Hur många barn?

Sv: Hur många barn?

Jag har 4 barn ( 1 tjej och 3 killar) och en på väg.. och 2 bonusbarn.

Jag hade inte tänkt ha nån eller högst 1 :o

Mina är 17, 15, 2 och 1 år. Bonusbarnen är 11 och 13.

Senast ändrad:

Jag har tre (flicka 7 år, flicka 5 år och pojke 3½), väntar fyran i april.
Sen blir det inte fler. Min kropp håller inte för fler graviditeter så jag låter kapa äggledarna när de ändå är därnere och rotar - ska snittas för fjärde gången.

tillägger att upp till runt 28-30 års ålder skulle jag inte ha några barn alls, sen vände det sakta...
Jag var 34 när ettan kom.

Senast ändrad:

Vi har ett barn. Nästa beräknas komma i mars. Vårt önskemål har alltid varit två barn men det kan mna ju inte garantera...

Jag har 4 barn ( 1 tjej och 3 killar) och en på väg.. och 2 bonusbarn.

Jag hade inte tänkt ha nån eller högst 1 :o

Mina är 17, 15, 2 och 1 år. Bonusbarnen är 11 och 13.

Utsmetat och bra! Ekonomiskt riktigt för ärvda kläder... :cool::love:

Vi har ett barn. Nästa beräknas komma i mars. Vårt önskemål har alltid varit två barn men det kan mna ju inte garantera...

Inga garantier medföljer, bara åtaganden. Men man måste ju ha förhoppningen om långt och lyckligt liv, såväl som för barnen som för sig själv. :idea:

Har ett, väntar ett till. Väldigt länge var jag helt säker på att jag absolut inte skulle ha några barn. Sen träffade jag sambon :love: och efter det var planen att ha minst två barn.

Men, jag hade en jobbig graviditet och förlossning, och skrutten som kom ut har varit både sömnlös och väldigt väldigt skrikig. Så föräldralivet blev tyvärr inte alls som jag sett fram emot. Hade jag inte haft ett väldigt tydligt minne av hur tråkigt jag själv tyckte det var att vara ensambarn hade det absolut inte blivit fler. Men nu har jag beställt en snabb och lätt förlossning och en glad liten kotte som sover ordentligt och är nöjd och jollrar hela vakentiden. Sådeså!

Hoppas att ni har lika tur som oss...
Våran första var rätt så skrikig och sov aldrig mer än 3 timmar åt gången, inte heller på natten. Kunde aldrig ha honom liggandes/sittandes själv, han skulle bli buren hela tiden, annars skrek han. Först då han blev ½ året började det att bli lite lugnare...

Men våran andra...han är helt annorlunda. Han är stencool, är 3½ månad nu och har aldrig skrikit eller varit kinkig. Några ggr då han bajsat på sig eller då han varit hungrig har han gnällt, men det är allt... Ligger så snällt på fällen och jollrar & skrattar hela dagarna och på nätterna sover han 8-12 timmar. :love:

Jag har ett barn. En pojke som blir 9 på måndag. Och han är (naturligtvis) det underbaraste som finns. :love: Har aldrig haft en trotsperiod eller jobbig period överhuvudtaget... Aldrig tjatig eller svår. Lyssnar alltid och är klok som en gammal vis gubbe(OFTA klokare än mamma) Planen är väl ett till barn men jag vet inte om jag vågar, får väl igen för den underbara ungen jag har och får ett kolik-aldrig-sova-på-natten-och-spy-dygnet-runt-trotsigt barn...

Jag har tre barn, i åldrarna 17 år, 16 månader och 3 veckor (på måndag)

Eventuellt kommer vi att skaffa ett barn till om något år eller så, det beror lite på hur det artar sig med senaste tillskottet här

Du glömde Allmänt samhällsfientlig och anarkistiskt morbidrelaterat ungdomsskadad. :devil: Eländet slutar inte i treårsåldern..... :eek:

Jag har sagt hela tiden att jag kan tänka mig tre barn..

Nu som gravid till det första så känner jag att det kan räcka med ett, men det blir nog två barn med några års mellanrum :)

Tre.

Det hade lätt kunnat bli flera. Jäkligt svårt att acceptera att nån skall vara den sista, men nu är han 13 så det blir inga fler.
Jag hade haft ork för minst fem.

Jag har en ljuvlig bebis. Som iofs kräver en hel del av oss :D. Hon är 9 månader. Om jag fick bestämma skulle vi ha 2 ! Gärna tätt, typ nu. Tyvärr kan vi inte riktigt bara beställa, lillan tog över 3 år på sig att bli till. Jag hade en HEMSK graviditet, förlossningen var okej, och jag fasar för att vara gravid igen men kommer inte låta det stoppa en till bebis. Om det inte vore så krångligt och ta sån tid skulle jag hellre adoptera, faktiskt.
Blir det ingen till så är jag såååå nöjd med att vi fick till min pärla :love:, får vi en till blir jag ofattbart lycklig, men sen är det stopp, tycker vi båda :)

Jag har ett sen innan som är 6 år. Vi planerar barn som ev blir om 2 år om det blir som vi vill.

Mvh

Att du ändå är inne på föräldratråden visar på en ansvarstagande blivande förälder! :bow:

Åh tack, det var verkligen snällt sagt :).
Jag går i tankar om barn väldigt ofta, min kropp och jag vill verkligen ha barn, sambo med. Men vi har bestämt oss för att vänta ett litet tag till (1-2 år) och riktigt stadga upp ekonomi och allt innan.
Funderar mycket över om jag skulle vara en bra mamma osv. Då är det väldigt upplyftande med en sån liten kommentar :)

Skriver inte så mycket här, smyger mest runt och läser jag, och lär mig massor ;)

Senast ändrad:

Vi har en underbar liten dotter och planerar än så länge bara att ha ett barn. Men man vet ju inte vad framtiden har att erbjuda och alla kan ju ändra sig. Men jag är sååå nöjd med vår lilla älskling så hon räcker gott!! Har ju en ny häst med som tar en del tid och jag vill kunna ge både dotter, sambo, häst och katter den tid de förtjänar och som jag även vill vara med dom! Så i dagsläget känns det inte aktuellt att utöka mer än så här. Dottern är ca 9 månader. :love:

Klart du är/blir en bra mamma! Det är väldigt ovanligt med motsatsen, och du har redan bevisat att du kommer att bli en super mamma! :banana: En kvinna som redan engagerar sig INNAN det är dags måste bara vara helt fantastisk MAMMA! :banana:

Två. Hade gärna haft fler, men det kommer inte att bli så.

Men de jag har är världens bästa :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar