sidensvans
Trådstartare
Jag har själv inga barn, med båda brorsorna har. Och mina föräldrar tycker nog att det är ungefär betyg 2 på en skala 1-10. Kul i teorin, men inte i praktiken. Dom åker och hälsar på ibland, men kommer ofta när det är läggdags för barnen. Och barnen skickas till dagis, istället för att dom ska umgås med dom. Dom är även ute och reser massor, jag som inte har barn följer med ibland, men att dom ska ta med sig barnbarn finns nog inte i föreställningsvärlden.
Även brorsornas barns morföräldrar är ganska ointresserade. Ena mormor bor i en helt annan del av Sverige och hälsar på kanske 1 gång per år, och andra brorsans barns mormor har just valt att flytta till Spanien.
Så jag är lite nyfiken. Har jag konstiga släktingar, eller är det här ointresset för barnbarn vanligt?
Även brorsornas barns morföräldrar är ganska ointresserade. Ena mormor bor i en helt annan del av Sverige och hälsar på kanske 1 gång per år, och andra brorsans barns mormor har just valt att flytta till Spanien.
Så jag är lite nyfiken. Har jag konstiga släktingar, eller är det här ointresset för barnbarn vanligt?