Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jo precis.
Och vad tycker du att den skatten skall gå till då?
Lyxsnitt för de fåfänga eller skall vi få något för den själva?
Vi kanske kan få återbäring på våra förlossningar?

Vad vill du ge till "budgetfödarna" som kompensation för att deras skattepengar går till onödiga buköppningar på andra kvinnor?

Skatten jag betalar/år räcker till 3 snitt.
Men jag hade absolut betalat snitten själva, kostnaderna skrämmer mej inte då det är en piss i havet.
Nu är det ju så att det än så länge inte finns privata sjukhus var jag bor & det diskuteras livligt att dessa privatsjukhus inte alltid ser till patientens bästa utan låter pengarna styra.
Här får inte sjukhusen tänka i vinst, utan på att patienten får bästa tänkbara vård, därför får man heller inte betala.
& så länge sjukvården är fri tänker jag utnyttja den.

.... & andra läkare är humana & ser till patientens bästa.

Men det är varken det mest humana eller för patientens bästa.
Du fortsätter att påstå något som inte är sant.

Varför skulle ett stort bukingrepp vara det bästa för patienten?
Och varför anser du att alla experter på området har fel?

En framstående förlossnings- och kvinno-läkare sade en gång på TV att:
"Om snitt vore det bästa så skulle naturligtvis alla kvinnor snittas.
Men nu så är det inte så och därför så rekommenderar man i första hand en vaginal förlossning"

Du fortätter att sprida och göda en felaktig medicinsk osanning.

Varför fick du snitt och vad var ditt problem?
För man får inte snitt sådär bara för att man vill det.
Även om det är vad du försöker att göra gällande.

Det var jag.
Alkoholism och narkomani är en sjukdom.
Det handlar där om ett kemiskt beroende som sjukvården och samhället skall försöka att vårda bort.

Vad snittkrav utan medicisnk orsak är vet jag inte.
Men förlossningsskräck vet jag vad det är samt att man försöker att vårda bort även det.
Precis som man försöker med en massa andra olika konstiga ogrundade fobier.

Panikångest är oxå en sjukdom, ofta beviljas kvinnor med just panikångest snitt.

.....annars skulle inte kostnadsfrågan vara så viktig för er.

Om snitt vore det bästa så skulle kostnaden inte spela någon roll.
Men nu så är det inte så och då så skall inte det allmänna betala för onödiga buköppningar.

Varför var ditt snitt nödvändigt?

Panikångest är oxå en sjukdom, ofta beviljas kvinnor med just panikångest snitt.

Så du har alltså panikångest?
Okej, då så är kanske snitt bäst för just dig.

Men det betyder fortfarande inte att snitt är det bästa sättet att föda barn på för alla som liksom bara vill ha snitt för att de vill det.

Sedan så kan man ju undra över hur bra det är för ett barn att ha en mamma med panikångest.
Men det är ett annat ämne än just snitt.

Du tycker ju själv inte att barn är en rättighet.
Men skaffar i sådan fall barn trots psykisk sjukdom.
Varför är det bättre än när andra med problem skaffar barn?

Vet du varför så många snitt görs i USA?för att sjukhusen inte ska riskera så mkt stämningar pga förlossningsskador på både mammor & barn, så snitt kan inte vara så hemskt som ni skriver.
& det vet jag ju dessutom då jag själv talat med många läkare, snittmotståndare ser däremot lite för partiskt på snitt för att jag ska ta dem på lika stort allvar som läkare som är opartiska.
Jag läser visst vad läkaren här skriver & tar hennes åsikter med ro.

Jag tror inte alls snitt är det bästa för alla, tvärtemot vad ni tycker så är jag ingen ivrare som ska försöka tvinga på alla snitt.
Men vill de ha snitt ska de stå på sig.
De som vill föda vaginalt ska få göra det, & om de känner sig mer friska efter det & slipper ärr på magen är det ju bara bra-för dem men inte för alla.
Man ska se till patientens bästa, & om en patient måste ha snitt pga humanitära skäl för att denna inte kan bearbeta vad denna nu har för åsikter eller problem så bör patienten ha lika stora rättigheter som en som föder vaginalt.

En stor orsak till att vaginala förlossningar rekommenderas är att de är billigare, & detta har jag ju själv läst & hört att läkare sagt.
För dem som klarar vaginala förlossningar utan men är det super, men det sker oxå skador.
Ett exempel på dessa skador är att barn idag tenderar bli större & normala kvinnor är inte skapta att föda 5 kg klumpar.
Avslutas inte svåra förlossningar med akutsnitt brukar de avslutas med att kvinnan får åka på op , sövas & tråcklas ihop ändå, kostnaderna torde i dessa fall bli lika höga som planerat snitt i slutänden.

Skatten jag betalar/år räcker till 3 snitt

Och jag undrar så vad du tjänar denna beskattningsbara inkomst på.

Jag för min del har vissa år betalat betydligt mycket mera skatt än så.
Vad skall jag få då?
Eftersom man tydligen skall få förmåner i förhållande till hur mycket skatt som man betalar enligt dit sätt att räkna.

Mne jag har ju aldig skrivit att snitt är bäst för alla, det är där vi missförstår varandra.
Jag tycker snitt är bäst för dem som verkligen känner att de inte skulle överleva en vaginal förlossning.
Nej jag tycker inte man ska skaffa barn om man är psykiskt sjuk eller har missbruksproblem, varför jag gav panikångest som ett exempel var för att många får snitt av den anledningen.

sen går det att diskutera vad som är panikångest, de vanligaste skälen till att kvinnor är rädda för förlossning är att de är rädda att spricka, förlora kontrollen, dö, skada sig själv eller barnet, allt detta kan ha med panikångest att göra men det kan oxå vara tankar som bara berör en förlossning.

Vet du varför så många snitt görs i USA?för att sjukhusen inte ska riskera så mkt stämningar pga förlossningsskador på både mammor & barn,
Ja och om det ändå går fel så har de ryggen fri.
De gjorde allt som stod i deras makt.
Det är fortfarande lika stora risker för framtida komplikationer för kvinnan.

Ett exempel på dessa skador är att barn idag tenderar bli större & normala kvinnor är inte skapta att föda 5 kg klumpar.
Det kan man utan vidare ta reda på innan förlossningen.
Och är barnet för stort för bäckenet så är det ju så.
Då har man inget annat val än snitt.

Jag skriver bara att allt men betalar i skatt inte kommer tillbaka till en själv.
Det beror ju på vem man som person är i samhället & hur man deltar.
Det finns många saker jag inte kommer att utnyttja av de medel som finansieras av skatter, tex dagisplats till mitt barn, socialbidrag, underhåll osv.

Nej jag tycker inte man ska skaffa barn om man är psykiskt sjuk eller har missbruksproblem, varför jag gav panikångest som ett exempel var för att många får snitt av den anledningen.

Jaha.
Och då så kvarstår frågan:
Varför fick just DU snitt beviljat?

Och varför svarar du inte på det eller på hur du tjänar dina pengar?
Det vore ju intressant att veta då du har så starka åsikter om andras hälsa och ekonomi om de skall ha barn.

Ja det ska man ta reda på innan förlossning tycker jag oxå.Men man får dåligt förtroende för förlossningsvården när man läser om kvinnor som nekats att få reda på barnets ev vikt bara för att hindra att denna börjar tjata om snitt.

Det finns många saker jag inte kommer att utnyttja av de medel som finansieras av skatter, tex dagisplats till mitt barn, socialbidrag, underhåll osv.

Och hur kan du vara så säker på det?
Även ditt liv kan ändras i framtiden så att du kan komma att behöva hjälp med detta av samhället.

Underhåll betalas förresten av den förälder som barnen inte bor hos och inte av samhället.

I mitt landsting så mätte de mycket noga.
Jag ser smal ut i bäckenet från utsidan så de var jättenoga i mitt fall.

Så det känner jag inte alls igen.

*kl*

Råkade själv ut för ett akutsnitt och det var inte vad jag hade räknat med. Kände mig snuvad på förlossningen, dessutom hade jag ont i ett par dagar efteråt och eftersom min son hamnade på neo-avdelningen missade jag de första timmarna med honom då vi låg på olika avdelningar.

Viktig är tycker jag att inte glamorifiera (?) kejsarsnittet som den optimala lösningen föda barn på. Det är inte smärtfritt. Du får ett ärr. Jag har tex fortfarande ingen känsel i nedre delen av magen. Jag är otroligt tacksam för att jag fick kejsarsnitt så klart! Men, det behöver inte alltid vara det bästa...

Sen vad gäller ekonomi...den skatt jag betalar till sjukvården är jag mycket tacksam om jag slipper åtnjuta...och vem vet hur ens hälsa ser ut i framtiden?

I mitt landsting så mätte de mycket noga.
Jag ser smal ut i bäckenet från utsidan så de var jättenoga i mitt fall.

Så det känner jag inte alls igen.

Vill du berätta hur en sådan mätning går till? Jag har fått veta att risken är stor till att jag blir tvingad till ett nytt snitt då jag förmodligen har för trångt bäcken. Har frågat om man inte kan mäta det på något vis men de säger att det inte går.

I mitt fall så kände de bara efter med en knuten näve mellan mina sittben och konstaterade att barnet var litet så att där fanns marginaler.
Om barnet hade varit större så hade de röntgat mitt bäcken.

Kan du inte be att få bäckenet röntgat innan du planerar nästa barn?
Det är ju säkrast att inte ha barnet i magen när man röntgar.

Mne jag har ju aldig skrivit att snitt är bäst för alla, ...

Men det är så vi uppfattar dina argument.
Att snitt på alla de vis skulle vara både bättre och säkrare.
Det är därför som vi ägnar en massa energi åt att bemöta dina inlägg.

Eftersom snitt inte är det bästa.

I mitt fall så kände de bara efter med en knuten näve mellan mina sittben och konstaterade att barnet var litet så att där fanns marginaler.
Om barnet hade varit större så hade de röntgat mitt bäcken.

Kan du inte be att få bäckenet röntgat innan du planerar nästa barn?
Det är ju säkrast att inte ha barnet i magen när man röntgar.

Det verkar ju inte så svårt. När jag känner själv så får jag plats med en hel knytnäve mellan mina sittben, hoppas det räcker. Väntar redan nästa barn och har BF i början av mars så de måste röntga med bebis i magen i så fall. Det är nog det som är problemet.

*kl*
Jag kan också spontant tycka att det är skit om det finns folk som vill ha snitt av "bekvämlighetsskäl". Själv fick jag inte välja eftersom de var rädda för att min ärrade livmoder skulle spricka av belastningen vid vaginal förlossning.:( Men jag vet inte varför andra väljer att föda som de gör.

Är det inte så att bebisen mår bättre av en vaginal förlossning, det är vanligare med andningsstillestånd vid snitt och jag har för mig att det finns någon undersökning jag läst att det är vanligare med allergi hos snittade bebisar? Jag hade också jättedåligt samvete över att bebis inte fick välja födelsetidpunkt själv.

Jag tror dock inte att jag fått eller kommer att få mera men av den här operationen än av min blindtarmsoperation, det var min tredje buköppning och absolut den minst komplicerade.

Varje sätt har sina för- och nackdelar. Nu finns min tjej här och hon är ljuvlig:love:

Vi är alla olika och jag förstår t ex inte de mammor som inte ammar av rädsla för hängbröst, men jag lever inte i deras verklighet och fördömer dem inte.

Lite mer kärlek kanske inte skadar...:angel:Resultatet (bebisen) är väl det viktigaste?*ler mitt naiva*

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 967
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 113
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar