Sambons kläder...

Näääää, menar du att ÄVEN KVINNOR kan klä sig i slafsiga kläder (som märkligt nog är inne på nåt vis...)?!

Varför är det alltid det här män kommer med när en kvinna kritiserar något hos en man?

"Men kvinnor gör OCKSÅ!"
Något som en del av dessa män har mycket av: the sheer fucking audacity. Esakt som du beskrev. "inte alla män" etc. Tröttsamt.
 
Jo, det vet vi ju? Det står i TS. Jeansen hänger så långt ner att hela rumpan syntes under bankmötet. Och jag är all in när det gäller detta med mansbebisar också. Samtidigt som jag fattar att det kanske är enklare att "sluta bry sig" i teorin, men jobbigt i praktiken.

Å andra sidan - kommer inte mansbebisar alldeles för lätt undan om man möter de med tystnad? Hade jag varit i samma situation vad gäller bankmötet, så hade jag varit förbannad, tror jag? Jag hade varit både arg och uppgiven över ett sånt beteende från min sambo - för det handlar ju inte bara om kläderna i sig. Det är ju hela beteendet kring män och hur de kommer undan med att se ut som/bete sig som sluskar. Fan, skärp dig liksom?

Ah. Nä. Som sagt, ambivalent. Men samtidigt så trött på karlar och allt de kommer undan med. Edit: och samtidigt så sjukt trött på att det är kvinnor som både banar vägen och sen städar undan slusket åt dom.
Jag skrev varför han visade halva rumpan, inte om han gjorde det.
Men jag är helt med dig om att det är svårt. Hur man än gör blir det konstigt. Jag tänker dock att man måste låta människor möta sina egna konsekvenser. Mansbebisen lär sig ju ingenting av att flickvännen börjar agera förälder, man hamnar bara i ett (ack så klassiskt) dåligt läge med konstiga roller.

Därför landar väl jag i att man antingen accepterar eller lämnar. Att försöka uppfostra är ju inte meningsfullt. De kommer ju undan lika mycket då.
 
Ja och jag tycker att det måste vara helt ok att ha ”tonårskläder” som vuxen om man vill. Mamma köper ”tonårskläder” och de använder han?
Du köper andra typer av kläder men de använder han inte?

Någon anledning finns det ju.
frågan där är ju mer, varför mamman fortfarande köper kläder till sin vuxna son :crazy: min sambo har en riktig sån "mamsig mamma", men även hon springer inte runt och köper kläder till honom, annat i present när han fyller år (och då inte alls alltid så). Han är en vuxen man som klarar av att köpa kläder själv... Blir väldigt sådär vuxen bebis problematik, som även visar en vis omogenhet eftersom TS's kille sittar med byxorna nere vid knäna på banken....
 
frågan där är ju mer, varför mamman fortfarande köper kläder till sin vuxna son :crazy: min sambo har en riktig sån "mamsig mamma", men även hon springer inte runt och köper kläder till honom, annat i present när han fyller år (och då inte alls alltid så). Han är en vuxen man som klarar av att köpa kläder själv... Blir väldigt sådär vuxen bebis problematik, som även visar en vis omogenhet eftersom TS's kille sittar med byxorna nere vid knäna på banken....
Ja det kan man ju undra. Jag antog att det var i typ present?
 
Ja det kan man ju undra. Jag antog att det var i typ present?
verkade inte så, kanske TS kan svara, men vissa mammor verkar ha problem att "släppa taget". Sedan lite röda flaggar tycker jag när han verkar väldigt mycket vara kvar i ett gymnasie tänk. typ kläder, uppförsel, mamma etc. Lite skumt det där.
 
Jag tycker att det hejvilt blandas äpplen och päron i den här tråden.
Givetvis måste man få ha vilken klädstil man vill och självklart måste man respektera sin partner och det är högst tveksamt att kritisera sin partners klädval.

MEN (!!!) förståelsen för att vissa situationer kräver vissa anpassningar i ens framtoning, t.ex. klädsel, är en grundläggande livskunskap [...]
Det luktar definitivt mansbebis och jag tycker inte att du ska acceptera det

Jag är emot att försöka ändra på sin partner (uppmuntra sådant man tycker ser bra ut eller uppskattar räknar jag inte dit) men när partnern inte ens kan klä sig helt och rent så vet i fan alltså. För mig personligen så hade det dessutom varit rejält avtändande att en vuxen man inte kan klä sig.

men eller hur! Det är orimligt att en vuxen man inte fattar en så fundamental oskriven regel som att inte kunna klä sig efter situation. Låter som ett bisarrt problem @iNHALE.

Det går inte att utläsa från TS om hennes kille faktiskt är en mansbebis, i resten av vardagen alltså, men om varningsklockorna fanns där från början är det ju irrelevant nu efter att ha varit ett par i ett decennium (?)
 
Jag vet en person som hade djuuuup urringning och kortkort kjol på en begravning. Där de flesta deltagarna var 60/70+. Det kan jag tycka att är olämpligt och jag hade protesterat som partner. Lina mycket hade jag protesterat om min sambo hade halva rumpan framme på banken. Lite "grundkrav" tycker jag faktiskt att är okej att ha.

ja, är man osäker på klädkod går det ju att googla inför tex bröllop och begravning. Vid alla andra tillfällen är ju jeans och svart normalt linne (inte urringat) ett säkert kort, man behöver inte matcha eller vara modern, det räcker med enkelt, rent och hela kläder :)
 
ja, är man osäker på klädkod går det ju att googla inför tex bröllop och begravning. Vid alla andra tillfällen är ju jeans och svart normalt linne (inte urringat) ett säkert kort, man behöver inte matcha eller vara modern, det räcker med enkelt, rent och hela kläder :)
Alltså nu blir jag nyfiken. Var bor du där ett svart linne är vardagskläder?
Det om något låter tonårsgangster för mig.
 
42A2ED9700000578-4726702-image-m-21_1500939085867.jpg
42A3B1FA00000578-4726702-image-a-22_1500939092980.jpg
42A2F17500000578-4726702-image-m-26_1500939114517.jpg
42A3842000000578-4726702-image-m-32_1500939304473.jpg
Stil vs sunkigt
1597212291896.png
 
Hoppas verkligen inte han drar till kontoret och luktar illa där :/ alltså sorry, men sånt är sååå långt ifrån okej. Det är folk och kollegor runt som måste stå ut. Vi hade en sådan på ett jobb, och jag fick säga till hans chef så dom gjorde något åt det, för håll på att spy så illa luktade det. Man mådde illa.

Vi har haft en sån på mitt jobb också. Chefen pratade med honom om det flera gånger. Men det hjälpte inte... vissa verkar vara okapabla till grundläggande hygien. Den här kunde känna lukten av 10 minuter efter att han lämnat ett rum :wtf::yuck:
 
Alltså nu blir jag nyfiken. Var bor du där ett svart linne är vardagskläder?
Det om något låter tonårsgangster för mig.

Vänta nu, skulle ett svart linne symbolisera tonårsgangster? Jag bor i Göteborg, jobbar på kontor och bär ofta svarta linnen/tröjor, svarta byxor och enorma smycken. Jag får massor av uppmärksamhet för min stil men att jag skulle signalera tonårsgangster har jag hittills aldrig fått höra.
För mig är ett svart linne definitivt vardagskläder, inget jag ens skulle reagera på om någon annan bar.
 
Oj, svart linne är vardagskläder för mig på sommaren :nailbiting::laugh:

Jag kan lova att jag är varken tonåring eller gangster! Och inget i min stil signalerar det alls!! :laugh::laugh::laugh: Det här var nog dagens roligaste inlägg tror jag!
Haha, jag var tvungen att gå in till kollegan och fråga om han tycker att jag ser ut som en tonårsgangster i mitt svarta linne.

"-Öh, nä, du är mer... vad heter det... ÄRTIG!"

:D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 194
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 993
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 537
Senast: Sonea
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 357
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp