Vilket djur skulle ni vilja ha?

Mirre

Trådstartare
Om vi låtsas att man kunde ha vilket djur som helst som husdjur, vilt som tamt, vilket skulle ni ha? Varför?

Jag skulle ha röd panda, helt enkelt för att de är så obeskrivligt söta. 😍😍 Skulle inte få någonting gjort på dagarna eftersom allt jag skulle göra var att gosa med pandan 😄

Korp för att de är så fascinerande och vackra fåglar. Det är verkligen en dröm att en dag ha en tam korp. 😍😍

En tam drake hade varit fint :)
Men jag kan inte riktigt bestämma mig, om jag vill ha en liten söt lila eller orange en, som kan tända en brasa och flyga bredvid mig på promenader.
Eller om jag vill gå mer all in och ha en riktig sextusenårig i Smaug-stil, som får folk att hålla sig på betryggande avstånd.

Åh hjälp, ett helt zoo känner jag 🙈 fick ta bort många av djuren som räknas som vanliga husdjur då listan blev tok lång så de mest "vilda" valen kommer nedan,

Capybara, älskar marsvin och detta känns som en version marsvin i super size 😁

Uggla, gärna en Hedwig

Lämmel, hur söta då !!

Myskhjort , för att det känns helknasigt med en sabeltandad hjort

Belgisk jätte kanin, för att fötterna ser så gosiga ut, kaniner är typ det mjukaste som finns och jag vill gosa med en jätte kanin hela dagarna 😅

En drake, en liten röd som är varm, sprider värme på vintern och som kan tända brasor hade varit underbart 🔥

Nu är ju inte en schäfer så ovanlig men hade jag kunnat erbjuda ett bra hem till en hade jag skaffat en igår ☺️

Hästar med, hade velat ha... cirka alla hästar som finns i hela världen :p

Jag skulle vilja ha en noshörning eller helst ett par stycken. De kan bo i garaget och när golfspelarna spelar extra dåligt och slår in bollarna på min tomt så kan noshörningarna få gå på promenad på treans hål. :idea:

Om det inte finns några noshörningar i fantasidjuraffären så vill jag ha en trafiksäker grävling och en medelstor örn!

Om vi låtsas att man kunde ha vilket djur som helst som husdjur, vilt som tamt, vilket skulle ni ha? Varför?

Jag skulle ha röd panda, helt enkelt för att de är så obeskrivligt söta. 😍😍 Skulle inte få någonting gjort på dagarna eftersom allt jag skulle göra var att gosa med pandan 😄

Korp för att de är så fascinerande och vackra fåglar. Det är verkligen en dröm att en dag ha en tam korp. 😍😍
En capybara :love: ! Jag har haft marsvin och en capybara ser ut och verkar vara precis som ett jättemysigt jättemarsvin :D!

Vilket lustigt sammanträffande! Jag drömde i natt att vi skaffade getter :love: Och det är väl mitt mer realistiska "önskedjur". Allra helst sådana där dvärggetter! En liten shetlandsponny skulle jag också gärna ha.

Och så stämmer jag in i kören av capybara-fans! Så otroligt charmiga och härliga djur! De är helt klart mitt mindre realistiska önskedjur :)

Liknande trådar

Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 518
Senast: Zizzy
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 946
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama