Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad glad jag blir av att ni tänker på mig :heart Jag har inte skrivit för jag känner mig så jobbig.

Men överlag är det faktiskt ganska bra nu. Jag har inte jättemycket ångest, jag har mer energi och gör ganska mycket. Jag fixar med marsvinen och går halvlånga rundor med hundarna och just nu håller jag på att bygga en ny bur till vaktlarna. Jag fastnar fortfarande alldeles för länge vid datorn men nu när det är ljust längre så gör det inte lika mycket för då kan jag gå på kvällen istället.

Sassys ungar kommer inom en vecka och jag är supernervös för hon är enorm!

Det som jag mår riktigt dåligt för är dock vikten. Jag känner mig så fruktansvärt äcklig och fet. Jag är hungrig jämnt och äter alldeles för mycket. Sista tiden har jag också börjat äta mer godis igen för jag har varit på ställen där jag blivit bjuden och då kan jag inte låta bli. Jag håller på att minska ned på seroquel för att iallafall få bort lite av hungern och förhoppningsvis få upp ämnesomsättningen igen. Men jag hade behövt en rejäl bantningskur för att få bort allt. Och ännu värre blir det av att min syster har gått ned 10kg av sin medicin och bara fortsätter att gå ned trots att hon är supersmal nu. Flera andra runt omkring mig har också gått ned i vikt, men jag bara går uppåt :(
Jag följer också. Men har inte alltid ord för att skriva. Men det låter bra att du har en bra period :) Det är alltid skönt när man hinner med lite extra!

Nej, jag kommer inte att sluta helt med den. Tänkte gå ned till 150mg för den dosen hade jag under lång tid innan jag började höja. Jag har också lamictal hemma om jag skulle börja må sämre igen, den börjar ju verka inom en vecka.

Jag ser mycket smalare ut på bilder än i verkligheten och jag har ofta tajta byxor som håller in. Men överlag har jag tur med var fettet hamnar så det syns inte att jag har gått upp i vikt om jag inte är naken (förutom att jag får fyra tuttar för att BHn blivit för trång :wtf:). Att gå upp mer i vikt är helt otänkbart, jag kommer aldrig att vänja mig! Mår jag så jäkla dåligt och känner mig äcklig av 4kg så kommer jag typ dö om jag går upp mer
Du kommer inte dö. Det medicinen gör är att spöka med hunger och mättnadskänslor så man äter mer, den påverkar inte ämnesomsättningen. Jag tycker inte du ska gå ned i medicinering utan att prata med behandlande läkare. Det är inte bra att hålla på och labba själv med medicindoserna.
4kg plus eller ej du är jättefin, oavsett vilka vinklar du fotar dig i.

Ok. För min del så är det värre i huvudet än verkligheten så jag tänkte att det kanske var samma för dig :-/
Det är ju värre i huvudet också, men bilderna talar ändå inte sanning för dem som ser dem. Det är ingen som tycker att jag är tjock i verkligheten, men jag tycker det.

Jag följer också. Men har inte alltid ord för att skriva. Men det låter bra att du har en bra period :) Det är alltid skönt när man hinner med lite extra!
Nej, jag kan förstå att det kan vara svårt att veta vad man ska skriva. Jag vet ju inte ens själv vad jag ska skriva ibland! Ja, det är jätteskönt! Hoppas på att det håller i sig!

Du kommer inte dö. Det medicinen gör är att spöka med hunger och mättnadskänslor så man äter mer, den påverkar inte ämnesomsättningen. Jag tycker inte du ska gå ned i medicinering utan att prata med behandlande läkare. Det är inte bra att hålla på och labba själv med medicindoserna.
4kg plus eller ej du är jättefin, oavsett vilka vinklar du fotar dig i.
Jag har läst att den även påverkar ämnesomsättningen. Jag äter mer men inte extremt mycket mer för jag skriver ned allt jag äter och alla tycker att jag äter alldeles för lite, ändå går jag upp i vikt.
Jag får göra som jag vill med medicinerna typ, min läkare litar på att jag inte sätter ut eller in dem fel. Hon tyckte att 150mg lät som en bra måldos, så länge som jag mår bra på den. Mår jag inte bra så ska jag öka till 225mg igen.
Tack! Det är synd att det är så svårt att se det själv bara

Idag var jag hos min läkare för sista gången. Det känns så konstigt att jag troligen aldrig mer kommer att få träffa henne, hon har funnits för mig hela mitt vuxna liv. Jag hade köpt en blomma till henne och hon blev så glad att hon höll på att börja gråta och sa att jag var nog den av hennes patienter som betyder mest för henne. Hon har alltid ställt upp för mig, kommit till sjukhuset när jag försökt ta livet av mig, knölat in mig massor av gånger trots att hon egentligen varit fullbokad. Hon brukade heller inte arbeta som samtalskontakt men så blev det ändå med mig eftersom jag hade så svårt att lita på nya människor. Jag kommer att sakna henne massor :cry:

Jag måste ju visa vad jag hittade i buren i morse också! Hur kunde jag glömma det! Här är Sassys små guldklimpar :love: Från vänster är det Tangle, Tova, Trassel, Troll och Tufs :love:
17498520_1397622200301018_3756705750784513447_n.jpg

Åh snutesnuttesnutt så söta! Vilken fin blandning med färger också!

Men så fantastiskt fina bebisar! :love:
Visst är de helt otroliga :love::love: Sassy är en så duktig mamma också!

Gillar att du har börjat skriva oftare igen, har saknat dina uppdateringar och undrat hur det gått med dig. Hoppast det blir bra med nya samtalskontakten!
Tack! Det känns så konstigt när du och andra skriver att ni gillar när jag uppdaterar för i mitt huvud känner jag mig bara jobbig. Det betyder mycket att ni faktiskt vill läsa vad jag skriver

Vi är många som gillar att följa dina uppdateringar. :) Har bäbisarna ögonen öppna från födseln? Och kan de kravla omkring direkt? De ser mycket mer alerta ut än vad kattungar brukar göra när de är så nya.

Bebisarna är helt klara när de föds. Sassys ungar är ju så många och därför ganska små så de har inte börjat springa omkring förrän idag. Innan har de mest hållit sig till hörnan de föddes i. De föddes på dygn 67, normalt är 65-72 dygn. Så marsvin går dräktiga längre än både hundar och katter.

Det blir jobbigt att lämna dem imorgon när det är utställning. De är så otroligt söta att titta på när de följer efter Sassy som ett litet lämmeltåg :love: Eftersom de är så små och många så är det svårt att veta hur mycket mjölk de får i sig, marsvin har bara två spenar. Jag väger dem varje dag och de har bara tappat ytterst lite i vikt (de brukar tappa första dagen) så Sassy verkar vara duktig på att mata dem än så länge

Jag måste ju visa vad jag hittade i buren i morse också! Hur kunde jag glömma det! Här är Sassys små guldklimpar :love: Från vänster är det Tangle, Tova, Trassel, Troll och Tufs :love:

Men gud så gulliga!
Jag har aldrig sett marsvinsbäbisar innan - de är ju sötare än sötast :love:

Ja de var ju inte mindre söta på nära håll! Tack för bilderna, så roligt att se! Jag förstår att det är svårt att slita sig. Häftigt att de blev en av varje färg, är de av långhårig sort allihop? Det ser ut som om några dessutom har en massa virvlar, så kul! :) Lycka till på utställningen!

Senast ändrad:
Hur mycket väger ett nyfött marsvin? Dom ser så stora ut på bilderna. Illervalparna väger runt 10-12 gram per styck när dom föds.

Alla utom Tangle har virvlar. Tufs har två virvlar på huvudet och fnurror på tårna (så han kanske får en liten ridge i framtiden), Troll har två på huvudet och två på rumpan och Tova och Trassel har virvlar lite överallt. Jag vet inte om de blir långhåriga ännu men alla kommer att bära på långhår och troligen får de långa strån på rumpan.

Marsvin väger ca 45-140g när de föds men 75-110g är vanligast. Dessa vägde mellan 73-83g.

Utställningen gick bra och Yokan blev BIS pet 1 :banana: Nu får han bli pensionär på heltid för han fyller snart 6år

Det var nog det sötaste jag någonsin sett! :love:
Hade inte sambon varit allergisk hade jag velat ha en liten Tufs här hemma! :heart

Himla intressant att det är så olika...då har jag lärt mig något nytt idag...tack :)

Grattis till placeringen :banana::banana:

Grattis! Har det varit en bra dag annars också? :)
Tack :banana: Jag hade jättekul faktiskt! Lite jobbigt med en del saker för det blev lite för mycket för hjärnan på en gång men det försöker jag bara lägga bakom mig för jag vet att det inte är något som spelar någon roll, det är bara huvudet som nojjar och analyserar för mycket

Det var nog det sötaste jag någonsin sett! :love:
Hade inte sambon varit allergisk hade jag velat ha en liten Tufs här hemma! :heart
Visst är de underbara! Fast stackars lille Tufs hänger inte riktigt med sina syskon så jag har fått börja stödmata honom. De är ju fem stycken som slåss om två spenar och han är minst så han lyckas inte slå sig fram till dem

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 110
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar