Hur har er julafton varit?

Islandshästryttare

Trådstartare
Själv vaknade jag ganska sent, skönt att sova ut efter en väldigt intensiv period på jobbet. Tog en långpromenad i till stan och tittade på NKs fina julskyltning idag när det inte var så mycket folk. Gick hem åt en lätt lunch och sen åt vi lite julmat nu ikväll

Fick en läsplatta i julklapp så jag är mer än nöjd..
 

Bifogade filer

  • IMG_20201224_125732806.webp
    IMG_20201224_125732806.webp
    122,7 KB · Visningar: 468
Sov inte alls i natt på grund av hur slutkörd jag var efter jobbet, så steg upp i ottan och kokade kaffe och myste vid brasan. Sen jobbade jag ett tag till, galen som jag är, men det var skönt att få det gjort. Tog en sväng utomhus när solen kom fram, in igen och äta och göra inget alls. Sen tog jag en promenad i månljuset och nu sitter jag här och dricker vin och har det riktigt fint faktiskt :)
 
Klev upp rätt sent (9:00 ungefär), tog kaffe och macka och såg sista avsnittet på julkalendern. Sedan har jag väl mestadels växlat mellan att slösurfa och slötitta på TV. Har ätit av julmaten från igår. Vi tog en promenad i skogen med hunden. Tänker titta på julkonserten på fyran om en liten stund. Jag hittade något jag ville kolla upp i de gamla arkiven, så jag har suttit med arkiv digital en stund och kikat efter en kvinna på 1800-talet. Hon flyttade med sin familj från Stockholm, och blev sedermera lärarinna i Skåne. Sköööööönt...... :)
 
Sitter i soffan och slösurfar nu hemma hos föräldrarna. Har varit en fin dag, dottern slog till med sovmorgon till halv nio och så åt vi tomtegröt och öppnade julstrumpor i morse innan jag tog en skogstur med hästen och hunden i fantastiskt vinterväder (vi har haft lera och sörja hela december, så lite frost var en uppskattad julklapp!).

Sen har vi åkt och lämnat en kasse klappar hos barnets kusiner och sen varit resten av dagen hos föräldrarna med lunch (fiskdelen av julbordet), Kalle anka, lekplats, middag (varma delen av julbordet) och nu tv och godis.

Så en mysig dag :heart
 
Började med tomtegröt, sedan en joggingtur i skogen och så dopp i grytan, kalle anka och julklappar och sedan lite julmat
Iår är det bara jag och mannen då föräldrar är i riskgrupp och min systerdotter är också i riskgrupp så inga chansningar iår inte
 
Väldigt lugn,promenad med hunden i första -graderna, lite tv tittande och nu blir det julmat i min ensamhet då min bondevän som jag brukar bjuda över var otaktisk nog att träffa en annan vän som testat positivt för corona men påstod sig vara frisk, jag valde att hellre fälla än fria ,så får äta all maten själv, hellre frisk o fet.
 
Började med frukost i stallet. Serverades i manegen för att kunna hålla avstånd. Stor uteritt (där jag tyvärr inte kunde medverka)

Hem. Lunch. Kort lur. Lite datorspel.

Tillbaka till stallet och insläpp. Iom att jag inte skulle fira jul idag så erbjöd jag mig ta insläppet så att ingen annan behövde.

Nu tv.
 
Gick och la mig sent (för att kunna öppna mina julklappar efter midnatt hehe), vaknade vid 8. Åt frukost i snigelfart, såg att det var sol ute så tänkte ta en lång promenad men blev en spontan agilityträning istället med en kompis. Fantastiskt härligt i solen. Åkte hem, åt sen lunch, åkte och tränade. Nu har jag landat här efter att ha ätit igen och ska la packa lite inför imorgon och sen lägga mig och plugga i sängen. Imorgon hämtas sonen och vi åker till mina päron för julfirande :) Haft en väldigt behaglig dag helt enkelt.
 
Vaknade tidigt och målade naglarna röda, försökte ta en fin julbild på mig och sambon men lyckades inte alls. Trippade ut i lackskor och upptäckte att det var svinkallt, kom till bilen och upptäckte att den frostat igen och vi inte hade någon skrapa, så fick skynda och köpa en. Kommer fram stelfrusen till svärmor som absolut vill ta en långpromenad i solen. Får låna ett par två storlekar för små skor och haltade fram med någon jävla nerv i kläm i foten en timme. Nu ätit alldeles för mycket julmat och saknar min egen familj. Jag ger den här julen C- 😅
 
Började med långpromenad med hunden. Hon lyckades både bada i lerpöl och rulla sig i hästbajs, så sedan fick jag duscha hund. Efter det öppnade jag julklappen från Secret Santa.
Mamma och pappa kom för en lunchpromenad och sedan drack vi glögg på min systers altan och bytte julklappar. Efter Kalle Anka åt jag julmat hos min syster och hennes familj och sedan har jag kvällsfodrat i medryttarhästens stall. Erbjöd mig då övriga i stallet har barn.
Nu är jag parkerad i soffan med vin, kex och ost.
 
Oförskämt bra :angel:
Har bara varit själv med katten, myste i sängen typ hela dagen tills jag serverade mig själv julmiddag och katten sin. Sedan öppnade jag mina julklappar, upptäckte sedan att det snöade utanför fönstret :love: så jag kilade ut utanför dörren, kallt men det snöade en stund iallafall. Nu ska jag bara mysa i min fåtölj med datorn och godis :D

Underlåter att nämna hur bra jag haft det för mina föräldrar då de antagligen inte skulle bli så glada över det 🙈 då jag i vanliga fall firar med dem.
 
Vaknade, steg upp, diskade och blev sen upphämtad av pappa.
Åt lunch med mamma och pappa, vilade på soffan. Tog promenad med mamma, vilade på soffan.
Åt alldeles för mycket middag, dog på soffan :D

Nu är jag hemma sen nån timma tillbaka, har vikt tvätt och slagit på en film. Vanligtvis brukar jag vara pruttfull vid den här tiden... :grin:
 
Vaknade tidigt, öppnade lite paket hemma. Åkte till stallet och pussade på hästarna samt tömkörde konvalescenten. Var sen så köpte en påse pommes på Burger King innan vi på eftermiddagen åkte hem till mina föräldrar för lite julmat och mer klapputdelning. Skön dag, men TRÖTT nu!
 
Frukost med familjen, sen åkte sambon och handlade (lugnt på affären idag). Sen skulle vi gå gemensam promenad, men dottern var väldigt missnöjd så jag och hon gick hem. Väl utanför grinden somnade hon så då gick jag till hästarna. Väl där kom sambon med son och hund, så vi hade sällskap hem i alla fall.
Lite lunch blev det sen.

Julkalle, sonen hade stora ögon :D.
Sonen somnade sen.
Gjorde middag som vi åt, sen iväg till stallet igen för medicin och hö.
Efter det Skype med ungarnas morbror och mormor och så fick sonen öppna julklappar från desamma.
Sen lekte han med en av klapparna (fler delar till Brio tågbana) och nu är han helt slut och det är läggdags.
Själv ska jag kolla Svensson Svensson firar jul.

Saknar att träffa min mamma och bror på riktigt, men det är så med corona.
 
Sov till valpen väckte mig vid 8.30. Försökte förtvivlat ligga kvar efter att ha släppt ut henne för att kissa, men det lilla djuret ville umgås. Så vi gick upp. Snabb promenad och kunde därefter frossa i mina julfrukostmackor. Jag älskar mackor men unnar mig sällan mer än en om dagen. Julafton är dock alltid ett undantag om jag befinner mig i Sverige (vilket jag vanligen inte gör, men 2020 är ju inte vanligt).

Diverse hundpromenader, telefonsamtal till syster, bakade fröknäcke och vid 15-tiden kom min vän jag bjudit in på julafton. Vi åt julmat, drack vin, åt godis och pratade till hon begav sig hemåt vid 20.30. Jag fick en julklapp och hemgjort julgodis. Det är slut nu...:D Blandade med lite hundpromenader. Valpen tyckte det var superkul med en lekglad gäst.

Nu har jag bytt om till myskläder, sitter själv och dricker glögg och poppar med ABBA.
 
Jag jobbade inatt så jag kom hem och tänkte sova, men jag låg och stressade och kunde inte alls slappna av. Sov från och till fram till kl 12 då jag gav upp. Inte ens 4 timmar. Så kom det kaninkunder och jag kunde leverera två stycken idag, vilket känns bra för det är en mycket trevlig familj med stor gård. Sen när kaninungarna var levererade åkte jag till dejten och bytte julklappar. Pratade en stund och fick en massa gos, så då somnade jag och fick sova någon timme hans knä i soffan. Sen bar det iväg till jobbet igen och nu sitter jag på jobbet för sista natten innan nyår.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 601
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 575
Senast: manda
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp