Hur många barn?

Sv: Hur många barn?

Har inga barn än så länge, men det blir nog 1-2 st i framtiden.

Brukar vara inne o läsa på föräldraforumet

Vi väntar vårt tredje (har fått med två års mellanrum) och hoppas att det inte blir det sista. Men jag vill nog ha en lite längre paus till nästa i så fall.

Har nog alltid tänkt att jag kommer att ha fler än två barn. Både maken och jag har många syskon och har trivts med det.

Fem biologiska och tre bonusbarn. Den äldste av mina "egna" är snart 26 den yngste 4,5. Var 19 när jag fick nr 1 och 41 när jag fick nr 5. Jag har verkligen spritt ut det gottiga :love: under riktigt lång tid!

Jag har två bonusdöttrar på 13 och 9 år.
Det räcker ganska bra. Egentligen. :)
Min sambo vill gärna ha fler och visst är man sugen ibland, men blir det några så blir det nog bara ett.
Vi är inga ungdomar längre, någon av oss.

Har en flicka som blir 18 i år och en pojke som blir 13, samt ett bonusbarn som fyller 28.

Kicki :laugh:

Vi har två barn, med bara dryga året mellan. Yngste är 1,5 år. Jag vill ha minst lika många till, men sambon tycker att dessa är precis lagom. Han vet dock att jag vill ha fler och verkar inte helt främmande för det längre fram. Hade han velat ha fler bar direkt hade vi förmodligen haft det redan nu, men sambon min bromsar rätt ordentligt.

Har en son Isak ganska precis 5 månader. Kan säga som så efter en gräslig kolik så är det långt borta med några fler barn. Just före jul var första gången jag tänkte syskon utan en känsla av panik och jag dör hellre... Så om ett par år sådär har jag nog glömt det mesta och vill ha en till?

För tillfället är han ett ensambarn och planen är att så får det bli. :D

Jag och min make har en son på 2,5 år och pga att jag är kroniskt sjuk och inte tror mig orka med en till graviditet och småbarnsperiod kommer jag med stor säkerhet att sterilisera mig när jag har åldern inne för det. Det blir alltså inga fler barn, men vi är väldigt lyckliga enbarnsföräldrar :love:.

Jag har inga barn men har de senaste året börjat fundera allt mer på det här med barn. Jag trodde aldrig att jag ens skulle få suget men nu när en kompis till mig ska ha vilken dag så har jag tänkt dest mer på det.
jag blir mer och mer sugen för var dag som går :p

Jag vill ha 2 barn, jag anser att ett barn behöver ett syskon att få bråka av sig med ibland.

*kl*

har två underbara buspojkar på snart 5 och snart 8. Här blir det inga mer for jag "kniseliknipsat" mina söta äggledare.

*kl*

Nummer ett skvalpar omkring i magen nu och hen kommer, om allt vill sig, få minst ett syskon. Kanske två men sen får det vara nog. :)
Kan tänka mig att det blir 2-3 år mellan nr 1 och nr 2, sen får vi se vad livet säger. :)

har ett i magen. Sambon ville bara ha ett och jag hade gärna skaffat typ två eller tre med några års mellanrum. Men vi tar det här första nu så får vi känna efter mer sen. Kanske sambon blir så förtjust att han vill ha fler, eller så kanske jag känner att det ändå räcker med ett?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar