Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger på normalt BMI, men närmare övervikt än undervikt och jag känner mig jättetjock. Blir så besviken på mig själv när jag inte kan låta bli att äta en massa skit och inte klarar att motionera någonting :cry:

På bilder är jag extremt noga med hur jag står och vinklar, vilken kamera osv, för att se så smal ut som möjligt

Senast ändrad:
Min syster berättade att hon hade sett mitt ex häromdagen. Har inte hört eller sett något alls om honom sedan förra sommaren, men såg att han stod som singel på sin facebook. Han är en underbar kille så fattar inte att han inte har någon tjej, är rädd att jag gjorde honom superilla. Han gjorde mig superilla när han gjorde slut på 2,5 års förhållande över sms och utan minsta förvarning men jag tror inte att han vågade säga något och eftersom jag reagerade med ett självmordsförsök så förstår jag att han inte vågade säga något. Jag förstör för alla som kommer i min väg :(

Min syster berättade att hon hade sett mitt ex häromdagen. Har inte hört eller sett något alls om honom sedan förra sommaren, men såg att han stod som singel på sin facebook. Han är en underbar kille så fattar inte att han inte har någon tjej, är rädd att jag gjorde honom superilla. Han gjorde mig superilla när han gjorde slut på 2,5 års förhållande över sms och utan minsta förvarning men jag tror inte att han vågade säga något och eftersom jag reagerade med ett självmordsförsök så förstår jag att han inte vågade säga något. Jag förstör för alla som kommer i min väg :(

Äsch, nu känns det som att du överanalyserar, @Lyan. Det finns massor av anledningar för att vara singel, han kanske inte ser sig ha tid för ett förhållande just nu, eller han kanske även har ngt på gång som han inte vill gå ut och vara offentlig med på fejjan än. Det är nog inte ditt "fel" att han evt är singel.

Pratar du mycket med din syster? Jag har alltid önskat att jag haft en syster, har tänkt mig att det måste vara som att ha den ultimata bästa vän. Men antar att det är olika hur goda vänner systrar är IRL.... :p :)

Du förstör inte för oss som läst i tråden i varje fall :) nog den mest givande jag följt här på forumet. Och jag är övertygad om att det gäller de flesta du träffat i verkliga livet också.
Jag tror att de flesta som inte har en närmare relation till mig tycker om mig och tycker att jag är helt okej, kanske lite jobbig och babblig ibland bara. Men för de som jag betyder något för, som min familj, nära vänner eller pojkvän är jag ingen bra person att vara nära för jag drar med mig andra ned. Jag var mycket värre innan för då var jag inte medveten om det, nu när jag är medveten om det så undviker jag att utsätta andra för mina problem så mycket jag bara kan.

Det känns bra att du tycker att tråden är givande, att jag iallafall ger något. Samtidigt så känner jag mig så misslyckad som inte klarar att bli "normal", det hade varit ett bra slut på tråden!

Men jag är så tacksam för alla som har stöttat för många gånger vet jag inte vad jag hade gjort utan denna tråden! Jag har fått mycket bättre hjälp av alla er än vad jag nog någonsin har fått från sjukvården

Äsch, nu känns det som att du överanalyserar, @Lyan. Det finns massor av anledningar för att vara singel, han kanske inte ser sig ha tid för ett förhållande just nu, eller han kanske även har ngt på gång som han inte vill gå ut och vara offentlig med på fejjan än. Det är nog inte ditt "fel" att han evt är singel.

Pratar du mycket med din syster? Jag har alltid önskat att jag haft en syster, har tänkt mig att det måste vara som att ha den ultimata bästa vän. Men antar att det är olika hur goda vänner systrar är IRL.... :p :)
Ja, det är mycket möjligt att jag gör! Min syster står som singel på sin facebook av någon anledning trots att hon har sambo. Jag hoppas verkligen att jag inte har "förstört" honom för mycket. När vi var tillsammans så styrde min ångest förhållandet väldigt mycket, men jag var inte tillräckligt medveten om det då och även om jag hade varit medveten så hade jag inte haft kunskap eller kraft att göra något åt det. Jag brukade ofta tänka att jag hade sådan tur att ha en så bra kille och vi pratade om att flytta ihop mm och sedan bara pang så fick jag ett sms att han inte ville vara tillsammans mer. Jag fick till och med gissa mig till vad han menade med sitt sms för han var så vag, han skrev bara att han "inte ville mer", men inte vad det var han inte ville.

Det tog ju såklart ganska lång tid att komma över och jag var inte intresserad av att ha en ny pojkvän men så dök nuvarande killen upp. Jag försökte varna honom om hur jag fungerade, att jag inte var bra att ha i sin närhet och verkligen försöka skrämma bort honom men han gav sig inte och till slut blev jag kär i honom. Han stod inte ut mer än någon månad innan han gjorde slut och jag fick hjärtat krossat igen. Nu vill jag inte ha någon pojkvän och jag tvivlar på att jag kommer att klara att ha någon för nära mig i framtiden. Killen och jag har någon typ av "förhållande" men jag vet inte var jag har honom och jag försöker att hålla mina känslor nere för att inte bli sårad. Vi mår båda dåligt och ibland drar vi ned varandra, men ändå kan vi inte släppa taget om varandra.

Jag har två helsystrar, en halvsyster och en fostersyster, jag har också två bröder och en fosterbror. Min halvsyster är äldre och har aldrig bott med oss då pappa flyttade 80mil från henne när hon var liten och vi har knappt någon kontakt alls idag. Mina fostersyskon är bara 12 och 13år så vi har inte mycket kontakt. Mina helsyskon och jag har bra kontakt även om vi kanske inte ses eller pratar så ofta men vi har mycket roligt när vi ses. Jag är äldst men blir behandlad som att jag är yngst och alla vill typ skydda mig. Mina syskon gör allt för mig och för varandra :heart:heart:heart

Igår var jag, mamma, min äldsta syster och fostersystern på Ikea och vi hade jätteroligt! Vi råkade ut för magnetiska bestick, hade vagnrace i tag själv-lagret och lekte biltetris :D
15055784_1242006015862638_2601237559315814785_n.jpg

14947664_1242098705853369_7873163611575758695_n.jpg

Lägg märke till mattan som gick nästan hela vägen till framrutan. Jag misstänker att det är den som gjorde att jag har nackspärr idag för jag fick sitta alldeles snett :p
15055727_1242099222519984_5814004737170440436_n.jpg

Har precis hetsätit en hel förpackning kakor och nästan tuggat sönder naglarna :cry: Varför ska det vara så jävla svårt att låta bli?!

Har precis hetsätit en hel förpackning kakor och nästan tuggat sönder naglarna :cry: Varför ska det vara så jävla svårt att låta bli?!

Men vissa dagar går det helt enkelt inte att låta bli. Jag har också varit där (inte med naglarna, men kakorna). Och visst, det är ju inte bästa middagen. Men det är ju inte direkt som att äta råttgift. Det kommer en dag imorgon, med nya tag då jag helt enkelt får försöka äta bättre så jag slipper må illa.

På bilder är jag extremt noga med hur jag står och vinklar, vilken kamera osv, för att se så smal ut som möjligt
Just detta är absolut inget unikt för dig.
Så gör den absoluta majoriteten av kvinnor jag känner. Inte än, men kvinnor.

Det är inte du som är tjock. Det är någon sorts magerhetsideal som intalar dig att tycka så.

Jag skulle vara GLAD om jag var lika smal som du och ändå är det absolut INGEN som säger åt mig att jag är tjock. Men jag själv tycker det.

Vi är indoktrinerae. Både du och jag.
Men tjocka - det är vi inte. Ingen av oss. Verkligen inte du.

Men vissa dagar går det helt enkelt inte att låta bli. Jag har också varit där (inte med naglarna, men kakorna). Och visst, det är ju inte bästa middagen. Men det är ju inte direkt som att äta råttgift. Det kommer en dag imorgon, med nya tag då jag helt enkelt får försöka äta bättre så jag slipper må illa.
Jag försöker verkligen att tänka så, att strunta i alla "fel" jag gör, men det är svårt. Har varit ute en halvtimme med hundarna och suttit och skakat på benen när jag har suttit vid datorn så det känns lite bättre då iallafall. Imorgon ska jag till mormor och fika så lär äta alldeles för mycket då också. Jag var så duktig i en vecka och sedan började jag igen med skitmat :(

Lösningen för oss var att inte ha sådant hemma alls så nu är det annat som stryker med, som ikväll när jag inte kunde låta bli en liter frysta blåbär.
Jag brukar aldrig ha något hemma just för att jag inte kan ge fan i att äta allt som finns, men jag har typ två minuter till butiken så idag gick jag och köpte kakor. Köpte tuggummi också för det brukar jag tugga som en galning när jag blev sugen men det glömde jag på varubandet :banghead:

Just detta är absolut inget unikt för dig.
Så gör den absoluta majoriteten av kvinnor jag känner. Inte än, men kvinnor.

Det är inte du som är tjock. Det är någon sorts magerhetsideal som intalar dig att tycka så.

Jag skulle vara GLAD om jag var lika smal som du och ändå är det absolut INGEN som säger åt mig att jag är tjock. Men jag själv tycker det.

Vi är indoktrinerae. Både du och jag.
Men tjocka - det är vi inte. Ingen av oss. Verkligen inte du.
Nej, jag vet ju att jag inte är tjock egentligen men det känns verkligen så. Jag vet att mina kroppsideal är helt åt helsike skeva, jag tycker till och med att Harley Quinn i Suicide Squad är på gränsen till "tjock". Såhär hade jag velat se ut! Men jag gissar att denna tjejen ligger en bra bit ned på undervikt enligt BMI och jag vet att det inte är hälsosamt att jag vill se ut så. Jag hade behövt gå ned minst 15kg för att se ut så och det är helt omöjligt. Så länge jag inte totalfrossar som en galning så ligger min vikt ganska stabilt på 65-68kg och har gjort hela mitt vuxna liv utom två år där jag låg på 70-73kg.
tumblr_nrfwk6CRPc1uou4e7o1_1280.png

Jag är egentligen ganska nöjd med min vikt, men jag hade velat ha mer muskler så jag inte hade varit så "sladdrig". Men det är ju inte konstigt att jag inte har några muskler när jag inte orkar träna och inte äter ordentligt.

Förresten - din tråd har över 55 000 visningar. Femtionfemtusen.

Vi är många som bryr oss. Som engagerar oss i dig.
Vila i det. Hitta den känslan. Du är betydelsefull för oss.
55 000 :eek::eek::eek:
Det är så svårt att få in i mitt huvud att jag skulle vara betydelsefull. I mitt huvud är jag bara oduglig och jobbig och känner mig som en besvikelse för alla runt omkring mig. Jag vet ju att det inte är så egentligen men mitt huvud skriker att det är så och minsta lilla kritik eller fel jag gör sätter sig stenhårt medans beröm bara glider av.

Men jag är så tacksam över alla som har stöttat mig! Vet inte hur jag skulle har överlevt många dagar utan denna tråden

Jag tycker att bikinibilden ser lite retuscherad ut. Dessutom ser det ut som om hon sträcker på sig och spänner magen. :) Din mage blir säkert också betydligt mindre om du posar på samma vis.

Oavsett så är det tråkigt att det är så mycket kroppshets. Jag kan irritera mig på att jag har lite dubbelhaka, gäddhäng och "muffinsmidja", men det är mycket värre i mitt huvud än i verkligheten. Och det måste jag påminna mig om ofta. Helhetsintrycket när jag ser mig på bild är att jag inte alls ser tjock ut, och det upplever jag inte att du gör heller.

Det sitter ofta mer i huvudet än i kroppen och det är väldigt lätt att fokusera på det man är missnöjd med och bli blind för helheten.

BMI är inget facit, man kan ha vikten väldigt bra fördelad över kroppen och ändå få för högt BMI. Om jag förstått riktigt så är kraftig bukfetma det man bör vara extra uppmärksam på. Men lite degig mage är inget alarmerande.

Jag tror att de flesta som inte har en närmare relation till mig tycker om mig och tycker att jag är helt okej, kanske lite jobbig och babblig ibland bara. Men för de som jag betyder något för, som min familj, nära vänner eller pojkvän är jag ingen bra person att vara nära för jag drar med mig andra ned. Jag var mycket värre innan för då var jag inte medveten om det, nu när jag är medveten om det så undviker jag att utsätta andra för mina problem så mycket jag bara kan.

Det känns bra att du tycker att tråden är givande, att jag iallafall ger något. Samtidigt så känner jag mig så misslyckad som inte klarar att bli "normal", det hade varit ett bra slut på tråden!

Men jag är så tacksam för alla som har stöttat för många gånger vet jag inte vad jag hade gjort utan denna tråden! Jag har fått mycket bättre hjälp av alla er än vad jag nog någonsin har fått från sjukvården

Ja, det är mycket möjligt att jag gör! Min syster står som singel på sin facebook av någon anledning trots att hon har sambo. Jag hoppas verkligen att jag inte har "förstört" honom för mycket. När vi var tillsammans så styrde min ångest förhållandet väldigt mycket, men jag var inte tillräckligt medveten om det då och även om jag hade varit medveten så hade jag inte haft kunskap eller kraft att göra något åt det. Jag brukade ofta tänka att jag hade sådan tur att ha en så bra kille och vi pratade om att flytta ihop mm och sedan bara pang så fick jag ett sms att han inte ville vara tillsammans mer. Jag fick till och med gissa mig till vad han menade med sitt sms för han var så vag, han skrev bara att han "inte ville mer", men inte vad det var han inte ville.

Det tog ju såklart ganska lång tid att komma över och jag var inte intresserad av att ha en ny pojkvän men så dök nuvarande killen upp. Jag försökte varna honom om hur jag fungerade, att jag inte var bra att ha i sin närhet och verkligen försöka skrämma bort honom men han gav sig inte och till slut blev jag kär i honom. Han stod inte ut mer än någon månad innan han gjorde slut och jag fick hjärtat krossat igen. Nu vill jag inte ha någon pojkvän och jag tvivlar på att jag kommer att klara att ha någon för nära mig i framtiden. Killen och jag har någon typ av "förhållande" men jag vet inte var jag har honom och jag försöker att hålla mina känslor nere för att inte bli sårad. Vi mår båda dåligt och ibland drar vi ned varandra, men ändå kan vi inte släppa taget om varandra.

Jag har två helsystrar, en halvsyster och en fostersyster, jag har också två bröder och en fosterbror. Min halvsyster är äldre och har aldrig bott med oss då pappa flyttade 80mil från henne när hon var liten och vi har knappt någon kontakt alls idag. Mina fostersyskon är bara 12 och 13år så vi har inte mycket kontakt. Mina helsyskon och jag har bra kontakt även om vi kanske inte ses eller pratar så ofta men vi har mycket roligt när vi ses. Jag är äldst men blir behandlad som att jag är yngst och alla vill typ skydda mig. Mina syskon gör allt för mig och för varandra :heart:heart:heart

Igår var jag, mamma, min äldsta syster och fostersystern på Ikea och vi hade jätteroligt! Vi råkade ut för magnetiska bestick, hade vagnrace i tag själv-lagret och lekte biltetris :D

Du kan inte ta på dig hur andra mår. Självklart är det jobbigt om någon man älskar inte mår bra, men det är inte så att den drar ner någon annan. Du behöver inte ta ansvar för hur andra människor mår eller känner. Det blir en alldeles omänsklig börda att bära.

Det är rent ut sagt skit-svårt att leva. Och du har så himla hög ambitionsnivå. Och du bryr dig så mycket - omtanken om marsvinen och exet. Å vad jag skulle vilja krypa genom datorn hem till dig och ryka tag i dig och säga att den lektion som du måste börja jobba med är den som handlar om att vara snäll mot dig själv också.

Jag tycker att bikinibilden ser lite retuscherad ut. Dessutom ser det ut som om hon sträcker på sig och spänner magen. :) Din mage blir säkert också betydligt mindre om du posar på samma vis.

Oavsett så är det tråkigt att det är så mycket kroppshets. Jag kan irritera mig på att jag har lite dubbelhaka, gäddhäng och "muffinsmidja", men det är mycket värre i mitt huvud än i verkligheten. Och det måste jag påminna mig om ofta. Helhetsintrycket när jag ser mig på bild är att jag inte alls ser tjock ut, och det upplever jag inte att du gör heller.

Det sitter ofta mer i huvudet än i kroppen och det är väldigt lätt att fokusera på det man är missnöjd med och bli blind för helheten.

BMI är inget facit, man kan ha vikten väldigt bra fördelad över kroppen och ändå få för högt BMI. Om jag förstått riktigt så är kraftig bukfetma det man bör vara extra uppmärksam på. Men lite degig mage är inget alarmerande.

I princip alla bilder idag är ju retuscherade så det är den troligen. Troligen så är hon ju också rätt så många år yngre än mig och ser ut att vara ganska vältränad.

Jag vet att det sitter i mitt huvud och att jag har orealistisk kroppsyn. Jag försöker att acceptera hur jag ser ut och att vara tacksam för att jag faktiskt har tur med hur jag ser ut, både i ansiktet och kroppen, men när man blir bombarderad med orealistiskt redigerade bilder hela tiden så är det svårt. I nästan alla reklamer, på instagram mm är ju folk redigerade så de ser helt overkliga ut, som vaxfigurer!

Du kan inte ta på dig hur andra mår. Självklart är det jobbigt om någon man älskar inte mår bra, men det är inte så att den drar ner någon annan. Du behöver inte ta ansvar för hur andra människor mår eller känner. Det blir en alldeles omänsklig börda att bära.
Inte ta på mig hur andra mår, men man kan ju inte heller bara köra sitt eget race och köra över andra bara för att man själv mår bäst då. Jag försöker att hålla en nivå där jag tar hänsyn till andra men samtidigt inte förgör mig själv för att göra andra till lags. Det gjorde jag tidigare och det spelade ingen roll om jag totalt slog knut på mig själv för det var ändå alltid någon som var missnöjd :banghead:

Det är rent ut sagt skit-svårt att leva. Och du har så himla hög ambitionsnivå. Och du bryr dig så mycket - omtanken om marsvinen och exet. Å vad jag skulle vilja krypa genom datorn hem till dig och ryka tag i dig och säga att den lektion som du måste börja jobba med är den som handlar om att vara snäll mot dig själv också.
Jo tack :( Så fort jag lyckas klara av något i liver så händer något nytt :(
Jag tycker att jag överlag är ganska realistisk med min syn på mig själv och ambitionsnivå. Jag förstår att ni inte håller med mig, men jag kan tyvärr inte se vad ni ser

Positivt är iallafall att jag har fått en del pengar från min försäkring för att jag är bipolär. Visst, helst hade jag väl sluppit det bipolära men lite extra pengar är aldrig fel! Speciellt inte nu när det har varit så mycket veterinärvård och annat som har gjort att pengarna bara har runnit mellan fingrarna känns det som och sista månaden har jag fått låna en del pengar för sparkontot är slut. Det var inte jättemycket pengar jämfört med vad andra jag känner har fått men jag är glad att jag fick något alls! Jag har satt över 2/3 av pengarna på mitt sparkonto och de får bara röras om något händer djuren. Det som är över ska jag använda för att köpa lite jag behöver (min jacka är trasig och jag har inga varma skor) och för att kunna åka på fler utställningar :bump: Det är sista anmälningsdagen till nästa utställning idag och det är en dubbelutställning så det blir dyrt. Trots att jag lagt undan pengar till utställningar så sitter jag och tvekar på om det verkligen är värt att slänga iväg så mycket pengar nu när jag äntligen faktiskt har lite pengar över. Men samtidigt så är ju utställningarna det enda som jag verkligen tycker är roligt

Skönt att ekonomin bättrat sig lite! :)

Jag tycker absolut att du ska åka på utställningen, det är så viktigt att se till att ha roligt ibland och även komma iväg från vardagen, inte bara sitta hemma hela tiden. Åk iväg och ha kul med dina marsvin! :) Tänk på pengarna som går till utställningar som investeringar i din egen lycka. :heart

Inte ta på mig hur andra mår, men man kan ju inte heller bara köra sitt eget race och köra över andra bara för att man själv mår bäst då. Jag försöker att hålla en nivå där jag tar hänsyn till andra men samtidigt inte förgör mig själv för att göra andra till lags. Det gjorde jag tidigare och det spelade ingen roll om jag totalt slog knut på mig själv för det var ändå alltid någon som var missnöjd :banghead:

Jag håller helt med dig om det första att man inte kan köra över folk med vilje bara för att man själv mår bäst då. Men jag menar att du är alldeles för hård mot dig själv och att du tycker att du skadar andra - jag tror inte att det är så. Folk ÄR missnöjda till och från och det har inte med dig att göra

Skönt att ekonomin bättrat sig lite! :)

Jag tycker absolut att du ska åka på utställningen, det är så viktigt att se till att ha roligt ibland och även komma iväg från vardagen, inte bara sitta hemma hela tiden. Åk iväg och ha kul med dina marsvin! :) Tänk på pengarna som går till utställningar som investeringar i din egen lycka. :heart
Ja, verkligen! Det är inte roligt att behöva oroa mig för att inte kunna betala veterinär om någon blir sjuk.

De har lagt in väldigt många utställningar så det blir mycket pengar om jag ska åka på alla så som jag vill. Det är en dubbelutställning och en vanlig utställning både december, januari och februari varav tre av dem är långt bort så det blir mycket bensin också, men jag vill verkligen åka! Och den ena är i Södertälje och det är väl flera av er i tråden som bor i närheten?

Nu har jag iallafall anmält till den som är närmast och det blev 9 marsvin och då får ändå Jet och Bubble vara hemma :eek: Jag vill ju ställa alla som jag kan ställa för det blir roligare när jag har många med mig och jag kan aldrig bestämma vilka om jag måste välja (och det större chans att vinna något med många :p). Detta blir nog Yokans sista utställning, han börjar bli gammal nu och jag märker att han blir trött när han har varit iväg en hel dag.

Jag vet inte om jag orkar att åka på alla men till de i december ska jag till för Dominik behöver samla ihop minst 30 poäng för att gå om Rajesh så varje start för honom räknas. Mina marsvin har blivit Årets marsvin i min lokalföreningen 2012-2015 och för att Dominik ska bli det 2016 så måste ha slå Rajesh.

Och den i Södertälje vill jag också gärna åka till om det betyder att ni som har velat hälsa på mina marsvin kan komma :love:

Jag håller helt med dig om det första att man inte kan köra över folk med vilje bara för att man själv mår bäst då. Men jag menar att du är alldeles för hård mot dig själv och att du tycker att du skadar andra - jag tror inte att det är så. Folk ÄR missnöjda till och från och det har inte med dig att göra

Jag vet inte om jag är för hård för jag har skadat folk tidigare :( Fast jag har också blivit skadad och illa behandlad och det kan jag numera se att många gånger är det inte mitt fel trots att jag tidigare har trott det

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar