Hur mycket gick ni upp?

Sv: Hur mycket gick ni upp?

Aha okej!
Det var min kompis barnmorska som nämde dom siffrorna.. Vet däremot inte anledningen till varför det skulle vara så. Nåja då vet jag :) tack
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

*knapplån*

Gick upp 53 kilo
efter 3 mån hade jag gått ner 36 kilo
sen stod jag still ett år pga motivationsbrist
sen gick jag ner resterande kilon på 2 månader.
Det var dom enda två månderna jag verkligen ansträngde mig.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

kl

har hört att man bör gå upp minst 13 kg, för att det ska vara bra för nåt. Vad vet jag inte.

Stämmer det?


Barnet - 3,4 kg
Moderkaka - 0,7 kg
Fostervatten - 1,0 kg
Livmodervägg - 1,0 kg
Brösttillväxt - 1,0 kg
Mammans blodsystem - 1,4kg (ca 20% mer blod)
Ökad vätskemängd i mammans vävnader - 1,5 kg
Mammans fettdepåer - 3 kg
Totalt: 13,0 kg

Och jag tror vem som helst förstår att det kan skilja sig väldigt.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 16 kg, som jag snabbt blev av med, och dessutom några till. Jag har alltid varit underviktig och blev "utmärglad" av amningen (trodde jag) och slutade därför när sonen var 7,5 månader. Har dock ännu inte lyckats lägga på mig de kilon jag blev av med, nästan 1 ½ år efter avslutad amning.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 11-12 kg (12 enlig mig och 11 om man räknar från inskrivningen). Jag blev av med alla kilo utom 1 inom någon vecka. Dagen efter Wille fötts hade jag förlorat 5 kg och sen var det något/några kilo mindre för varje dag. Detta trots att jag har fikat för jämnan.

Nu har jag dock fått sånt otroligt sötsug så nu har jag gått upp nästan 3 kg. Nu ligger jag tyvärr på 4 kg över min vikt som jag hade innan jag blev gravid (3 kg mer än vad jag vägde på inskrivningen).
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 25 kilo.
Tappade 20 kilo första 3 dagarna.

Nu har jag bara 3 kilo kvar att loosa för att vara i normal form igen! :)
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

hehe kissade du mkt? Gissar det var vätska.... hehe jag tappade också typ 20 kilo på BB :rofl:
Tror du? Jag bodde på toaletten ett tag! Och svettades som en gris! :D

En av de värsta upplevelserna var dock just första toalettbesöket efter förlossningen. Och det var ungefär då jag förstod varför de frågat om jag vart på toaletten innan jag flyttades över till BB.
- Jaaa! svarar jag dum som jag är, jag hade ju inte alls kissar, däremot utnyttjat duschen - som fanns inne på toaletten, jag fattade ju inte.

Jag som var så mallig över att jag bara fick sy ett stygn, men de ytliga bristningarna gjorde mitt kissande till ett helvete i en vecka! :D
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp 12 kg och efter BB-vistelsen över helgen hade jag gått ner 14 kg... Nu 7 mån senare är det fortfarande samma vikt :) trots att jag ätre MASSOR med mat och annat... :angel:
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Är gravid i vecka 26 + 2 & har gått upp 5 kg än så länge. Hoppas jag håller mig under 10 kilos gränsen då jag är överviktig från början.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag minns att jag tänkte "shit, går det att kissa och skita såhär mkt" :eek: det var SÅÅÅÅÅÅ skönt! Första dygnet hade jag dock kateter då jag snittades, så dom tömde påse på påse... haha sååå skönt slippa springa en gång i kvarten och kissa som man gjort under graviditeten!
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

*KL*

Gick upp 16 kg med första, gick väl ner 10-12 av dem. Gick sedan upp 13 kg med andra och tappade kanske 10 av dem. Ingen aning om hur fort dock, har aldrig varit någon "vågfanatiker"
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp ca 12-13 kg. Gick ner till inskrivningsvikten redan efter 1-2 veckor och ligger nu ett par kilo under den.

/Camilla
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 8 kilo.
1 vecka efter förlossningen vägde jag 2 kilo mindre än innan graviditeten.
På efterkontrollen hade jag gått ner ytterligare 2 kilo.

Men jag misstänker att jag gått upp i alla fall 2 kilo igen. (Har hållt mig undan från vågen). :crazy:

svarade fel inlägg!!
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

När ni var gravida?

Gick ni ner det sedan igen?

Hur lång tid tog det i så fall att gå ner?

Näringsdroppen jag fått för varje unge (4) har gjort att jag gått upp!!
I slutändan har det blivit - 10 kg.....som det INTE varit värt!!!
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

första:. från 52 kg till 70 kg:eek:
kilorna var borta innan han fyllde 1 år. sen ner till 43 kg.

andra. från 48 kg till 65 kg. borta innan han fyllde 1 år.

nu. 3 år senare. 48 kg. stannar nog på denna vikten
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick bara upp 6 kg och det var min första graviditet, och nu efter bara en vecka så är allt borta + 2 kg...så har gått ner 8 kg:)

Vägde först: 56kg och gick upp till 62kg
Och nu efter en vecka: 62kg och gått ner till 54kg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 287
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 622
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp