Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jämförde inte från början. Tror ju (vet att de flesta) att de som svarade menade väl men det blev så fel, kändes som att bli klappad på huvudet och att jag bara var löjlig och så de som jämförde sig med mig och att jag hade det bättre än dem utan att veta mer än vad jag väljer att visa. De som ser mig bara på utställningar ser ju bara den pigga, bubbliga Lyan och de som har mig på facebook ser bara det jag väljer att visa, vilket nästan bara är marsvin, hundar och selfies.

Har iallafall varit hos läkaren idag. Vet inte om hon fått reda på att mamma har ringt och frågat om läkarbyte men hon var helt annorlunda idag. Eller så var det för att jag är i sådant dåligt skick just nu. Hon antecknade och var inte alls som en upphakad cd som den senaste tiden. Vi kom inte direkt fram till något. Hon har väldigt svårt att förstå att lamictal bara har förändrats i sättet den verkar, och det kan jag förstå för jag fattar ju inte heller något, jag kan bara konstatera att det är annorlunda, som en annan medicin. Hon trodde mig först inte när jag sa att jag får olika sorter varje gång jag hämtar ut men ringde apoteket och fick det bekräftat så nu har jag en notis om att den aldrig får bytas ut och så fick jag en ny ask utskriven ifall det är fel på den jag har hemma. Ska börja med lägsta dosen igen men jag får själv bestämma när jag känner mig redo. Ska in imorgon bitti och ta blodprover för att se om något där är fel, men det tror jag inte för mina blodprover är alltid perfekta även när jag levde enbart på vitt bröd och coca cola i ett halvår, men jag ville ändå ta blodprover för säkerhets skull. Fick också stilnoct att sova på. Kommer bli ännu mer zombie med den men bara jag får sova iallafall någon natt så får det vara värt det.

Måste ned och städa till marsvinen och så ska jag försöka att gå iallafall en liten runda med hundarna men jag är så trött. Och har smått panik för att jag måste upp tidigt imorgon för blodproverna måste tas innan kl. 10 för att visa rätt

Men vad skönt att läkaren lyssnade på dig i dag! Bra att du lyckades få fram vad du har för problemer med medicinarna.

Förstår att du är stressad över att du måste dit tidigt i morgon, men om det nu skulle skita sig så går det väl att komma en annan dag i stället? Försök tänka att det inte är världens undergång om du missar det, så kanske paniken släpper lite.

Bra kämpat att ta hand om marsvinen även om du är trött! :) Har du fått hem den nya du skulle köpa?

Ja, jag blev förvånad hur annorlunda hon var idag. Ska snart ta en stilnoct och gå och lägga mig så är jag förhoppningvis tillräckligt utvilad för att kunna komma upp utan allt för mycket ångest imorgon. Orkade bara städa halva buren och ingen promenad för jag är så trött, men nu är det iallafall halvstädat

Lyckades gå en liten runda med hundarna igår och idag har jag varit lite piggare men vid halv sju gick luften verkligen ur mig och jag är helt slut. Har börjat med lamotrigin igår igen, 25mg, får se om den gör någon skillnad.

Heffe, den nya bebisen, kommer nästa lördag :love:

Nu har lamictalen börjat verka så nu är jag inte zombie längre vilket är väldigt skönt! Dock har den istället medfört ökade sömnproblem, massa obehagliga drömmar och ångest :( Sömnproblemen kommer dock att vara en fördel på fredag natt när jag kör upp till Stockholm. Jag börjar bli nervös och är rejält stressad för jag har så mycket att göra inför resan. Utställningarna är roliga men förberedelserna och resorna är ingen höjdare

Märker stor skillnad av lamictalen. Jag är fortfarande trött men inte helt borta längre. Fick svar på blodproverna som visade lågt järn och lågt sköldkörtelvärde så nu har jag varit och tagit ännu fler prover som jag får svar på i nästa vecka. Gissar att de kommer att vara normala igen då för så brukar det vara

Märker stor skillnad av lamictalen. Jag är fortfarande trött men inte helt borta längre. Fick svar på blodproverna som visade lågt järn och lågt sköldkörtelvärde så nu har jag varit och tagit ännu fler prover som jag får svar på i nästa vecka. Gissar att de kommer att vara normala igen då för så brukar det vara

Bra att du är lite bättre iaf. :) Äter du något järntillskott nu? Kommer ihåg att vi pratade om det tidigare i tråden.

Inget järntillskott just nu för det är slut, men tog varje dag så länge den förra burken räckte. Tror att det var 100 tabletter

Blodproverna visade ingenting men järnvärdet ligger på 5, det ska ligga på 9-34. Vet inte om det är medicinen, vintern eller järnvärdet men jag är så trött att jag kan inte ens sköta djuren. Igår kom Ping med en boll och jag orkade inte ens kasta den åt henne :cry:

Blodproverna visade ingenting men järnvärdet ligger på 5, det ska ligga på 9-34. Vet inte om det är medicinen, vintern eller järnvärdet men jag är så trött att jag kan inte ens sköta djuren. Igår kom Ping med en boll och jag orkade inte ens kasta den åt henne :cry:
Hade de någon plan för hur du ska få upp järnet?

Jag kände mig som en urvriden trasa när mitt järnvärde låg på 6. Orkade ingenting, tog mig knappt uppför trappen.
Jag kanske har järntabletter över om du vill ha? Min mage tål inte järn i tablettform :)

Hade de någon plan för hur du ska få upp järnet?
Jag fick tabletter utskrivna (men jag fattade det som att de är receptfria egentligen) så jag ska hämta dem imorgon. Men förutom det så fanns ingen planering alls. Vad jag har läst så kan det tydligen vara svårt att få upp järnvärdet med bara tabletter om det är lågt och jag har ju ätit järntabletter under ganska lång tid innan.
Jag kände mig som en urvriden trasa när mitt järnvärde låg på 6. Orkade ingenting, tog mig knappt uppför trappen.
Jag kanske har järntabletter över om du vill ha? Min mage tål inte järn i tablettform :)
Urvriden trasa är ganska bra beskrivning. Är helt svimfärdig och andfådd av ingenting. Tack för erbjudandet! Jag fick tabletter utskrivna som jag ska hämta imorgon.

Jag fick tabletter utskrivna (men jag fattade det som att de är receptfria egentligen) så jag ska hämta dem imorgon. Men förutom det så fanns ingen planering alls. Vad jag har läst så kan det tydligen vara svårt att få upp järnvärdet med bara tabletter om det är lågt och jag har ju ätit järntabletter under ganska lång tid innan.

Urvriden trasa är ganska bra beskrivning. Är helt svimfärdig och andfådd av ingenting. Tack för erbjudandet! Jag fick tabletter utskrivna som jag ska hämta imorgon.
Om inte järnvärdet går upp tillräckligt med dina tabletter så prata med läkaren om det. Kanske behöver du äta fler tabletter eller någon annan lösning?
Jag mår skit rent ut sagt när mina järnvärden är sådär låga som ditt är nu. Det är inte ett dugg konstigt att du är så trött och slut.

Senaste gångerna jag haft lågt järn har två läkare velat sätta depressionsdiagnos på mig.
Så lågt järn kan verkligen påverka en psykiskt.
Hoppas du mår bättre snart.

Om inte järnvärdet går upp tillräckligt med dina tabletter så prata med läkaren om det. Kanske behöver du äta fler tabletter eller någon annan lösning?
Jag mår skit rent ut sagt när mina järnvärden är sådär låga som ditt är nu. Det är inte ett dugg konstigt att du är så trött och slut.

Senaste gångerna jag haft lågt järn har två läkare velat sätta depressionsdiagnos på mig.
Så lågt järn kan verkligen påverka en psykiskt.
Hoppas du mår bättre snart.
Hon var alldeles förvirrad idag igen, hade nog inte ens nämnt järnvärdet om jag inte hade "tjatat" för hon sa först att alla prover var normal. Funderar på att se om jag kan få provsvaren hemskickade så mina systrar kan kolla dem (de är sjuksystrar).

Jag är helt borta nu. De två sista utställningarna har verkligen tagit slut på de sista reserver jag hade så just nu känns till och med utställningar som skit och meningslöst så nu har jag inget i livet som är roligt :( Mår dessutom jättedåligt för min vikt och för att håret fortsätter att bli tunnare och tunnare. Luggen täcker knappt pannan längre :cry: Kan järnvärdet påverka håret också?

Hon var alldeles förvirrad idag igen, hade nog inte ens nämnt järnvärdet om jag inte hade "tjatat" för hon sa först att alla prover var normal. Funderar på att se om jag kan få provsvaren hemskickade så mina systrar kan kolla dem (de är sjuksystrar).

Jag är helt borta nu. De två sista utställningarna har verkligen tagit slut på de sista reserver jag hade så just nu känns till och med utställningar som skit och meningslöst så nu har jag inget i livet som är roligt :( Mår dessutom jättedåligt för min vikt och för att håret fortsätter att bli tunnare och tunnare. Luggen täcker knappt pannan längre :cry: Kan järnvärdet påverka håret också?
Ja det kan det. Men även sköldkörteln. Hur gick det med det värdet? Det finns enligt läkarna ingen koppling mellan järn och sköldkörtel, men ändå verkar många ha både och...

Ja det kan det. Men även sköldkörteln. Hur gick det med det värdet? Det finns enligt läkarna ingen koppling mellan järn och sköldkörtel, men ändå verkar många ha både och...
Jag försökte få henne att svara om de andra proverna men hon sa att allt var normalt igen. Så jag ska se om jag kan få hem provsvaren på något sätt så mina systrar kan kolla för läkaren var riktigt förvirrad igen och hade inte ens gjort något för järnvärdet om inte jag hade legat på. Jag började tappa håret när jag kom upp i för hög dos av lamictal men det är ju månader sedan nu så det borde inte vara därför håret fortsätter att rasa av

Jag försökte få henne att svara om de andra proverna men hon sa att allt var normalt igen. Så jag ska se om jag kan få hem provsvaren på något sätt så mina systrar kan kolla för läkaren var riktigt förvirrad igen och hade inte ens gjort något för järnvärdet om inte jag hade legat på. Jag började tappa håret när jag kom upp i för hög dos av lamictal men det är ju månader sedan nu så det borde inte vara därför håret fortsätter att rasa av
Svårt. Jag är lågjärn och låg sköldkörtel. Jag hatar att tappa hår!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar