Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för alla kramar :heart Förlåt att jag inte orkar svara alla

Varken bild- eller gruppterapi kommer någonsin att bli aktuellt. Samtalsterapi med bara jag och behandlare kan jag kanske tänka mig men inget annat. Har tillräckligt med ångest redan och vet redan att det kommer inte att ge något alls att sitta i en grupp och ha ännu mer ångest eller sitta och kladda och sedan "analysera". Så gjorde de med mig i lågstadiet och jag kan tänka mig att det funkar när man inte är medveten om det, men att tvingas att kladda ned något bara för att tvivlar jag starkt på att det ger något.

Mamma ska kolla upp vad för alternativ med annan läkare det finns men tidigare när hon har försökt så har det inte gått att hitta någon som inte är fullbokad i all evighet. Min nuvarande läkare har sagt att hon kommer inte bara att sluta och lämna mig åt mitt öde men så som hon betett sig sista månaderna så undrar jag om hon inte börjar få någon demenssjukdom eller något så frågan är ju hur mycket hjälp det kommer att bli då.

Vet inte vad jag ska göra med medicinen, om jag ska börja eller skita i den. Båda alternativ är liksom lika illa :(

Varken bild- eller gruppterapi kommer någonsin att bli aktuellt. Samtalsterapi med bara jag och behandlare kan jag kanske tänka mig men inget annat. Har tillräckligt med ångest redan och vet redan att det kommer inte att ge något alls att sitta i en grupp och ha ännu mer ångest eller sitta och kladda och sedan "analysera". Så gjorde de med mig i lågstadiet och jag kan tänka mig att det funkar när man inte är medveten om det, men att tvingas att kladda ned något bara för att tvivlar jag starkt på att det ger något.

Mamma ska kolla upp vad för alternativ med annan läkare det finns men tidigare när hon har försökt så har det inte gått att hitta någon som inte är fullbokad i all evighet. Min nuvarande läkare har sagt att hon kommer inte bara att sluta och lämna mig åt mitt öde men så som hon betett sig sista månaderna så undrar jag om hon inte börjar få någon demenssjukdom eller något så frågan är ju hur mycket hjälp det kommer att bli då.

Vet inte vad jag ska göra med medicinen, om jag ska börja eller skita i den. Båda alternativ är liksom lika illa :(
Ursäkta dig inte, jag är helt säker på att vi gillar dig oavsett :heart En ny läkare kan faktiskt vara en idé, många läkare tänker väldigt olika och vissa passar en, andra inte, vissa växer man ifrån. Lycka till och KRAMAR!

Här går sådär. Lite mindre ångest och jag försöker trycka bort alla hopplöshetskänslor när de dyker upp. Inte lika förtvivlad och arg längre, kunde inte ens gå ut med hundarna för jag var så ARG på allting och det gick ut över hundarna som fick skäll för att de inte gick perfekt :cry: Har börjat med fluoxetinen, får se hur det går. Idag har vi iallafall varit ute en runda och de har fått gå fritt i skogen. Marsvinen har jag knappt varit hos alls sista dagarna utan bara gett mat och sett till att alla lever men denna filmen spelade jag in i början av veckan. Det är verkligen bergochdalbana just nu.

Får du kombinera den med Lamictal?
Kan vara en idé om du får det.
Annars hade jag behållit lamictalet och avvaktat.

Här går sådär. Lite mindre ångest och jag försöker trycka bort alla hopplöshetskänslor när de dyker upp. Inte lika förtvivlad och arg längre, kunde inte ens gå ut med hundarna för jag var så ARG på allting och det gick ut över hundarna som fick skäll för att de inte gick perfekt :cry: Har börjat med fluoxetinen, får se hur det går. Idag har vi iallafall varit ute en runda och de har fått gå fritt i skogen. Marsvinen har jag knappt varit hos alls sista dagarna utan bara gett mat och sett till att alla lever men denna filmen spelade jag in i början av veckan. Det är verkligen bergochdalbana just nu.

Oj vad fint de har!
Så fint ordnat.
Min kanin hälsar att jag borde lära mig göra så fint även om hon är nöjd med det hon har för tillfället.

Tack :laugh: Jag älskar alla mina underbara marsvin så mycket och vill att de ska ha det bra och fint! Och att det ska vara stort och lätt att sköta när jag mår dåligt.

Idag har det verkligen varit både hopp och förtvivlan. Har varit hos veterinären med Pelle och Bubble. Bubble har varit kliig och blivit tunnhårig och visst var det sellnic :( En väldig tur att det inte smittar så lätt och att de inte har haft direktkontakt med de andra utan bara bott i buren bredvid men det blir behandling för hela gänget ändå. När vi var hos veterinären så hittade jag en knöl på Pelles hals och när vi kände mer så hittades det fyra knölar och ödem i bogen och knölarna satt inte bra till och det går inte att operera :cry: Nu blir det att hålla koll på om de växer eller inte men han har varit trött och dämpad i helgen så just nu ser det inte bra ut :cry:
Nu ikväll har jag haft alla uppe för att ge dem medicinen och helt plötsligt var Jackie väldigt rund! Jag tyckte att hon var lite rund förra veckan men inget märkvärdigt och idag har hon gått upp 50g på en vecka och det sparkar rejält i magen :bump: Jag tog henne från hanen för att hon fick sediment i urinen och cherry eye (som visserligen troligen var miljöframkallat, men ville ändå inte riskera att föra det vidare) och trodde att hon inte var dräktig för jag har tyckt att jag har sett brunst på henne men som hon lurade mig! Trots att jag hoppats att hon inte var dräktig så kan jag inte låta bli att vara överlycklig över bebisarna :love::love::love::love:

Får du kombinera den med Lamictal?
Kan vara en idé om du får det.
Annars hade jag behållit lamictalet och avvaktat.
Jag vet inte, men som jag fattade så skulle jag fortsätta med lamictal. Allting var så snurrigt och jag var så arg och ledsen för att hon inte lyssnade. Jag började att ta den nya trots allt men det går ju inte att utläsa något ännu. Är lite piggare och har mer drömmar men det beror mer troligt på dosökningen av lamictal

Jag vet inte, men som jag fattade så skulle jag fortsätta med lamictal. Allting var så snurrigt och jag var så arg och ledsen för att hon inte lyssnade. Jag började att ta den nya trots allt men det går ju inte att utläsa något ännu. Är lite piggare och har mer drömmar men det beror mer troligt på dosökningen av lamictal
Låter rimligast att du ska ta den med lamictalet. Hoppas det hjälper. Min läkare var ju inne på kombination av lamictal och cipralex ett tag men jag började aldrig. Och nu funkar allt ändå.
Utom att jag är sömnlös just inatt då, men det är liksom inte samma problem..

Bara några dagar, men jag vill verkligen inte ta den och jag har haft en medicin innan där jag vaknade alldeles sjöblöt i svett som jag gjorde i natt och en sådan medicin orkar jag inte med igen. Bränt mig med tändare idag och haft en massa sjuka tankar så jag kommer att sluta med den idag

Det går sådär. Har ett "snyggt" mönster på armen som minne men är åtminstone glad att jag bangade ur grejen som min störde hjärna först tyckte var en kul idé att testa (=bränna in ugnsgallret på halva armen). Har haft djävulsk ångest av och till och minnet är helt kaputt. Idag var det utställning och det var verkligen med nöd och näppe jag kom iväg men trots att jag var mer än lovligt virrig så tog Xíexie hem en BIS pet 1, två silverkort och 90p i klippt långhår. Ballerina fick ett silverkort i klippt och blev bästa klippta 2. Sassy och Dominik fick två silverkort var och Dominik fick två hederspris. Jag fick mycket hjälp och det behövdes verkligen för det var både stressigt och jag var halvt borta i huvudet. Nu ska jag försöka sova för jag ska upp tidigt imorgon också för jag och killen ska hämta hö och både tidig morgon och hö är alltid superångestmoment var för sig så jag lär må riktig skit imorgon bitti.

Mina melatonin är slut så jag får se om jag kan sova alls, jag har glömt att ta lamictal och tog en halv tablett extra seroquel igår för att kunna sova, ändrat på stesoliden plus allting med den nya skitmedicinen. Så det är ganska "intressant" just nu :crazy:

Det går sådär. Har ett "snyggt" mönster på armen som minne men är åtminstone glad att jag bangade ur grejen som min störde hjärna först tyckte var en kul idé att testa (=bränna in ugnsgallret på halva armen). Har haft djävulsk ångest av och till och minnet är helt kaputt. Idag var det utställning och det var verkligen med nöd och näppe jag kom iväg men trots att jag var mer än lovligt virrig så tog Xíexie hem en BIS pet 1, två silverkort och 90p i klippt långhår. Ballerina fick ett silverkort i klippt och blev bästa klippta 2. Sassy och Dominik fick två silverkort var och Dominik fick två hederspris. Jag fick mycket hjälp och det behövdes verkligen för det var både stressigt och jag var halvt borta i huvudet. Nu ska jag försöka sova för jag ska upp tidigt imorgon också för jag och killen ska hämta hö och både tidig morgon och hö är alltid superångestmoment var för sig så jag lär må riktig skit imorgon bitti.

Mina melatonin är slut så jag får se om jag kan sova alls, jag har glömt att ta lamictal och tog en halv tablett extra seroquel igår för att kunna sova, ändrat på stesoliden plus allting med den nya skitmedicinen. Så det är ganska "intressant" just nu :crazy:

Ojdå! Bra kämpat att komma iväg till utställningen ändå, grattis till de fina placeringarna!

Hoppast det lugnar sig lite när du kommer "ajour" med vanliga medicinen igen.

Tack! Det var verkligen kul att det gick så bra för det var verkligen inte lätt att ta mig iväg.
Jag är helt slut idag. Jag har varit så borta i huvudet hela veckan och så utställningen igår där det var Väldigt intensivt och det krävdes mycket mer koncentration än vanligt eftersom det var en stor utställning med väldigt mycket folk och utländska domare. Jag glömde att ta med vattenflaskorna till marsvinen så de stackarna fick klara sig med lite proviva och tomater och i torsdags så råkade jag sätta Nathalie i fel bur och glömde att torka både Nathalie och Dominik så stackars Dominik var alldeles täckt av tovor på fredagen :-( Som tur väl är så gick det bra trots att Nathalie hamnade i fel bur och det var tur att det var hon och inte en okastrerad hane!
Jag och killen har också varit och hämtat hö idag och det var tyvärr inte så fint som jag hoppats på :-( Det går att använda men det är inte sådant hö som man vill bygga ett bo och aldrig komma ut igen i.

Armen är alldeles svullen och öm idag och jag tror att brännsåren är infekterade för när det gick hål på blåsan så var vätskan seg och lite vitgrumlig. Jag kan aldrig låta bli sår så nu har jag pillat bort huden och det är alldeles vitt och konstigt under.

Medicinerna får gå som de går. Har slutat ta lamictal tills jag får tag på melatonin för om jag tar lamictal men inte melatonin så blir det mycket svårare att somna och det är redan så mycket ångest över sömnen.

Kollade upp brännskador och det stod att om de är på händerna så ska man söka vård :wtf: Jag har ingen känsel alls i själva såren och de är vitgula vilket tydligen betyder tredje gradens brännskada, men det är rött, svullet och varmt i handleden och ovansidan av handen. Såren sitter precis över handleden

Kollade upp brännskador och det stod att om de är på händerna så ska man söka vård :wtf: Jag har ingen känsel alls i själva såren och de är vitgula vilket tydligen betyder tredje gradens brännskada, men det är rött, svullet och varmt i handleden och ovansidan av handen. Såren sitter precis över handleden

Kontakta vc imorgon bitti, och ring 1177 och be om råd tills dess. Du måste sköta om dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar