Hur länge rider ni?

Sv: Hur länge rider ni?

Fick foglossning i v 15 så då var det slutridet. :mad:
Går och hoppas o hoppas att jag ska kunna skritta pållan åtminstone en gång innan bäbis kommer men det verkar som att det inte vill bli bättre.

Men fram till dess så red jag varje dag, men jag hoppade inte. (Sambon var lite orolig och hästen inte världens säkraste på det området)

Slutade väldigt tidigt, inte pga besvär med graviditeten, utan pga att min häst var endast 3,5 år och nyligen inriden. Ville inte utsätta mig för risker, och en såpass orutinerad häst kändes ganska riskabelt, trots att han var supercool och snäll. Hade jag haft en äldre häst hade jag säkert ridit mkt längre...
Är nu gravid i v 14 med mitt andra barn, och har funderingar att så smått återuppta ridningen redan innan förlossningen... (väldigt sporadiskt...)

Jag red till och med graviditetsvecka 34, i relativt "normal" omfattning, dvs alla gångarter och både på bana och i naturen. Undvek mot slutet hoppning samt riktigt långa ridpass, då jag fick ont av det.

är nu i v 14, rider både min häst som jag håller på att sätta igån efter hälta, och min dotters häst, men tar det mkt lugnare är vanligt, utsätter mig inte för några risker, är mkt fegare nu än annars.

Red sista gången 1 vecka innan jag fick Emil som kom i v.38. Eller rida & rida, åka häst var det väl mest på slutet. ;)

säger som CosmicQueen.. jag red (åkte häst) sista gången 1 vecka innan jag födde min lilla dotter, fick oxå i vecka 38. Mådde toppen under hela graviditeten! :)

Red fram till v.20 fick sluta för fogarna och förvärkar, sen red jag igen när de blev bättre och slutade sen så hästen fick vila.

Minns faktiskt inte när jag slutade, men jag red sista turen i v.37+2 (skrittade och travade lite, magen tog emot ;) ) och sen kom Rasmus i v. 39+0

förra grav red jag till v.13 sen kunde jag inte pga jobbig grav, men åkte häst så fort ja mådde tillräkligt bra, nästa grav tänker ja rida så länge det känns bra.
kompisen red (och tränade!) fram till vecka 38

jag red nog fram till v.30. sen fick jag håll i skritten....gich bra att trava men man kan ju inte bara göra det hela ridpasset ! hihi

jag red nog fram till v.30. sen fick jag håll i skritten....gich bra att trava men man kan ju inte bara göra det hela ridpasset ! hihi

Promenera bredvid hästen när det är dags att skritta...?;)
Annars kan jag rekommendera gångarten tölt. Någon islänning (som tyckte att riktiga män minsann rider flygande pass) lär vid tillfälle ha sagt att tölt är "en gångart för fyllehundar och gravida kvinnor", och den sista delen av påståendet kan jag inte annat än hålla med om!

Det är så otroligt individuellt. Just nu rider jag inte (är i v 16) pga foglossning (inte så allvarlig - men jag har stränga order att inte fresta på bäckenet med ridning) Innan dess red jag lugnt i skogen ca 2 ggr/vecka. Nu promenerar jag henne för hand och tömkör lite på volten. När jag har fått 'stor' bebismage skulle jag inte heller sätta mig på en häst (och min sambo skulle inte låta mig heller ;) )
Häst kommer jag ha hela livet, gravid är jag bara i 9 mån. Finns andra sätt att umgås med pållan på :love:

jag red till vecka 20. efter det satte jag min bara på hästen ett fåtal gånger.
jag red igen första gången 6 veckor efter förlossningen. det kändes inte okej så väntade ytterligare 1 månad innan det kändes bra.

Jag är i vecka 29 och rider fortfarande.
Det blir skritt i paddocken ca 2 dagar/vecka och 1-2 dagar skrittrunda i skogen alt. promenad med pållen eller arbete vid hand på banan.

Trava slutade jag med för ca 4 veckor sedan och galopperade gjorde jag sist för 2 veckor sedan.
Förra helgen var jag på dressyrkurs med pållen men skrittade då "bara" och arbetade en del vid hand.

Jag har tänkt rida så länge min kropp tycker det är ok och det gör den än så länge.
Dock tillåter den inga långritter på över en timme..

Jag red till vecka 30, sedan kände jag mig för klumpig. All hästhantering runtomkring ridningen fungerade däremot bra ända fram till dagen innan förlossning, (i vecka 42+2 :crazy:)

Jag är i vecka 28 och har ridit fram tills nu. Vissa dagar känns det ingenting, men ibland får jag ganska kraftiga sammandragningar (ej smärtsamma) och skrittar då en stund. Var på träning senast i förrgår och det kändes jättebra men idag kändes det inte bra när jag suttit av. Tyvärr så sitter man inte sådär helt stilla i tölten på min häst då hon har väldigt mkt aktion så att rida lätt i trav är faktiskt bekvämare. Nu lägger jag ner träningen ett tag tills lillen ploppar ut. Känns bäst att ta det försiktigt då nr 1 kom 8 veckor för tidigt.....

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 364
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 597
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 532
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka