Sv: Hur länge skulle ni vänta innan ni började försöka bli gravid?
Egentligen finns det mängder av saker som man måste ha upplevt för att förstå fullt ut. Sen kan man ju naturligtvis ha en bild av hur det skulle vara.
Förlossningen var en annan sån grej för mig. Visst hade jag förberett mig på en smärta, men det var nästan utomjordiskt.
Kanske tur att man inte vet innan.
Jag fick också en liknande kommentar från dig för en tid sedan och för min egen del handlade det inte om att jag inte "förstod" att jag skulle kunna älska mitt barn. Jag kan snarare göra en något haltande (jag ber innerligen om ursäkt här men jag kan inte komma på nåt annat för stunden ) liknelse kring en orgasm! Visst kan man ha läst spaltmeter om hur det "känns" men inget kan ändå förbereda en för den riktiga upplevelsen. Vissa känslor går inte att beskriva med ord.
Egentligen finns det mängder av saker som man måste ha upplevt för att förstå fullt ut. Sen kan man ju naturligtvis ha en bild av hur det skulle vara.
Förlossningen var en annan sån grej för mig. Visst hade jag förberett mig på en smärta, men det var nästan utomjordiskt.
Kanske tur att man inte vet innan.