Jag tycker att du gjorde det och du hejjar på andras inlägg om det.
Men såklart dömer jag dig också som jag skrev i ett senare inlägg. Jag väljer att se det, du väljer inte att se det.
Att du väljer att se saker jag inte skrivit har jag redan noterat.
Men att Collien till stora delar klarat inaveln bra än så länge är ju inget argument för att ta en enda kull till där inaveln hamnar över 30. Det är inte ok! Det är , som sagt, inte bara detta att sjukdomsanlagen dubblas även om det finns en del sjukdomar i collien där det sannolikt är så att det finns fler bärare än icke-bärare....det är inte okej, inte en dag i veckan är det okej, Det leder till att trädet rasar snart om man inte öppnar flöden inom kort. Ni får fan inte använda argumentet "de har klarat sig bra, trots allt" till att fortsätta på det viset.
Men det har jag ju inte gjort! För i helvete, varför tror du att jag skrev "'Som valpköpare" och "notera hittills"? Varför ska jag svara på dina frågor när du, uppenbarligen medvetet, inte bara struntar i det jag skriver i inlägg efter inlägg utan också väljer att vantolka det jag skriver?
.Jag ser inte riktigt det. Jag ser inga sådana förslag.
Lånsiktiga inkorsningsprojekt med stor involvering av rasklubbarna(under förutsättning att det inte behövs krav uppifrån - det finns ju rasklubbar som är blinda för allt) vilket jag skrev om redan i början av tråden kanske inte är tillräckligt detaljerat. Inte heller att det ideala är flera raser.
Vad vill du ha, en uppsats?