Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant med järn/sköldkörtelnkopplingen.
Jag har också problem med järnvärde som går ner hela tiden och så ett sköldkörtelvärde som ligger på gränsen.

Bad att få hem provsvaren och det var ett sköldkörtelvärde som var alldeles för högt och det hade de inte ens tagit om i den andra provtagningen O_o Mina systrar (som är sjuksköterskor) tycker att jag ska gå till en vanlig läkare och be om en ordentlig utredning men just nu orkar jag inte det.

En stor sak som jag verkligen hade behövt hjälp med är maten för det funkar inte alls. Men jag kan inte se någon lösning alls på det :(

Det kanske var behövligt att dra ur proppen en stund och inte bara hålla tillbaka känslorna. :heart

Vad är det kring maten som du känner att du skulle behöva få hjälp med?
Jag vet inte. Hon var tillbaka i sitt förvirrade jag så det kändes inte som att något jag sa gick fram. Fick veta att hon ska sluta om någon månad så även om jag känner att det inte funkar nu så är jag livrädd för vad som händer när hon slutar för jag har gått hos henne i 11år.

Allt! Jag klarar typ ingenting med maten och speciellt inte nu när jag har höjt seroquell för jag är hungrig och sugen hela tiden. Jag klarar inte att äta nyttigt, inte att hålla mig till vad jag har bestämt att jag ska äta, inte laga mat, inte äta för mycket osv. Hade typ behövt någon som portionerar ut mat till mig och att jag inte har tillgång till någon mat alls mellan det men det är ju helt omöjligt att fixa

Jag vet inte. Hon var tillbaka i sitt förvirrade jag så det kändes inte som att något jag sa gick fram. Fick veta att hon ska sluta om någon månad så även om jag känner att det inte funkar nu så är jag livrädd för vad som händer när hon slutar för jag har gått hos henne i 11år.

Allt! Jag klarar typ ingenting med maten och speciellt inte nu när jag har höjt seroquell för jag är hungrig och sugen hela tiden. Jag klarar inte att äta nyttigt, inte att hålla mig till vad jag har bestämt att jag ska äta, inte laga mat, inte äta för mycket osv. Hade typ behövt någon som portionerar ut mat till mig och att jag inte har tillgång till någon mat alls mellan det men det är ju helt omöjligt att fixa

Det kanske inte är till någon tröst, men när jag har lågt järn (eller någon annan brist som gör mig trött) så äter jag - hela tiden!
Kroppen är så trött och slut, jag känner att det behövs energi = äter omedvetet i tid och otid för att försöka få upp energin i kroppen.
Sätter i mig mycket mer godis, fika etc än jag brukar vilja äta.

Det kanske inte är till någon tröst, men när jag har lågt järn (eller någon annan brist som gör mig trött) så äter jag - hela tiden!
Kroppen är så trött och slut, jag känner att det behövs energi = äter omedvetet i tid och otid för att försöka få upp energin i kroppen.
Sätter i mig mycket mer godis, fika etc än jag brukar vilja äta.
Det är mycket möjligt att det spelar in också. Jag vill äta precis hela tiden och jag kan inte kontrollera mig vilket leder till panik och ångest för jag går upp i vikt

Bad att få hem provsvaren och det var ett sköldkörtelvärde som var alldeles för högt och det hade de inte ens tagit om i den andra provtagningen O_o Mina systrar (som är sjuksköterskor) tycker att jag ska gå till en vanlig läkare och be om en ordentlig utredning men just nu orkar jag inte det.

En stor sak som jag verkligen hade behövt hjälp med är maten för det funkar inte alls. Men jag kan inte se någon lösning alls på det :(
För högt värde kan bland annat ge orolighet och svårt att sova! Det vill du inte ha! Hoppas dina syrror kan vägleda dig lite.

Det är mycket möjligt att det spelar in också. Jag vill äta precis hela tiden och jag kan inte kontrollera mig vilket leder till panik och ångest för jag går upp i vikt
Jag känner igen det där! Skitjobbigt! Samtidigt som jag äter för att orka ta mig igenom dagen så mår jag dåligt för att jag inte klarar av att inte äta.

Men försök vara lite snäll mot dig själv, helst nu när du vet att du har låga järnvärden. Det är inte alls konstigt att du är helt slut, och hungrig, när dina värden ser ut som de gör. Förhoppningsvis kommer det vara lite lättare att ta sig igenom dagarna när dina värden är bättre

Jag har inte så stor koll på sköldkörteln, men jag har för mig att även sköldkörteln kan ställa till det med vikten och så.
-Någon som kan detta bättre än mig?

För högt värde kan bland annat ge orolighet och svårt att sova! Det vill du inte ha! Hoppas dina syrror kan vägleda dig lite.
Oro och sömnproblem hör till det normala när det gäller mig
Jag känner igen det där! Skitjobbigt! Samtidigt som jag äter för att orka ta mig igenom dagen så mår jag dåligt för att jag inte klarar av att inte äta.

Men försök vara lite snäll mot dig själv, helst nu när du vet att du har låga järnvärden. Det är inte alls konstigt att du är helt slut, och hungrig, när dina värden ser ut som de gör. Förhoppningsvis kommer det vara lite lättare att ta sig igenom dagarna när dina värden är bättre

Jag har inte så stor koll på sköldkörteln, men jag har för mig att även sköldkörteln kan ställa till det med vikten och så.
-Någon som kan detta bättre än mig?
Underproduktion i sköldkörteln kan ge viktuppgång och överproduktion ger viktnedgång vad jag har förstått.

Hade jag kunnat äta nyttigt så hade det inte gjort något om jag ätit för mycket men mackor och godis lär ju inte åtgärda några brister och då blir det ångest av det istället. Kan hejda mig lite men då får jag ångest för att jag inte äter istället :banghead:

Ja exakt, därför tänkte jag att du inte vill ha mer av det...

Jag hade först överproduktion som sen övergick i underproduktion. Pust!
Får se hur jag gör. Hatar att gå till läkare för de lyckas aldrig hjälpa mig med någonting, varken psykiska eller fysiska problem :( Mina systrar tyckte att det var konstigt att de inte tagit fler prover när det första visade fel. Det finns tre prover man ska ta. Ett och ett kan de visa fel, man får inte något svar förrän man kan sammanställa alla tre tydligen

Har gjort något med mitt ben också så har knappt kunnat gå på tre dagar :( Känns som när man får kramp i vaden, men det går inte över

Får se hur jag gör. Hatar att gå till läkare för de lyckas aldrig hjälpa mig med någonting, varken psykiska eller fysiska problem :( Mina systrar tyckte att det var konstigt att de inte tagit fler prover när det första visade fel. Det finns tre prover man ska ta. Ett och ett kan de visa fel, man får inte något svar förrän man kan sammanställa alla tre tydligen
Ok. De vet nog mer om det. Går man till läkaren känns det ibland som man måste veta saker själv innan man går dit...

Låter som det bara kan bli bättre med en ny läkare. Jobbigt i början säkert, men din läkare verkar rätt dålig, faktiskt.

Låter som det bara kan bli bättre med en ny läkare. Jobbigt i början säkert, men din läkare verkar rätt dålig, faktiskt.
Hon har inte varit dålig innan. Kanske inte världens bästa läkare men hon har gjort så mycket mer än vad som har varit hennes ansvar egentligen vid flera tillfällen och har hjälpt mig massor. Men sista året har hon blivit så förvirrad och glömsk :(

Just nu mår jag bara sämre och sämre för varje stund. Jag är så trött och har så mycket ångest. Kan inte sova, men klarar inte att vara vaken heller.

Min vän har iallafall hjälpt mig att städa till marsvinen i måndags och idag skulle hon komma förbi en stund och dök upp med egengjord juice för att få i mig vitaminer, jordgubbar och vindruvor med yoghurt och grädde, baguette med ost och paprika och G-force, och massa godis till marsvinen :love::love:
16265752_1328674530529119_910726923216424657_n.jpg

Jag har inte lyckats träffa någon :( Eller jo, en, en gång. Men när mamma försöka boka fler tider så fick hon aldrig något svar trots att de sa flera gånger att de skulle höra av sig :(
Det finns, lovar. Har träffat många - och en och annan idiot, som folk är mest

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar