Hur mycket gick ni upp?

Sv: Hur mycket gick ni upp?

Första gången gick jag upp 25 kg.
Tog 6 veckor att bli av med allt.
Andra gången gick jag upp 10 kg. 6 veckor efter förlossningen hade jag gått ner 20 kg.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 26 kg. Nu är vi en dryg vecka efter förlossningen och 5 kg gick direkt bort vid förlossningen.
Jag gissar att det tar sin tid att gå ner alltihop, men det ska jag nog greja!
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp knappt tio kilo bägge gångerna. Gick ner det mesta nästan med detsamma, och sedan de sista kilona efter ett halvår ungefär. Och sedan verkar det bli ett par kilo till efter det - vägde fyra kilo mindre vid inskrivningen med tvåan än jag gjorde med ettan. Långtidsamning = :bow:
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Dom 3 första månaderna så gick jag ner istället 14 kg. Spydde som en gris.. När det var en månad kvar så gick jag upp 5kg pga vatten i kroppen.
Jag var överviktig innan jag blev gravid. När min dotter var 1 år så började jag gå ner i vikt. Gick ner 60 kg. Hållt vikten sen dess.. Nu är dottern 5 år. Ska bli intressant när man ska få barn nästa gång hur mycket man går upp i vikt haha..

Mvh
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 17 kilo. När Stoffe var tre månader hade jag gått ner fem kilo mer än vad jag gått upp. Vilket inte var det bästa då jag var lagom innan jag fick stoffe.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

*kl*

Har gått upp 15 kg. (är nu i v 38).

Med förra gick jag upp 22 kg. Men hade inga problem att gå ner dom, jag rasade i vikt och blev smalare än innan under amningen.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

gick upp 11 kg med barn nr 1.
är i v.39 nu med barn nr 2 och har hittills gått upp 10 kg
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

vägde 70-71 när jag startade. när sonen skulle komma ut var det 84 kg. när han kom ut var det 75 kg. men nu väger jag 80 nånting. har ätit grymt onyttigt och jag är otroligt missnöjd. hur sjutton blir man av med söt och läsksug?:crazy:
är 1.78 lång
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

När ni var gravida?
För 4 och 6 år sedan, gick upp ca 6 kg varje gång.

Gick ni ner det sedan igen?
Ja, väger 2-3 kg mindre idag än innan barnen, främst pga förbättrade matvanor.

Hur lång tid tog det i så fall att gå ner?
2-3 dagar.

Dock är midjan försvunnen sedan ungefär v.10 med första barnet, och den har jag inte sett röken av sedan dess! :mad:
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp 30 kilo med första barnet. Gick ner nästan allt inom loppet av en tre-fyra månader.

Sedan blev jag gravid igen, och gick upp 15 kilo. Hade gått ner allt efter en månad.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

När ni var gravida?

Gick ni ner det sedan igen?

Hur lång tid tog det i så fall att gå ner?

Gick upp 15 kg med dottern.

Gick ner 10 kg strax efter förlossningen och de andra kilona tog det 9 mån att gå ner.

Idag när jag är i 4:e mån med nya bebisen så startade jag med 2 kg mindre än förra gången...

Få se hur vikten blir denna gång...:)

Brukar säga tt 9 mån att gå upp, 9 mån att gå ner..ingen stress här inte.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 18 kg med första. Det tog två månader att få bort. Med andra hade jag gått up 15 när jag vägde mig senaste gången och det tog 3 månader att få bort.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

*kl*

Jag är i vecka 34 och har än så länge gått upp 6,5 kg.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp ca 15 kg. Gick ner allt igen inom ett par månader. Men bäckenet tog det ganska lång tid för att bli återställt. Fick inte på mig mina vanliga byxor trots samma startvikt. Det gick väl efter ca 5 månader.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag har inte heller fött än. Men jag är i vecka 30 och har gått upp 8 kg nu.
Ska bli spännande att se hur länge det tar att bli av med dom.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Med mitt tredje barn gick jag upp 25 kilo.

Jag har gått ner 10 av dem.

Barnet fyllde 11 år för några dagar sen......
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp 5 kg och de sitter,men nu vägde jag bara 48 kg när jag blev gravid så jag har aldrig försökt att gå ner graviditetskilona
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

kl

har hört att man bör gå upp minst 13 kg, för att det ska vara bra för nåt. Vad vet jag inte.

Stämmer det?
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Nä, alla går upp olika, vissa går till och med ner för att de mår dåligt fast det är väl inte så nyttigt egentligen. Kan vara så att 13 är det som är mest vanligt, om man inte samlar på sej en massa vätska eller äter en väldans massa kakor.

Bebisen tar den näring den behöver och växer som den ska ändå, oavsett hur mycket eller lite man går upp.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 287
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 622
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp