Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!
*kl*
Ärr på livmodern som kan spricka vid en vaginal förlossning och morfin efter kejsarsnitt.....
Jag stod upp 10 minuter efter mina förlossningar och det UTAN att få en massa morfin eller smärtstillande alls och UTAN att ha jävligt ont.
Senare fick jag två panodil mot eftervärkarna..... kejsarsnittspatienterna får morfin ( alla?).......
Jag gick själv till patienthotellet ( en bit från förlossningsavdelningen, inte så långt när man inte precis har fött barn, men då kändes det ganska långt
) efter 6 timmar, hade gått tidigare ifall jag hade släppts i väg tidigare, men det var mitt i natten och mycket att göra.
Men, morfin efter en förlossning , hur många kan föda genom kejsarsnitt UTAN bedövning? Vi kanske ska börja med att erbjuda alla "Ett kejsarsnitt- tack"- personer enbart lustgas till sina förlossningar ( alltså sånna personer som INTE har medicinska skäl)?
Hur många är det inte här som faktiskt har fått lustgas enbart eftersom man varit för mycket öppen när man kommit in? *räcker upp en hand * 3...*
Kejsarsnitt är bra, för de som verkligen behöver det.
Dit anser jag personer med traumatiska minnen räknas, även olika fysiska medicinska skäl, men borde panikångest räknas dit?Går det itne att behandla panikångest? Om ens panikångest är så allvarlig att man itne kan föda vaginalt pga det, är det så god idé att skaffa barn innan den är behandlad så man kan föda vaginalt? Tänk om man få en panikångestattack när barnet skadar sig, sätter i halsen eller vad som helst.......
Nu är jag ohyggligt okunnig om panikångest, så jag ber om ursäkt ifall jag trampar någon på tårna. Upplys mig gärna om jag har fel!