Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte. På sätt och vis hoppas jag verkligen det så de hittar något och fixar de det och så blir allt bra! Men alla destruktiva tankar och sådant jag har lärt mig genom åren kommer ju att sitta kvar ändå
Jag klarar inte ens att sluta bita på naglarna. Jag kommer aldrig att kunna förändra migMan kan ändra tankemönster, men de flesta behöver hjälp. Det är svårt (men som med att sluta röka, inte för alla) men långt ifrån omöjligt.
Jag klarar inte ens att sluta bita på naglarna. Jag kommer aldrig att kunna förändra mig
Jag kan till viss del även stänga av ångestattacker ja, men bara om jag är ensam. Jag har tidigare kunnat känna en del glädje trots att jag stängt av dåliga känslor, men nu känner jag ytterst sällan glädje och jag vet inte om det har med avstängandet av andra känslor att göra. Till viss del tror jag att jag har blivit så passiv av att hela tiden vara ensam och aldrig ha något meningsfullt att göra, men samtidigt så blir det färre och färre saker som jag kan känna någon mening med och då blir det svårt att försöka göra dem. Tidigare blev jag jätteglad om något av marsvinen vann på en utställning men nu är det bara "jaha". Utställningarna var också roliga, men nu är det nästan bara ångest av dem. Har jag en bättre period så kan jag tvinga mig att göra saker och känna lite positiva känslor, men i en dålig period är det omöjligt. Att stänga av har hjälpt mig att hantera väldigt mycket som jag omöjligt klarar att hantera annars, jag klarar inte känslor.Jag funderar på det du skriver om att stänga av. Jag tänker att du menar stänga av känslor, och då stänger du även av ångestattacker?
För mig har det alltid varit så att avstängda känslor, även avstängda egentligen positiva känslor, alltid kommer ut i form av ångest när jag slutar stänga av dem.
Man säger ibland att ångest är den enda känsla man inte kan sublimera. Dvs avstängd ångest kan bara komma ut som ångest. Andra känslor kan komma ut lite hur som helst, men däribland som just ångest - som på mig.
Kan det möjligen av det skälet vara till nytta för dig att undvika att stänga av?
Observera att jag mest tänker högt. Jag vet ju inte ens om du och jag menar samma sak med att "stänga av".
Började äntligen lösa sig lite och nu kommer smäll på smäll
Min syster har gått ned jättemycket i vikt och jag har blivit fet och äcklig och jag kan inte sova för det enda jag kan tänka på är hur obehagligt och otäckt det var när min morbror kräktes