Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte hur jag ska klara något. Det enda jag vill är att kunna sköta mina djur och att sömnen fungerar
Den hjälpen kan ju kanske en annan läkare ge dig?

Det funkar ju verkligen inte med dagens mediciner men jag är livärdd för att ändre mer
Förstår din rädsla, men det verkar ju rent bedrövligt som du har det just precis nu. Kan det inte vara värt ett försök? Trots att det är läskigt.

Det kanske bara är jag som har för höga krav
Det låter det inte som, TVÄRTOM!

Mamma skulle kolla upp med annan läkare, vet inte om hon har hunnit ännu. Just nu känns det som att jag vill ha en ny läkare. Vad som helst bara jag blir lyssnad på.

Jag skrev på facebook innan och det kändes som att alla inlägg var att jag är inte annorlunda någon annan, alla har det lika svårt och det är bara att acceptera att livet såg ut så. Blev så ledsen att jag tog bort inlägget. Men jag vet ju inte hur mycket de vet, jag skriver nästan aldrig något negativt på facebook. Men det kändes som att mina önskemål på hur jag ville må och klara var alldeles på tok för höga och alla har det precis likadant som jag eller värre

Mamma skulle kolla upp med annan läkare, vet inte om hon har hunnit ännu. Just nu känns det som att jag vill ha en ny läkare. Vad som helst bara jag blir lyssnad på.

Jag skrev på facebook innan och det kändes som att alla inlägg var att jag är inte annorlunda någon annan, alla har det lika svårt och det är bara att acceptera att livet såg ut så. Blev så ledsen att jag tog bort inlägget. Men jag vet ju inte hur mycket de vet, jag skriver nästan aldrig något negativt på facebook. Men det kändes som att mina önskemål på hur jag ville må och klara var alldeles på tok för höga och alla har det precis likadant som jag eller värre
Du verkar få kämpa extremt mycket, och du gör det väldigt bra.

Nu har iallafall hundarna kissat och marsvinen fått mat. Vakteltuppen var på rymmen och sprang in i höet där jag inte kunde få tag på honom så han fick vara ute

Jag vill bara kunna sköta och njuta av mina djur och att sömnen fungerar. Resten av livet skiter jag i. Det är de enda "kraven" jag har, allt annat ser jag som bonus. Det kan väl inte vara för mycket begärt?

På facebook kom det upp att jag måste kämpa mer
Människor utan insikt i hur det kan vara att leva med sjukdom kan häva ur sig sånt, de fattar inte bättre. Försök att inte lyssna på det.
Jag vill bara kunna sköta och njuta av mina djur och att sömnen fungerar. Resten av livet skiter jag i. Det är de enda "kraven" jag har, allt annat ser jag som bonus. Det kan väl inte vara för mycket begärt?
Det är helt rimliga krav, men visst, det kan ju kräva några förändringar för att komma dit. Typ en vettig läkare och annan behandling, eller något annat, vad vet jag? Men som du har det idag verkar helt ohållbart. Sen är det ju tyvärr så att en förändring kan kosta på innan det ger resultat, och det är så klart inte helt lätt att orka med när man mår som du verka göra.

De som skrev det har sina egna problem. En skrev att jag iallafall skulle vara glad att jag hade någon bra egenskap för h*n hade inte en enda. Då raderade jag tråden

Just det där att jag måste vänta på resultat och kanske må jättedåligt till jag vet om en ny medicin funkar eller inte skrämmer livet ur mig. Bara när jag bytte från p-piller till p-ring så var det katastrof i ett halvår

Just det där att jag måste vänta på resultat och kanske må jättedåligt till jag vet om en ny medicin funkar eller inte skrämmer livet ur mig. Bara när jag bytte från p-piller till p-ring så var det katastrof i ett halvår
Bara du kan ju avgöra om det är värt att testa något annat. Men att ha det som nu verkar jobbigt.

Hade det funkat som det har gjort innan så hade jag nöjt mig med det men nu funkar ju inte lamictal längre :-(

Alla har det definitivt inte lika illa som du eller värre. Vissa har det nog så, men inte många, lyckligtvis. Det känns fruktansvärt orättvist att du ska behöva ha det så jobbigt, dina önskemål är inte alls höga.

Eller så stämmer det och det bara är jag som är lat och oduglig som inte kan klara av livet trots att det finns massor som har det mycket värre än jag och som ändå klarar det

Eller så stämmer det och det bara är jag som är lat och oduglig som inte kan klara av livet trots att det finns massor som har det mycket värre än jag och som ändå klarar det

Fast det spelar ju ingen roll att halva världen svälter, jag kan vara hungrig för det.

Det lönar sig dåligt att jämföra sig med andra. Jämför dig med dig själv, och se det du gör istället för det du inte hinner och orkar. Trots att du mådde jättedåligt fick hundarna komma ut och marsvinen sina behov tillgodosedda. Gott så.

Har hittat Ion och han och Mini fick lite extra mjölmaskar. Marvinen har får hö och hundarna har fått jaga lite frisbee. Nu är jag helt slut

Instämmer med @Lovisaleonora ....undvik att jämföra dig med andra. Alla har vi våra egna demoner att bära på. Alla människor gör så gott dom kan, även du! När jag var som sämst så försökte jag se vad jag verkligen gjorde och berömde mig för det. Till exempel, målet var att komma på en promenad runt kyrkan men jag kom "bara" runt kvarteret. Då tänkte jag, va bra att jag kom runt kvarteret så jag fick lite frisk luft och kom ut en stund. Kyrkpromenaden kan jag försöka ta i morgon om jag känner mig bättre och att jag orkar. Jag försökte även att se guldkornen varje dag innehåller, till exempel att solen har lyst, att jag har umgåtts med illrarna, att jag kom ut en sväng osv. När det var som värst var dagens guldkorn att jag överlevt en dag till.

Som idag, du har ju gett Ion och Mini mjölmaskar...himla bra! Marsvinen har fått hö....himla bra! Hundarna har blivit aktiverad.....himla bra! Klappa dig själv på axeln och säg att det där gjorde jag bra. Du har ju gjort så gott du har kunnat utefter dina förutsättningar. En ny dag i morgon och då kanske det blir något annat bra och blir det inte det....so what? Det kommer alltid en ny dag osv. Låter som att jag är värsta optimisten men även jag har mina svarta och uschliga dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar