Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Marsvin kan vara svårare än man tror. Vissa kan sköta sina djur helt åt helsike och de blir ändå 8år gamla och andra som sköter sina helt minutiöst har jätteotur med sina.Ibland kan jag sakna att ha marsvin. Vi hade när jag var liten, men jag hade otur med mina, de var inte så personliga. Syrran hade en jättetrevlig hona, men hon blev sjuk och dog. I efterhand förstår jag att vi utfodrade dem helt fel.
Trodde ärligt talat att Sassy skulle dö för mig innan idag men nu verkar hon lite piggare. Blir nog att stödmata inatt. Jag är så trött på sjuka djur Med tanke på all otur jag har haft med djuren så tror jag inte att Sassy överlever
Har skurit mig och jag är så trött
Jag känner mig hemsk men jag klarar inte mer. Jag har gett Sassy mer uppiggande och massor av mat. Hon verkar inte döende som det ser ut nu, bara helt slutkörd av ungarna. Jag får hoppas på att det är så så jag slipper vakna till att hon är död. Jag är hemsk
Det måste väl finnas någon mer läkare?Fast det är stor skillnad på att överbeskydda och att vårda någon som är sjuk.
Sassy lever iallafall. Hon är fortfarande helt slut och sitter och halvsover hela tiden hon inte äter. Ungarna är på henne som gamar så hon får ingen chans att vila. Jag förstår ju ungarna också, de är fyra stycken men det finns bara två spenar och Sassy verkar inte längre ha så mycket mjölk så det blir bråk om vem som ska få mjölken som finns. De är mycket mer mammiga än vad mina tidigare ungar har varit också så jag kan inte sära på dem ett tag så Sassy får vila för då blir de hysteriska och skriker och slåss och biter varandra.
Jag är så jävla trött. Den extra energin jag brukar få av att börja med lamictal verkar redan vara slut och ångesten är tillbaka. Uppenbarligen är inte lamictal rätt medicin för mig längre men jag vet inte hur det ska gå att lösa för nu har jag varken läkare eller samtalskontakt längre eftersom hon jag började hos är sjukskriven på obestämd tid.
Fast det är stor skillnad på att överbeskydda och att vårda någon som är sjuk.
Sassy lever iallafall. Hon är fortfarande helt slut och sitter och halvsover hela tiden hon inte äter. Ungarna är på henne som gamar så hon får ingen chans att vila. Jag förstår ju ungarna också, de är fyra stycken men det finns bara två spenar och Sassy verkar inte längre ha så mycket mjölk så det blir bråk om vem som ska få mjölken som finns. De är mycket mer mammiga än vad mina tidigare ungar har varit också så jag kan inte sära på dem ett tag så Sassy får vila för då blir de hysteriska och skriker och slåss och biter varandra.
Jag är så jävla trött. Den extra energin jag brukar få av att börja med lamictal verkar redan vara slut och ångesten är tillbaka. Uppenbarligen är inte lamictal rätt medicin för mig längre men jag vet inte hur det ska gå att lösa för nu har jag varken läkare eller samtalskontakt längre eftersom hon jag började hos är sjukskriven på obestämd tid.
Du kanske skulle träffa den där nya läkaren? Blir ju knappast värre av det :/Bara gråter och gråter. Det känns som att det är på väg att bli som i vintras
Kan någon av oss i tråden hjälpa dig att boka en tid hos läkaren? Jag lovar att jag inte skulle tycka att det var jobbigt och jag är säker på att fler gärna hjälper dig med det.Vet inte. Då måste jag boka tid och det klarar jag inte nu och mamma har massor att göra så känner mig jobbig.
Nu verkar det som att Nathalie kanske har fått äggstockscystor och mammas marsvin har den ena fått n knöl och den andra har fått tandproblem och jag är orolig för att det blir jag som får fixa allting och det klarar jag inte. Klarar ju knappt mina egna
Hur tänkte du nu? Nya ägare har ju ansvar om du säljer.Och även om jag säljer dem så försvinner inte ansvaret utan jag har ju fortfarande ansvar för dem deras liv ut eftersom jag har fött upp dem