Sv: Hur många barn?
Varför ha så tätt?
Är de inte bättre att låta nästa syskon komma efter minst tre års ålder, då har barnet chans att bli mer en egen individ och mer självständig innan den behöver konkurrera om sin mammas uppmärksamhet?
Alla kan inte vänta så länge, många idag skaffar första barnet kring 30 års åldern och då blir det även ofta så att nästa kommer tätt.
Man har lite åldern emot sig, man blir ju mindre fertil efter man blivit 25 år. Är man dessutom äldre så känner man kanske att man redan fixat allt med studier och karriär och helt enkelt vill ha 2 små barn?
Nu går jag helt emot de, för jag är vara 23 år. Men jag vill så gärna ha ett barn till. Tiden går fort, minns du när jag blev gravid? Skulle jag bli gravid nu, så skulle Rasmus hinna bli 2 år när han blir storebror!
Om jag skulle ha 1 barn eller 5 barn, så skulle de
aldrig behöva konkurrera om min uppmärksamhet och jag skulle aldrig utsätta de för att hamna i en sån situation.
Mellan mig och syrran är det 3 år, mellan henne å brorsan 2 år. Det är ingen skillnad alls mellan oss, och var det inte heller när vi var små. Vi har aldrig slagits om våra föräldrars uppmärksamhet.
Mellan maken och hans bror är det 2½ år. De kunde inte bli bättre kommenterar svärmor deras åldersskillnad.
Sen kanske de spelar roll när man tycker ens lilla bebis faktiskt blir ett litet barn? Rasmus växer något enormt varje dag, han går, springer, klättrar, hoppar. Han äter själv och bajsar t.om. på pottan! Han kan inte prata, men visar väldigt tydligt med tonläge och kroppspråk vad han vill.
Det händer så otroligt mkt saker när de kommer upp i 1 års åldern. De går inte att jämföra med när de var 5 månader.