Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det är en jättebra plan att börja med att ta tag i maten först och främst. :) Men håller med Trani om att det är viktigare att du får i dig tillräckligt med mat och nyttiga näringsämnen, än att försöka dra ner på kaloriinntaget. Låter som bra grejer du handlat i dag!

Ett annat bra tipps är att sätta pyttesmå dagsmål som du är ganska säker på att du kan klara av, typ: "denna veckan ska jag äta ett ägg varje dag". Det handlar om att lära sig att inte ställa för stora krav, det är skitsvårt att ändra på gamla vanor så om man tror att man ska klara ändra en hel massa saker på en gong så blir man oftast bara besviken. Hitta små saker som du vill göra och börja med bara en i taget. :idea: Och om det inte funkar varje dag så är det inte hela världen, då provar man bara igjen nästa dag. :)

Men inte så att det bränner kalorier väl? Det är ju slitsamt för att jag blir trött och ängslig men det känns konstigt att tankar skulle kunna bränna kalorier
Det gör de! Hjärnan behöver energi och ångest gör dessutom att hela kroppen är i skarpt beredskapsläge - tar massor av energi även om det inte är en panikattack.

Synd att din mamma inte bor närmare, lite väl saftigt att promenera två mil för att få mat. :D

Jag tror det är en jättebra plan att börja med att ta tag i maten först och främst. :) Men håller med Trani om att det är viktigare att du får i dig tillräckligt med mat och nyttiga näringsämnen, än att försöka dra ner på kaloriinntaget. Låter som bra grejer du handlat i dag!

Ett annat bra tipps är att sätta pyttesmå dagsmål som du är ganska säker på att du kan klara av, typ: "denna veckan ska jag äta ett ägg varje dag". Det handlar om att lära sig att inte ställa för stora krav, det är skitsvårt att ändra på gamla vanor så om man tror att man ska klara ändra en hel massa saker på en gong så blir man oftast bara besviken. Hitta små saker som du vill göra och börja med bara en i taget. :idea: Och om det inte funkar varje dag så är det inte hela världen, då provar man bara igjen nästa dag. :)
Problemet är att jag äter så dåliga saker så det blir för mycket kalorier och för lite näring, men ska försöka att äta lite bättre. Chokladpuddingen jag fick tips om var jättegod så där har jag nu ett nyttigt substitut till godis :)

Att sätta mål att göra en sak varje dag vet jag redan att jag inte klarar men att sätta upp att jag tex ska äta ägg 3-4 gånger i veckan kan jag nog klara. Det enda jag har som krav varje dag är att ge djuren det nödvändigaste, borsta tänderna och ta min medicin och sedan räknar jag allt annat som plus. Så om jag går en längre runda med hundarna, duschar, eller något annat som egentligen är grundläggande så räknar jag det som plus för då blir det inget misslyckande om jag inte gör det. Sedan kan det ändå kännas som ett misslyckande om jag gärna vill gå ut och gå men inte kommer iväg men jag behöver iallafall inte ha kravet hängande över mig.
Det gör de! Hjärnan behöver energi och ångest gör dessutom att hela kroppen är i skarpt beredskapsläge - tar massor av energi även om det inte är en panikattack.

Synd att din mamma inte bor närmare, lite väl saftigt att promenera två mil för att få mat. :D
Det känns lite konstigt att ångest kan göra av med energi men samtidigt vettigt. Jag vet när min förra hund blev opererad i sitt knä så fick jag öka maten massvis. Han åt i vanliga fall fyra kulor om dagen (kulorna var ungefär samma storlek som köttbullar) och då var han aktiv med skogspromenader och bus men efter operationerna så fick jag öka maten till sex eller sju kulor trots att han knappt gjorde något alls i flera månader. Han gick ned från 2,3kg till 1,9kg.

Ja, det är lite väl långt :p Tidigare så brukade jag gå till henne men nu är jag glad om jag orkar gå en halvtimme.

2013-2014 så hade jag praktik i ett kök och då fick jag lagad mat varje dag men jag kan inte komma ihåg någon skillnad i hur jag mådde, men kroppen mådde ju säkert bättre även om jag inte kunde känna det. Jag var mycket mer aktiv då också trots att jag mådde dåligt för då hade jag inte gett upp så som jag har gjort nu.
Jag har gjort blodprover och de visade inga brister i vitaminer och annat de testar trots att jag då hade levt nästan uteslutande på coca cola zero, frallor och godis i flera månader (och jag överdriver inte :crazy: mer än en hel sommar åt jag så)

KL
Nu har jag ökat lamictal till 50mg om dagen, tredje dagen idag, och idag känner jag mig inte lika förlamande trött som den sista tiden

Men inte så att det bränner kalorier väl? Det är ju slitsamt för att jag blir trött och ängslig men det känns konstigt att tankar skulle kunna bränna kalorier

Kaloriunderskott gör att hjärnan inte vill vara med och man blir orkeslös både fysiskt och psykiskt. När jag åt som minst fastnade jag väldigt lätt i katastroftänkande och hjärnan kunde liksom inte ta sig ur det. Nog bränner stress och ångest kalorier alltid.

Lättare bakomliggande ångest sliter oerhört på en. För en tid sedan var jag nära att smacka in i väggen pga lätt ångest som pågått för länge. Jag fick yrsel och illamående, precis som för några år sedan när jag verkligen gick in i väggen.

Försök att inte tänka att du misslyckas utan att en del dagar äter du bättre, andra sämre. Testa som sagt med små steg, dvs börja med att ha som mål att äta något nyttigt någon dag i veckan.

Kaloriunderskott gör att hjärnan inte vill vara med och man blir orkeslös både fysiskt och psykiskt. När jag åt som minst fastnade jag väldigt lätt i katastroftänkande och hjärnan kunde liksom inte ta sig ur det. Nog bränner stress och ångest kalorier alltid.

Lättare bakomliggande ångest sliter oerhört på en. För en tid sedan var jag nära att smacka in i väggen pga lätt ångest som pågått för länge. Jag fick yrsel och illamående, precis som för några år sedan när jag verkligen gick in i väggen.

Försök att inte tänka att du misslyckas utan att en del dagar äter du bättre, andra sämre. Testa som sagt med små steg, dvs börja med att ha som mål att äta något nyttigt någon dag i veckan.
Jo, jag vet att det blir så med kaloriunderskott men jag äter massor av kalorier, däremot inte så mycket som är nyttigt utan det är nästan bara vitt bröd och liknande. Jag får se om jag klarar att äta nyttigare och om det blir någon skillnad. Proteinunderskott borde väl också kunna ge liknande effekter? Jag gissar att om jag har någon näringsbrist så är det nog främst på protein.

Ångesten ligger hela tiden och gnager i bakgrunden och på morgonen när jag vaknar är det allra värst. Då har jag jättemycket ångest i 10-60minuter innan det går tillbaka till att gnaga i bakgrunden igen. Jag kommer på mig själv med att hela tiden gå och känna efter också. Jag tänker och oroar mig alldeles för mycket och det är ofta därför jag inte klarar att göra något utan blir sittande vid datorn.

Idag har jag ätit två mackor med skinka, två ägg och en halv proteinpudding (sparar resten till ikväll). Förutom brödet så känns det rätt nyttigt. Har ett ägg kvar också för kokade tre när jag ändå kokade. Borde egentligen dricka nyttigare också men jag klarar verkligen inte att dricka vatten och har svårt att dricka sådant utan kolsyra om det inte är juice, så det blir nästan uteslutande cola zero och ibland mjölk.

Usch, vad jobbigt :( Hoppas du mår bättre nu :heart

Jo, jag vet att det blir så med kaloriunderskott men jag äter massor av kalorier, däremot inte så mycket som är nyttigt utan det är nästan bara vitt bröd och liknande. Jag får se om jag klarar att äta nyttigare och om det blir någon skillnad. Proteinunderskott borde väl också kunna ge liknande effekter? Jag gissar att om jag har någon näringsbrist så är det nog främst på protein.

Ångesten ligger hela tiden och gnager i bakgrunden och på morgonen när jag vaknar är det allra värst. Då har jag jättemycket ångest i 10-60minuter innan det går tillbaka till att gnaga i bakgrunden igen. Jag kommer på mig själv med att hela tiden gå och känna efter också. Jag tänker och oroar mig alldeles för mycket och det är ofta därför jag inte klarar att göra något utan blir sittande vid datorn.

Idag har jag ätit två mackor med skinka, två ägg och en halv proteinpudding (sparar resten till ikväll). Förutom brödet så känns det rätt nyttigt. Har ett ägg kvar också för kokade tre när jag ändå kokade. Borde egentligen dricka nyttigare också men jag klarar verkligen inte att dricka vatten och har svårt att dricka sådant utan kolsyra om det inte är juice, så det blir nästan uteslutande cola zero och ibland mjölk.

Usch, vad jobbigt :( Hoppas du mår bättre nu :heart

Tack, jag mår mycket bättre :)

Kroppen behöver allt (fett, kolhydrater och protein) kontinuerligt men absolut, protein är viktigt för att behålla sin muskelmassa. Bröd är inte ett onyttigt födoämne, har man bra pålägg som du hade är det inget verkligen inget fel med att äta mackor. Själv kan jag inte äta så mycket fullkorn pga min mage utan det blir mest vitt bröd när jag äter bröd. Jag har faktiskt tänkt att ha det som bas i dagens middag som blir diverse plock.

Fungerar inte kolsyrat vatten heller? Vill man få ner mängden socker man dricker går det ju att blanda juice med kolsyrat vatten, det blir väldigt läskande.

Tack, jag mår mycket bättre :)

Kroppen behöver allt (fett, kolhydrater och protein) kontinuerligt men absolut, protein är viktigt för att behålla sin muskelmassa. Bröd är inte ett onyttigt födoämne, har man bra pålägg som du hade är det inget verkligen inget fel med att äta mackor. Själv kan jag inte äta så mycket fullkorn pga min mage utan det blir mest vitt bröd när jag äter bröd. Jag har faktiskt tänkt att ha det som bas i dagens middag som blir diverse plock.

Fungerar inte kolsyrat vatten heller? Vill man få ner mängden socker man dricker går det ju att blanda juice med kolsyrat vatten, det blir väldigt läskande.
Skönt att höra!

Jag kan inte heller äta för mycket fullkorn, får ont i magen av tex müsli och knäckebröd. Vanligt mörkt bröd brukar dock gå bra för det mesta men det tycker jag inte är så gott. Nu köpte jag pågenlimpa, i vanliga fall har jag haft rostebröd men det är inte gott med skinka.

Kolsyrat vatten funkar inte alls. Kolsyrat vatten med saft går men jag undviker det helst. Jag tycker att det är stor skillnad på bubblorna i läsk och kolsyrat vatten, kolsyrat vatten har mycket större bubblor som är jobbiga att dricka.

Jag har tappat extremt mycket muskler! Klarar knappt ens att hålla skruvdragaren utan att ta stöd mot något

Skönt att höra!

Jag kan inte heller äta för mycket fullkorn, får ont i magen av tex müsli och knäckebröd. Vanligt mörkt bröd brukar dock gå bra för det mesta men det tycker jag inte är så gott. Nu köpte jag pågenlimpa, i vanliga fall har jag haft rostebröd men det är inte gott med skinka.

Kolsyrat vatten funkar inte alls. Kolsyrat vatten med saft går men jag undviker det helst. Jag tycker att det är stor skillnad på bubblorna i läsk och kolsyrat vatten, kolsyrat vatten har mycket större bubblor som är jobbiga att dricka.

Jag har tappat extremt mycket muskler! Klarar knappt ens att hålla skruvdragaren utan att ta stöd mot något

Har du tappat så pass med muskler behöver du allt: fett, protein och kolhydrater. Har du testat näringsdrycker i stil med Fortimel? Nu är ju inte de direkt billiga men man kan få dem på recept och då betalar man halva priset. De ger ett balanserat näringsintag.

Har du tappat så pass med muskler behöver du allt: fett, protein och kolhydrater. Har du testat näringsdrycker i stil med Fortimel? Nu är ju inte de direkt billiga men man kan få dem på recept och då betalar man halva priset. De ger ett balanserat näringsintag.
Det är alldeles för mycket kalorier i fortimel

Fast det är bra kalorier. Det finns tom en Fortimel med extra protein (heter bara Fortimel, inte Fortimel Energy). Har du förlorat muskelmassa och känner dig matt behöver du kalorier för att orka med.
Men eftersom jag inte gör något mer än att nästan bara sitta på rumpan framför datorn så kan jag inte äta så mycket kalorier utan att gå upp i vikt. Jag behöver inte gå ned i vikt men om jag går upp så kommer jag få panik

Jag förstår att det kanske inte hjälper så mycket att säga det. Men det är inte farligt att öka lite i vikt. Det kommer antagligen att ge dig fler fördelar än nackdelar OM du skulle lägga på dig lite. Det är skönt med vardagsork, som att kunna gå snabbt i en uppförsbackar utan att det svartnar för ögonen, och att orka busa med vovvarna.

Jag önskar att jag visste vad jag skulle skriva för bra pepp nu, men misstänker att gränsen till att ge dig mer ångest över ätandet är rätt skör. Men det låter som att du ätit lite bättre än du brukar idag, det är bra! Hoppas att du känner positiv effekt av det.

Jag önskar också att världen såg lite annorlunda ut så att det inte behövde bli sånt negativt fokus på maten.

Jag själv blir väldigt sårbar både psykiskt och fysiskt när jag inte får i mig mitt dagsbehov. Jag blir lättare ledsen och tänker negativa tankar, och har ingen ork att göra något.

Vad sportigt av dig föressten att du gick två mil till din mamma förr! Bra gjort!

Jag förstår att det kanske inte hjälper så mycket att säga det. Men det är inte farligt att öka lite i vikt. Det kommer antagligen att ge dig fler fördelar än nackdelar OM du skulle lägga på dig lite. Det är skönt med vardagsork, som att kunna gå snabbt i en uppförsbackar utan att det svartnar för ögonen, och att orka busa med vovvarna.

Jag önskar att jag visste vad jag skulle skriva för bra pepp nu, men misstänker att gränsen till att ge dig mer ångest över ätandet är rätt skör. Men det låter som att du ätit lite bättre än du brukar idag, det är bra! Hoppas att du känner positiv effekt av det.

Jag önskar också att världen såg lite annorlunda ut så att det inte behövde bli sånt negativt fokus på maten.

Jag själv blir väldigt sårbar både psykiskt och fysiskt när jag inte får i mig mitt dagsbehov. Jag blir lättare ledsen och tänker negativa tankar, och har ingen ork att göra något.

Vad sportigt av dig föressten att du gick två mil till din mamma förr! Bra gjort!
Jag ligger på 22 i BMI så jag tror inte att jag får några direkta fördelar av att gå upp i vikt. Däremot hoppas jag ju på att det ska bli skillnad om jag lyckas ändra kosten och få ordning på eventuella näringsbrister. Jag var smalare innan trots att jag vägde lika mycket men då hade jag muskler, vilket jag inte har nu.

Jag saknar att kunna gå promenader och träna med hundarna utan att det hela tiden tar emot. Poppy kan inte ens sitt. Vi har iallafall varit ute en runda ikväll :banana: En fördel med allt som har hänt är att jag knappt alls är mörkrädd längre. Innan vågade knappt kissa hundarna på gården men nu går jag i skogen utan problem. Innan var jag livrädd för varulvar men nu känns det som att om det kommer en och äter upp mig så gör det ingenting :rofl:

Mitt utseende är liksom det enda jag är nöjd med och där jag känner att jag duger så allting så påverkar utseendet ger mig halvt panik.

Idag har jag ätit tre ägg, fyra mackor, en proteinpudding och kokt (eller okej, halvt kokt :meh:) blomkål med vit sås. Det ser jättemycket ut när jag skriver upp det men om jag jämför med hur jag åt när jag tex gick i gymnasiet så är det jättelite, men då var jag aktiv från morgon till kväll. Nu gör jag ju nästan ingenting.

Men eftersom jag inte gör något mer än att nästan bara sitta på rumpan framför datorn så kan jag inte äta så mycket kalorier utan att gå upp i vikt. Jag behöver inte gå ned i vikt men om jag går upp så kommer jag få panik

Jag vet att det är väldigt lätt att säga det men försök fokusera på att äta nyttigt istället för att räkna kalorier. En macka är alltid bättre än godis. Igår fick du ju till det bra med maten!

Kroppen behöver energi och näring även om man bara sitter vid en dator, det är ju inte som om behovet går ner till noll.

Så glad jag blev när jag läste att du tyckte om chokladpuddingen :bump:

När jag var som sämst i mitt mående så försökte jag släppa tanken på morgondagen och bara fokusera på att göra den här dagen så bra som möjligt. Min räddning var mina djur, dom såg till att jag kom upp ur sängen och gav dom mat och vatten och släppte ut dom i utegården. När jag ändå var ute försökte jag i alla fall gå runt kvarteret vilket inte är så långt. Efter det så kunde jag tillåta mig att sitta resten av dagen i fåtöljen och spela på läpparna. Sen på kvällen när jag släppte in dom så fick jag mig ett gott skratt och en massa kravlös kärlek från dom. Djuren gav mig välbehövliga rutiner.

När jag nu har mina skräpdagar så försöker jag acceptera dom och göra det bästa just den dagen. Släppa alla krav just den dagen vilket är mindre lätt då dom kan fortsätta i det oändliga, känns det som.

@Lyan Så synd att de inte hittar någon medicin som fungerar helt.
Känns liksom orättvist att du inte kommer upp I högre dos på lamictal.

Hur har det gått förresten, fungerar 50mg?
Jag behövde ju upp högt I förhållande till dig för att det skulle fungera.

Jag vet inte. Ångrar att jag skrev tråden för jag vet att det är många som tycker att jag bara är lat och gör mig till ett offer och vill att alla andra ska lösa mina problem. Jag klarar iallafall uppenbarligen ingenting och det finns inte någon anledning för mig att leva alls. Det finns ingen här som kan hjälpa mig utan jag bara tar upp folks tid och får dem att bry sig om något som inte är lönt. Jag har ingen att visa tråden för. Mamma har sagt att hon får ont i magen bara jag ringer och jag gissar att det är samma med mormor och mina syskon. Vänner har jag ingen som jag vill ska veta.
Ringde tydligen mamma ett halvt dygn efter jag tagit tabletterna men det kommer jag inte ihåg alls. Vaknade på sjukhuset. Borde inte ha överlevt, tog typ dubbel dödlig dos. De andra gångerna tog jag ännu mer. Varför dör jag inte?!
Jag kan ana hur mycket du kämpar!
Strunta i de andra, man måste ha varit nära eller på den botten du är i nu för att förstå på riktigt.
För tio år sedan förstod inte jag heller men var ödmjuk nog att inte säga saker rent ut om något jag inte hade erfarenhet av.

Jag hade djävulsk ångest i förmiddags. Tog en stesolid och tänkte att nu blir jag helt väck hela dagen men den hjälpte faktiskt helt mot ångesten och jag blev piggare :) Det är så stor skillnad på hur jag reagerar på dem och jag börjar komma fram till att om jag är lite åt det hypomaniska hållet så blir jag pigg och om jag är depressiv så blir jag trött och nu har jag ju precis höjt lamictal vilket ger lätt hypomani ett tag.

Så idag har jag plockat undan lite här hemma, sytt överdrag till utställningsplattor, provat att sminka mig med mascara och nålat upp halsduken på mössan och lekt katt :rofl::rofl:
Det blev ingen långpromenad men jag har varit nere hos marsvinen och vägt dem och kelat med allihopa :heart Några burar behöver städas men jag struntade i det idag och la energin på marsvinen och så satt jag hos vaktlarna ett bra tag och de vågade till och med äta sina mjölmaskar trots att jag var i rummet :love: Dock inte när jag satt hos dem, men att de äter alls när jag är där är ett jätteframsteg.

Jag har ätit fyra frallor med smör, mentos (ångestfrukost), en proteinpudding, äggröra på två ägg och en halv förpackning bacon och en macka med skinka.
15135785_1253075431422363_9063664233699510396_n.jpg

15202534_1253261998070373_9222902538818377121_n.jpg

Jag vet att det är väldigt lätt att säga det men försök fokusera på att äta nyttigt istället för att räkna kalorier. En macka är alltid bättre än godis. Igår fick du ju till det bra med maten!

Kroppen behöver energi och näring även om man bara sitter vid en dator, det är ju inte som om behovet går ner till noll.
Tycker att jag lyckades ganska bra med maten idag också, även om det blev lite godis också. Jag vet att behovet inte går ned till noll, men om jag jämför nu mot i somras när jag stressade så mycket så åt jag mycket mer då men gick ändå ned i vikt. Nu går jag upp direkt om jag slarvar en vecka, men förhoppningsvis så kommer ju bättre mat sätta sig lite mer som muskler än som fett.

Så glad jag blev när jag läste att du tyckte om chokladpuddingen :bump:

När jag var som sämst i mitt mående så försökte jag släppa tanken på morgondagen och bara fokusera på att göra den här dagen så bra som möjligt. Min räddning var mina djur, dom såg till att jag kom upp ur sängen och gav dom mat och vatten och släppte ut dom i utegården. När jag ändå var ute försökte jag i alla fall gå runt kvarteret vilket inte är så långt. Efter det så kunde jag tillåta mig att sitta resten av dagen i fåtöljen och spela på läpparna. Sen på kvällen när jag släppte in dom så fick jag mig ett gott skratt och en massa kravlös kärlek från dom. Djuren gav mig välbehövliga rutiner.

När jag nu har mina skräpdagar så försöker jag acceptera dom och göra det bästa just den dagen. Släppa alla krav just den dagen vilket är mindre lätt då dom kan fortsätta i det oändliga, känns det som.
Ja, jag är också glad att jag gillade den! Nu kan jag äta "godis" och ändå vara nyttig. Tack för tipset :laugh:

Så försöker jag också göra. Ibland är det jobbigt att ha djuren, om jag mår dåligt eller de perioder där de hela tiden blir sjuka på något sätt, men för det mesta är jag glad att jag har dem och utan dem hade jag inte gjort något alls.

@Lyan Så synd att de inte hittar någon medicin som fungerar helt.
Känns liksom orättvist att du inte kommer upp I högre dos på lamictal.

Hur har det gått förresten, fungerar 50mg?
Jag behövde ju upp högt I förhållande till dig för att det skulle fungera.
Jag märker skillnad nu när jag äter 50mg, jag är mindre trött. Men har bara ätit 50mg i fyra dagar så inte så stor skillnad ännu. Jag ska till min läkare imorgon och ska faktiskt ta upp att kanske prova att byta medicin för det känns inte hållbart med lamictal längre. Samtidigt så är jag livrädd för det för med lamictal så vet jag iallafall vad jag har att vänta mig. När jag bytte från p-piller till p-ring så var allting kaos i ett halvår! Vill inte ens veta hur illa det kan bli om jag ska prova olika mediciner...

Jag kan ana hur mycket du kämpar!
Strunta i de andra, man måste ha varit nära eller på den botten du är i nu för att förstå på riktigt.
För tio år sedan förstod inte jag heller men var ödmjuk nog att inte säga saker rent ut om något jag inte hade erfarenhet av.
Det är inte lika illa nu som när jag skrev det du svarade på tack och lov. Nej, det är ju tyvärr så att folk som aldrig har varit med om något liknande inte förstår. Det finns dem, som du, som är ödmjuka för de det inte har varit med om, men så finns det dem som verkligen inte kan sätta sig in i situationen. Jag har en kompis jag har fått genom marsvinen som jag brukar prata med på facebook (vi bor tyvärr långt ifrån varandra) och både hon och jag tycker att det är så skönt att vi kan prata om allt med ångest och liknande och den andra förstår! Hon är den enda som förstår hur det känns att vänta in i det längsta med att duscha för att jag inte vill bli blöt, eller att inte klara att träffa folk vi tycker om trots att vi vill osv.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen: du är så fin. Du har så snälla ögon och så glada uttryck. Det gör mig oerhört ont att du har det jobbigt. Och jag blir alltid lika glad över att höra att du emellanåt får lön för ditt kämpande.

Genom tråden verkar du ha kommit till många insikter med dig själv, jag tycker du ska ta tillfället i akt och berömma dig för allt det hårda arbete du lagt ner med dig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar