Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lufta du dina sår, se bara till att inte få smuts i dem och håll dem mjuka.
Jag har dem utan förband i vanliga fall men döljer dem med tröja eller jacka. Vet inte hur jag ska göra på utställningen för det känns som att det kommer att se lika illa ut med både förband och utan. Fast med förband så kan jag ju iofs skylla på något annat

Jag har dem utan förband i vanliga fall men döljer dem med tröja eller jacka. Vet inte hur jag ska göra på utställningen för det känns som att det kommer att se lika illa ut med både förband och utan. Fast med förband så kan jag ju iofs skylla på något annat

Eller så säger du bara att det skedde en olycka om någon frågar. Strunta i hur det ser ut och gör det som känns bäst för dig. Och var rädd om dig. Det finns bara en du.

Du behöver väl inte berätta precis varför du fått dom, det ser ju ut som en helt vanlig brännskada som man kan få vid en mindre olycka hemma.

Grattis till den nya marsvinungen, vad söt han var! Och lycka till på utställningen! :)

Känner mig uselt idag och skrev en lång text här, men den kändes alldeles för utlämnande. :o
Tur att chips finns!

Senast ändrad:
Jackie verkar ha hämtat sig helt efter födseln tack och lov! Lite tunn i hullet fortfarande dock.

Utställningen gick superbra! Xíexie blev Bästa klippta 1, Dominik blev BIS pet 1 och Multi GuldPet och Sassy blev BIS pet 5 och GuldPet :banana::banana: Men fy fan vad trött jag var sista biten hem! Så trött har jag nog aldrig varit i mitt liv och hade det inte varit mitt i natten och helt fritt på bilar så hade jag inte kört för det var så jag hallucinerade :eek: Sov i 13 timmar, var sedan vaken några timmar och sov sedan 10-11 timmar till.
Hade plåster på såren men de såsade något extremt på vägen upp så det rann från plåstret :yuck::yuck: och eftersom jag inte hade något extra plåster med mig så fick jag gå med en pappershandduk tejpad runt handleden hela dagen :crazy:

Förövrigt mår jag rätt pissigt. Det svänger verkligen från pigg och gladare än på länge till nattsvart försvivlan från minut till minut och inte blir det bättre av att jag har noll koll på hur jag tar lamictalen. Vissa dagar blir det ingen alls och andra blir det två. Orkar inte ens bry mig för om min läkare har gett upp totalt, varför ska jag ha något hopp?

Grattis till kanonbra resultater på utställningen! :bow: :bow: Väl förtjänt till dig och dina fina marsvin! :love:

Trist att du mår dåligt i övrigt. :( Brukar det svänga så mycket, tror inte du sagt att du haft det så innan? Eller blev det sådär nu efter att ni testade ändra medicinarna?

Grattis till kanonbra resultater på utställningen! :bow: :bow: Väl förtjänt till dig och dina fina marsvin! :love:

Trist att du mår dåligt i övrigt. :( Brukar det svänga så mycket, tror inte du sagt att du haft det så innan? Eller blev det sådär nu efter att ni testade ändra medicinarna?
Tack :laugh:
Det har svängt så mycket ofta tidigare men jag vet inte för hur längesedan så det kanske var så längesedan att jag inte har haft det under tiden tråden har varit
Lamictal MÅSTE du ta som du ska, det blir extra kaos och bergochdalbana annars.

Hoppas du mår bättre snart!
Min läkare vill att jag ska hatta fram och tillbaka med dem. Jag ville ha en annan medicin som kanske skulle kunna stabilisera mer men då ville hon att jag ska hålla på och börja och sluta med lamictal istället

Jackie verkar ha hämtat sig helt efter födseln tack och lov! Lite tunn i hullet fortfarande dock.

Utställningen gick superbra! Xíexie blev Bästa klippta 1, Dominik blev BIS pet 1 och Multi GuldPet och Sassy blev BIS pet 5 och GuldPet :banana::banana: Men fy fan vad trött jag var sista biten hem! Så trött har jag nog aldrig varit i mitt liv och hade det inte varit mitt i natten och helt fritt på bilar så hade jag inte kört för det var så jag hallucinerade :eek: Sov i 13 timmar, var sedan vaken några timmar och sov sedan 10-11 timmar till.
Hade plåster på såren men de såsade något extremt på vägen upp så det rann från plåstret :yuck::yuck: och eftersom jag inte hade något extra plåster med mig så fick jag gå med en pappershandduk tejpad runt handleden hela dagen :crazy:

Förövrigt mår jag rätt pissigt. Det svänger verkligen från pigg och gladare än på länge till nattsvart försvivlan från minut till minut och inte blir det bättre av att jag har noll koll på hur jag tar lamictalen. Vissa dagar blir det ingen alls och andra blir det två. Orkar inte ens bry mig för om min läkare har gett upp totalt, varför ska jag ha något hopp?
Grattis till att det gick så bra med marsvinen! Det är jättekul att läsa om vad ni gör tillsammans. :)

Skulle det vara en idé att lägga in påminnelser i mobilen när det är dags att ta medicinen?

Tack så mycket :heart:heart:heart
Det är nog ganska okej, eller något. Jag vet faktiskt inte. Har höjt seroquel och slutat med lamictal igen så jag är så trött att jag vet knappt vad jag heter, men inte så mycket ångest så det får nog räknas som att må ganska bra, tror jag.

Tack så mycket :heart:heart:heart
Det är nog ganska okej, eller något. Jag vet faktiskt inte. Har höjt seroquel och slutat med lamictal igen så jag är så trött att jag vet knappt vad jag heter, men inte så mycket ångest så det får nog räknas som att må ganska bra, tror jag.
biteme_bigarmhug.gif

Tack :laugh:

Min sjuksköterskasyster kollade på brännsåren nu när vi träffades och hon sa att de läker så fort att jag typ borde låsas in som forskningsobjekt XD Fattar inte hur min kropp kan vara så bra när huvudet är så kasst

Jag har följt tråden men inte velat skriva nåt eftersom du har så många fantastiska människor som svarat redan. Jag önskar att du kunde ta till dig att vi är många som läser och bryr oss, du är inte ensam.

Hur pass illa har du skurit dig och var? Jag blir oroad eftersom du höjt seroquelen. En mycket otrevlig biverkning av just seroquel hos personer med självskadebeteende är att man kan bli riktig likgiltig, det är som att man är avstängd och ingenting känns, sas.

Det i sin tur har ofta till följd att man självskadar. Och att man gör det ordentligt. Ta det lugnt Emmy. Håll ut. Vi är rätt många som backar dig. Även om det inte känns så.

Jag har under 11 års tid lidit av psykisk ohälsa och känner igen mig i extremt mycket av det du skriver. Men jag har också tagit mig ur det och jag vill att du ska veta att det går. Det är ett helvete och det är inte enkelt. Men det går. Och det är så jävla värt det när man väl kommit ur det där vidriga mörkret.

Jag är där för dig. Det är vi fler som är. Och om du vill så gör jag allt jag kan för att hjälpa dig. Det tror jag dom flesta här kan hålla med om.

Det går.

Jag har följt tråden men inte velat skriva nåt eftersom du har så många fantastiska människor som svarat redan. Jag önskar att du kunde ta till dig att vi är många som läser och bryr oss, du är inte ensam.

Hur pass illa har du skurit dig och var? Jag blir oroad eftersom du höjt seroquelen. En mycket otrevlig biverkning av just seroquel hos personer med självskadebeteende är att man kan bli riktig likgiltig, det är som att man är avstängd och ingenting känns, sas.

Det i sin tur har ofta till följd att man självskadar. Och att man gör det ordentligt. Ta det lugnt Emmy. Håll ut. Vi är rätt många som backar dig. Även om det inte känns så.

Jag har under 11 års tid lidit av psykisk ohälsa och känner igen mig i extremt mycket av det du skriver. Men jag har också tagit mig ur det och jag vill att du ska veta att det går. Det är ett helvete och det är inte enkelt. Men det går. Och det är så jävla värt det när man väl kommit ur det där vidriga mörkret.

Jag är där för dig. Det är vi fler som är. Och om du vill så gör jag allt jag kan för att hjälpa dig. Det tror jag dom flesta här kan hålla med om.

Det går.
Likgiltig är nog en ganska bra beskrivning, men även hopplöshetskänslor för att jag inte har fått sova ordentligt på två veckor. Jag är så trött på dagarna att jag är svimfärdig men jag ligger sedan och vrider mig i timmar innan jag somnar och när jag väl somnat så vaknar jag inte vilket betyder att jag sover bort halva dagarna. Har inte direkt någon ångest men känner jättestora obehagskänslor för att gå och lägga mig.

Känns också så hopplöst med min läkare och att det kommer blir jättesvårt att hitta en annan läkare om jag inte byter landsting.

Om jag mäter på rakbladet är såren ca 1cm djupa men de glipade ändå inte särskilt mycket, kanske en halv cm. 4st som nog är drygt 10cm långa (har förband på nu så går efter minnet). Blödde mycket, förlorade nog nästan 4dl blod (fick sitta med armen över ett glas för det bara blödde igenom pappret jag höll emot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter