Sambons kläder...

Ja, inte menade jag kvinnor i svarta linnen. :D :D
I min lilla stad så går inte vuxna män omkring i svarta linnen i någon större utsträckning. Vita förekommer mer. På stranden eller gymmet är det ju desto fler.
De svarta linnena är förbehållet tonåringarna som hänger runt Mcdonalds.

Mitt svar om svart linne var till en annan använda ang hur kvinnor kan klä sig som säkert kort för mycket, det svaret vad inte tills TS ang hennes man :D
Jag personligen tycker inte svart linne på killar är snyggt, men tror att som klädkod är det kanske (?) godkänt vid födelsedags middagar och liknande, men absolut inte bankmöten eller bröllop.
 
Är det bara jag som inte äger ett endaste svart linne? :D det närmaste jag kommer är en avklippt tshirt med Freddie Mercury :D

Du är nog inte ensam, har man en egen still, eller gillar att tänka på kläder, matchning, osv, så är nog svart linne inget man har.

Är man som mig, kommer hem från stallet, kastar sig i duschen, äter mat i farten, sliter upp garderoben och inte orkar fundera vad man ska på sig till födelsedagsfesten, då är svarta linnen och jeans det bästa plaggen man har i garderoben ;)
 
Svart normalt linne (inte urringat) är ju ett av dem vanligaste plaggen, folk bär dem typ överallt, i mataffären, på kontor, när dem shoppar, osv. Dem enda tillfällen man inte bär det är kanske i kyrka, eller om man jobbar som bankman/advokat, eller liknande, för då har man ju en annan klädkod.

Nu blev jag mer nyfiken hur ett vanligt svart icke urringat linne ser ut i sina ögon? 👀:D
Ser ut? Ett vanligt linne. Det der väl inget annorlunda ut men det är inget jag förknippar med välklädd vuxen man som ska till banken eller kontoret eller på barnkalas med sitt barn heller.
 
Ser ut? Ett vanligt linne. Det der väl inget annorlunda ut men det är inget jag förknippar med välklädd vuxen man som ska till banken eller kontoret eller på barnkalas med sitt barn heller.

Min snubbe skulle absolut kunna besöka banken i svart linne, schyssta chinos och sneakers. Han klär sig sjukt snyggt och helt i linje med sin stil med skägg, dubbla sleeves och tatuerad runt hela halsen.

Jag har knappast haft dräkt på mina bankmöten, klär mig som en unge i rosa, stora tryck, färgglada örhängen och synliga tatueringar. Aldrig haft några problem att bli tagen på allvar ändå.

Orka vara så mossig
 
Min snubbe skulle absolut kunna besöka banken i svart linne, schyssta chinos och sneakers. Han klär sig sjukt snyggt och helt i linje med sin stil med skägg, dubbla sleeves och tatuerad runt hela halsen.

Jag har knappast haft dräkt på mina bankmöten, klär mig som en unge i rosa, stora tryck, färgglada örhängen och synliga tatueringar. Aldrig haft några problem att bli tagen på allvar ändå.

Orka vara så mossig
Jag jobbar på högskola och har enhörnings-tshirt med vändbara paljetter osv. Om jag får kommentarer om min klädsel så är de alltid positiva och jag är tämligen säker på att jag ses som väldigt kompetent.

Jag visar inte trosorna dock.
 
Jag jobbar på högskola och har enhörnings-tshirt med vändbara paljetter osv. Om jag får kommentarer om min klädsel så är de alltid positiva och jag är tämligen säker på att jag ses som väldigt kompetent.

Jag visar inte trosorna dock.

Min förra chef såg ut och klädde sig som en rockstjärna, även på ledningsnöten när alla män hade kostym 😁
Den bästa och mest kompetenta chef jag haft 😍
 
Du är nog inte ensam, har man en egen still, eller gillar att tänka på kläder, matchning, osv, så är nog svart linne inget man har.

Är man som mig, kommer hem från stallet, kastar sig i duschen, äter mat i farten, sliter upp garderoben och inte orkar fundera vad man ska på sig till födelsedagsfesten, då är svarta linnen och jeans det bästa plaggen man har i garderoben ;)

Fast svart linne kan ingå i en egen stil. Det beror ju på vad man kombinerar dem med...
 
Min snubbe skulle absolut kunna besöka banken i svart linne, schyssta chinos och sneakers. Han klär sig sjukt snyggt och helt i linje med sin stil med skägg, dubbla sleeves och tatuerad runt hela halsen.

Jag har knappast haft dräkt på mina bankmöten, klär mig som en unge i rosa, stora tryck, färgglada örhängen och synliga tatueringar. Aldrig haft några problem att bli tagen på allvar ändå.

Orka vara så mossig
Min förra chef såg ut och klädde sig som en rockstjärna, även på ledningsnöten när alla män hade kostym 😁
Den bästa och mest kompetenta chef jag haft 😍

Amen! Herregud så mycket åsikter det finns om helt vanliga jävla kläder, jag blir helt paff över fokuset. Det handlar ju inte om eget intresse över sin stil när det är så mycket åsikter om vad "som passar sig" i olika situationer 🤮
 
Jag klär mig i trasiga jeans. Ventilation liksom. Min kollega som är 8 år yngre undrade om han skulle sy ihop mina byxor häromdagen. :rofl:

D20F095A-CE8F-4F89-BE8B-AB3798E3405C.jpeg
 
Jag har ju ingen ÅSIKT om VAD folk har på sig. Gör bara iakttagelser. Ni drar lite höga växlar på att jag skulle tycka sämre eller bättre om något. Jag tycker det räcker om folk inte luktar på stan eller jobbet - vare sig det är skit, parfym eller svett.
 
OT men gällande trasiga jeans. Detta var på 90-talet och min kusin hade kämpat med att få sina jeans otroligt trasiga ni vet så där att de knappt hängde ihop. Han älskade sina jeans.

Vår farmor som bodde nästan grannar med dom tyckte synd om pojken som gick i trasiga jeans så hon tog hem tvättade jeansen och sydde ihop alla hål. :rofl:

Min kusin grät nästan när han fick tillbaks jeansen men han tackade farmor för tvätten.
 
Jag förstår inte hur @Luff s referens om män i linnen kan vara så uppseendeväckande.

Ja man kan klä sig jättesnyggt i dem beroende på hur man matchar dem, men det är ju inte som att de kallas wifebeaters (fruktansvärt namn fö) eftersom de anses så passande att klä sig i på bankmöten....

Det är såklart ett namn som borde vara dött och begravet för länge sen, min poäng är mer att Luff knappast är unik som associerar såna linnen till annat än "proper stil"
 
OT men gällande trasiga jeans. Detta var på 90-talet och min kusin hade kämpat med att få sina jeans otroligt trasiga ni vet så där att de knappt hängde ihop. Han älskade sina jeans.

Vår farmor som bodde nästan grannar med dom tyckte synd om pojken som gick i trasiga jeans så hon tog hem tvättade jeansen och sydde ihop alla hål. :rofl:

Min kusin grät nästan när han fick tillbaks jeansen men han tackade farmor för tvätten.
Ja, jösses vad jag försökte få farmor sätta lapparna på insidan på barnen jeans. Men fick vara glad att hon lagade dom, även om det sen satt stora fula lappar i fel färg 🤦‍♀️ 🤷‍♀️ 🤪
 
Har läst igenom tråden men kan ju ha missat nåt.

Har du frågot honom vad han själv tycker är "snygg stil"? jag tänker typ kolla pinterest eller nåt där dom brukar ha olika stilar upplagda både med modeller och bara plaggen på bild. Ofta tror jag att det är såhär,
1) man är inte så intresserad av mode (det är ju både vanligt och helt normalt)
2) man har ändå rätt klara åsikter om vad man tycker är snyggt och inte
3) man känner sig obekväm med att ta på sig det man tycker är snyggt eftersom man inte tror det kommer se ut som man tycker det "borde"
4) man provar den där outfiten som man faktiskt tycker är snygg, det ser ut som att man försökt vara skådis i random Twilight film och tänker "jag vet iaf exakt hur jag ser ut i mina jeans och foppatofflor"
5) man känner sig en aning misslyckad, tror att man helt enkelt inte kan klä sig "modernt" utan att se helt märklig ut så det är bättre att inte prova.

För några år sedan gav jag mig fan på att ibland när jag provade kläder så skulle jag prova minst 1 plagg som jag inte trodde passade mig/inte va min stil och ärligt talat så är det där jag hittat mina favoritplagg. Likadant har jag måååååånga gånger tänkt att det här plagget skulle passa mig och när jag tar på det så tänker jag att jag helt enkelt måste va formad som en krabba eller nåt för hur kan en vanlig tröja sitta såhär fult?
 
Ja, jösses vad jag försökte få farmor sätta lapparna på insidan på barnen jeans. Men fick vara glad att hon lagade dom, även om det sen satt stora fula lappar i fel färg 🤦‍♀️ 🤷‍♀️ 🤪

Här hade hon sytt ihop varenda reva så det satt inga lappar på men allt arbete min kusin lagt ner på att få till hålen var som borta. Undrar hur lång tid det tog in farmpr egentligen att tråckla ihop allt :rofl:
 
Här hade hon sytt ihop varenda reva så det satt inga lappar på men allt arbete min kusin lagt ner på att få till hålen var som borta. Undrar hur lång tid det tog in farmpr egentligen att tråckla ihop allt :rofl:
Så irriterande.
jag hade blivit smått skogstokig om nån släkting snodde med sig kläder för att fixa till dem.
Ligger i stil med att sortera om i skafferiet eller kylen.

Typ som hemfridsbrott för mig.
Men jag kanske är ovanlig.
 
Halvt KL
.... Likadant har jag måååååånga gånger tänkt att det här plagget skulle passa mig och när jag tar på det så tänker jag att jag helt enkelt måste va formad som en krabba eller nåt för hur kan en vanlig tröja sitta såhär fult?
Jag är på ditt lag!!!
I princip ALLA plagg på MQ och Indiska som jag blir förtjust i sitter sämre än "jag vet inte vad" på mig och jag börjar fundera på hur vanskapt jag är egentligen... O_o
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 993
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 537
Senast: Sonea
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 357
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp