Hur många timmar är din hund/hundar ensamma under en dag?

Så, först och främst tack för era svar! Tycker det är så bra att ni löst det på ett bra sätt för era hundar!
En fråga till er: Kommer försöka hitta en hundvakt/dagmatte till mina hundar, och undrar hur mycket brukar ni betala? Har hört allt från 100kr/dag till 250 kr/ dag för en hund. Nu har jag två hundar. Hur mycket är rimligt att betala? Och vad kan hittar man dom? Tack på förhand!

Så, först och främst tack för era svar! Tycker det är så bra att ni löst det på ett bra sätt för era hundar!
En fråga till er: Kommer försöka hitta en hundvakt/dagmatte till mina hundar, och undrar hur mycket brukar ni betala? Har hört allt från 100kr/dag till 250 kr/ dag för en hund. Nu har jag två hundar. Hur mycket är rimligt att betala? Och vad kan hittar man dom? Tack på förhand!
Jag har hunddagis, riktigt proffsigt ställe med specialutbildad personal för att lösa eventuella problem och är med och skapar grupper som passar varandra, kollektivavtal osv. De hämtar och lämnar hunden hos mig. För det betalar jag dryga 4000/mån, om det ger dig ett hum om vad du anser är rimligt.

Vi betalade 200kr/dag på hunddagis. Betalade bara om hon var där vilket var guld värt iom att vi har småbarn och vabbade jämt (kändes det som) :cautious:.

Hon är ensam hemma, jag jobbar bara 25% så hon är ensam ungefär 2 timmar och 40 minuter 5 dagar i veckan.

Det beror på flera faktorer som tex om det ska vara vitt eller svart, var i Sverige du bor, om hundvakten kan ta andra hundar, vara borta någon timme eller eller inte mm. Rekommenderar att du kollar upp vad dagis kostar där du bor, utgå från det men dra av för omkostnader som dagis har men som inte en hundvakt har, tex lokal, samt skatt om du tänkt betala svart.

Vi betalar 4000 kr i månaden för vårt dagis. Ligger i Täby utanför Stockholm (uppskattningsvis är priset i Stockholm mellan 3000-4500 kr per månad). Är ett fantastiskt dagis där jag vet att personalen verkligen ser till hundarna, inte att dom aktiveras frånsett promenader (vill själv aktivera min hund ;)) utan att dom är uppmärksamma på hur hunden mår, att hundarna endast är med andra hundarn som dom trivs med osv. Vad som även är bra med dagiset är att dom tar emot okastrerade hanhundar samt löptikar vilket blir allt mer ovanligt tyvärr i Sthlm.

Jag har varit dagmatte till en mängd hundar och kan säga att priset beror på. Framförallt i vilken stad du bor. Dyrare i storstad än mindre stad. Jämför gärna med vad dagis kostar i staden, du bör definitivt inte betala mer än vad dagis kostar. Runt 100kr/dag är vanligt här hos mig. Sen varierar det lite beroende på omständigheter.

Blir förvånad över hur folk lyckas ordna det så bra med sina hundar! :up:
Periodvis när jag är i skolan heldag + 2 h restid och mannen jobbar långpass så kan det bli körigt.
Nu har vi dock småbarn, så om mormor hämtar barnen tidigt de dagarna på förskolan så hämtar hon ju hunden också. :)

Hon är själv ca 45-60 min 4 dagar i veckan. Jag slutar runt kl 10 på dagarna (vardagar) och sambon jobbar affärstider och har ibland lediga vardagar, och börjar mellan kl 9-10.

Jag jobbar hemifrån en dag i veckan. En dag så är de ensamma hemma 3-4 h innan min sambo kommer från jobbet och tre dagar i veckan så är de på dagis. Vi har alltså deltidsplats på dagis, betalar 3600 kr i månaden för två hundar.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 072
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka