Hur har er julafton varit?

Lagat massa mat inför min och kidsens jullunch, sen blivit mätt på typ en halv portion. Fattar inte hur det går till, mättar julmat via osmos eller? :rofl: Mina tofu-"revbensspjäll" blev iaf goda tyckte både jag och det barn som vågade prova. I övrigt slöat i soffan med Kalle, julklappar, film och Karl-Bertil. Tomtegröt och skinkmacka på kvällen, sen ville alla mest sova.
 
Började dagen med pepparkaksfil och sedan slösurfande. Vid 12 grillade familjen korv utomhus, bytte klappar och gick sedan en promenad med mormor, morfar, farmor och farfar. Sen gick vi i familjen en lite längre och raskare promenad själva innan Kalle Anka. Ikväll blev det julmat och julklappsutdelning och nu sitter vi och tittar på TV alla 4. Ska nog lägga mig snart pga jobb imorgon.

Jag har inte fått någon riktig julkänsla i år, men själva dagen har varit mysig och lugn.
 
Jobbade stängning igår och sen hade jag så svårt att somna. 🙄

Men idag fick vi sovmorgon och började dagen med lite bus och lösspring för hundarna innan det blev jullunch inne hos grannen. Därefter tog vi julbilden och när det väl var klart så blev det kalle, paketöppning och julgodis! Nu har vi däckat i soffan.

En väldigt bra julafton! ❤️
 
Jobbade stängning igår och sen hade jag så svårt att somna. 🙄

Men idag fick vi sovmorgon och började dagen med lite bus och lösspring för hundarna innan det blev jullunch inne hos grannen. Därefter tog vi julbilden och när det väl var klart så blev det kalle, paketöppning och julgodis! Nu har vi däckat i soffan.

En väldigt bra julafton! ❤️
Same :D ❤️
 
Vi har haft en lugn skön dag hemma. Goda vänner kom på ute-fika i solen mitt på dagen, sen har vi varvat äta, tv, äta, paketöppning för junior, äta, tv osv...
Nu sitter vi här och är proppmätta, trötta och nöjda.
Som några av er skrivit så håller jag med om vad det har varit skönt att "slippa" fira med släkten :o
 
Jag hade sovmorgon till strax efter 9. Åkte till stallet där jag och pojkvännen hjälptes åt med hästarna inklusive gick en skogspromenad med varsin ponny :) Väl hemma bytte han och jag julklappar innan han åkte hem till sin familj. Jag duschade, sms:ade god jul till dottern, åt laxgryta med nudlar till sen lunch, kollade på Kalle Anka och åt godis, soffmys med katten och sen körde jag till jobbet vid 18-tiden.
Har jobbat några timmar och har arbetstid till 7 imorgon bitti. Det har varit lite aktivitet hittills men det bör lugna ner sig nu. Har hunnit prata med pojkvännen och önskat god natt :)
 
Ganska okej, det blev grötfrukost hemma, sedan middag och klapputdelning hos mina föräldrar. Lugnare än det brukar vara, eftersom ena syskonet med familj firade separat i år. Inte mig emot, eftersom det ändå blir stimmigt så det räcker och blir över med andra syskonet och company. Magen kraschade efter all julmat så jag har tyvärr mått ganska skunk större delen av eftermiddagen och kvällen.

Jag fick några få julklappar, hade inte önskat mig något speciellt så jag är nöjd med att det blev något alls. Jag hade också ett litet klappbyte i form av datorspel med en onlinevän efter hemkomsten, ett trevligt och lite annorlunda inslag. Nu är det snart läggdags för jag börjar få huvudvärk trots att jag åkte hem mycket tidigare än jag brukar. :down:

Slutsats är att jag än mer lutar åt att köra eremit-style och fira själv hemma med katten i framtiden. Jag har svårt för att känna någon julstämning nuförtiden, och då känns det också allmänt opepp att engagera sig i något firande.
 
Vaknade i tid, gick ut med hundarna, kom hem och sov på soffa en stund... gick ut med hundarna en längre sväng. Handlade billiga julsnacks på kort-datum hyllan, kom sedan hem och skapade videorum online för familjen. Mormor också. <3 Pratade. Öppnade Secret Santaklapparna.
Sedan blev det strömavbrott i hela stan och resten av kvällen blev långpromenad med hundarna i mörkaste mörkret, lite tända ljus och ljudböcker.
Pizzan jag tänkte beställa till middag blev inte av utan ström förstås. SKÅL för 2020! :D
 
Tomtegröt till frukost och sedan väntat otåligt tills det började ljusna.
Givit hästarna äpplen och morötter, hundarna var sitt köttigt ben och hönsen fick ärtskott och majskolv.
Äntligen satt min vitlök:angel:, tittat över vad jag har för chilifrön och skrivit lista på vad jag har för frön och vad jag ska köpa.
Så färdig jag kan bli med att bara fylla i siffrorna på deklationen när den kommer, bara trängelskatten för december jag inte har.
Och slöat framför datorn men att tittat på YT om biodling.
 
Väldigt lugn 😊 sov till nio, bakade bröd, sen två timmar med goda vänner i agilityhallen, så är hundarna rastade för några timmar hemma i kväll. Sen hem och snygga till sig lite för julmiddag hos min bror. En liten samling då tre av fyra barn var med sina respektive ❤️ Men trevligt, och jag är som vanligt på tok för mätt. Är hemma nu och sitter och slöar i soffan och tittar på ”Late night christmas”. Snart sängen 😴
 
Sen frukost med ägg och bacon, promenad med hunden i sällskap av maken och sonen. Sen fika när vi kom hem, förberedde maten, kollade på Kalle Anka sen hjälptes alla åt att fixa julmaten. Åt för mycket som vanligt, plocka undan allt, dela julklappar. Skratta åt sonen som blev lite sur över att jag hade köpt fel skal åt honom tills han fick en ny mobil. ;)
Sen spelade vi ticket to ride och därefter pysslade jag och dotterns hennes julpussel. Hennes pojkvän som var hos oss idag spelade tv-spel med sonen. I morgonbitti sticker dottern med pojkvän hem till hans familj som firar den 25:e. De har lovat att komma till frukost. Passade alla helt perfekt, alla får rå om alla. :)
 
Jättemysig och väldigt chill!
Vi har haft tokmycket på jobbet i kombination med att jag legat sjuk m feber etc en v. Så vi har inte hunnit och orkar julpynta något alls.
Vi bestämde att vara hemma bara sambo och jag. Och det var superskönt just nu.
I vanliga fall älskar jag julen och ser till att det är julpynt öööverallt. Jag tycker om att fira ihop med härliga familjen. Älskar också att både ge och få paket. Men i år bestämde vi att pausa pynt och paket i mängder. Sambon och min övriga familj hade dock iaf ordnat massa paket åt mig. Jättegulligt!
Vi är extremt sällan lediga som egenföretagare i uppstartsfas. Så det känns SÅ lyxigt att bara få vara just nu. Och sovmorgon! Bästa julklappen! ❤️
Ville inte åka ner till stallet IOM att jag ev kan smitta någon. Så pålle fick nöja sig med julgranen stallägare gett dem i hagen. ❤️ Har under 27 års tid aldrig missat en julafton i stallet.

Kommer förmodligen pynta huset imorgon iaf. Jag tycker ju om det! 😂
 
Vaknade vid 9 och tog en promenad med hunden. Åt sedan gröt, satt en stund vid datorn och lyssnade på musik, varpå orken totalt tog slut och jag gick och la mig igen och sov bort en massa timmar. Jag kände mig så plötsligt totalt utmattad och orkeslös.
Gick ut den längre eftermiddagsrundan med hunden, förberedde julmat åt de andra. Orkade inte äta eller se på Kalle utan sov istället vidare.
Gick upp vid 19 och fixade mig lite att äta och öppnade mina klappar, gick en runda med hunden, duschade och har lyssnat på ljudbok sedan dess. Nu hänger ögonlocken vid fötterna och jag ska sova.
Jag ville bara lyssna färdigt på min ljudbok först... ;)

Inte julen jag tänkt mig i alla fall. Tur mina barn är tonåringar och inte småbarn längre. Den ena vill inte ens fira jul....
Jag som annars inte brukar kunna sova har nog sovit en veckas förlorad sömn nu. Och är fortfarande lika utmattad, om än inte lika trött kanske.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 601
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 575
Senast: manda
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp