Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tar melatonin varje kväll. Det hjälper mycket men allting med sömnen går i vågor och jag sover aldrig bra mer än några nätter åt gången. Nu efter alla veckor med sjuka drömmar så är det jättemycket ångest att gå och lägga mig, vilket jag för tillfället löser med dubbel dos stesolid men det är ingen bra lösning för ångesten är lika stor på kvällarna, det enda det hjälper för är att sova djupare och slippa drömmar

Jag drömmer vansinnigt mycket (och dåligt) om jag tar melatonin. Tror du att det skulle kunna påverka dig på samma sätt? Bara något att fundera över.

Jag drömmer vansinnigt mycket (och dåligt) om jag tar melatonin. Tror du att det skulle kunna påverka dig på samma sätt? Bara något att fundera över.
Jag vet faktiskt inte, kanske. Drömmarna ökade ju explossionsartat när jag höjde lamictal och har minskat när jag slutat men jag drömde mer än jag normalt gör även innan dess. Samtidigt så behöver jag ta melatonin för innan jag började med det så somnade jag aldrig före 02.30 oavsett hur lite jag hade sovit eller hur trött jag var. Att jag låg vaken fram till morgonen var inte ovanligt.

Jag ska iallafall börja med lamictal ikväll igen för nu börjar tankarna bli otäcka och jag känner hur depressionen försöker ta sig igenom min försvarsmur

Mår jättedåligt nu. Har gnagt ned alla naglarna så jag lär ha riktigt ont imorgon.Jag är väldigt tacksam för min kunskap i att stänga av just nu, annars hade det nog varit riktigt illa

Mår jättedåligt nu. Har gnagt ned alla naglarna så jag lär ha riktigt ont imorgon.Jag är väldigt tacksam för min kunskap i att stänga av just nu, annars hade det nog varit riktigt illa
Jag önskar så att det fanns något jag kunde göra för att få dig att må bättre.
biteme_bigarmhug.gif

Tog Lamictal igår. Det tog lång tid innan jag somnade och jag har nästan precis vaknat så jag vet inte riktigt hur jag mår ännu men jag har inte sådan panikkänsla som jag hade när jag vaknade igår. Det beror ju troligen inte på att jag tig Lamictal igår utan att jag inte har drömt så obehagligt som igår men får hoppas att det håller i sig över dagen

Tack :heart

Fast det gör du inte. Skriv om du vill.
Jag läser alltid, jag gillar dig och dina marsvin:)
Tack :heart Jag har så svårt att förstå hur någon kan gilla mig. Marsvinen däremot :love::love::love: Har fått hem tre nya, två små farbröder från en vän som inte kunde ha dem kvar och en teddyhona :love:

Just nu känner jag mig ganska oduglig, det känns som att killen tycker att allt nästan jag gör är fel och jag misslyckas hela tiden :(

Tack alla :heart Det känns bara som att jag inte har så mycket att uppdatera för det mesta är antingen ingenting eller dåligt. Jag gör inga framgångar, om man bortser från att stänga ute så mycket jag bara kan och låtsas som att det inte finns någonting utanför min egen bubbla. Ångesten har ökat, om än fortfarande hanterbar. För det mesta känns allt tomt och meningslöst. Jag vet inte om jag borde öka medicinen mer, men jag är så rädd för att få mer biverkningar. Om jag sätter upp håret så har jag tappat mer än 1,5cm i omkrets och jag mår jättedåligt för det. Jag är också rädd för att få mer aptit för när jag slutade med den så försvann nästan all matlust och jag försöker att gå ned i vikt och om jag blir hungrigare så kommer jag inte att klara det. Killen "tjatar" om att jag måste äta nyttigare och det ger oerhörd prestationsångest eftersom jag inte klarar det. Om jag inte har ätit godis och är stolt för det så känns det som att det ändå inte duger för det är för lite. Jag vet inte om det är så eller om det är jag som överreagerar, men jag känner mig så oduglig som inte klarar att äta som han vill att jag ska göra

Tack alla :heart Det känns bara som att jag inte har så mycket att uppdatera för det mesta är antingen ingenting eller dåligt. Jag gör inga framgångar, om man bortser från att stänga ute så mycket jag bara kan och låtsas som att det inte finns någonting utanför min egen bubbla. Ångesten har ökat, om än fortfarande hanterbar. För det mesta känns allt tomt och meningslöst. Jag vet inte om jag borde öka medicinen mer, men jag är så rädd för att få mer biverkningar. Om jag sätter upp håret så har jag tappat mer än 1,5cm i omkrets och jag mår jättedåligt för det. Jag är också rädd för att få mer aptit för när jag slutade med den så försvann nästan all matlust och jag försöker att gå ned i vikt och om jag blir hungrigare så kommer jag inte att klara det. Killen "tjatar" om att jag måste äta nyttigare och det ger oerhörd prestationsångest eftersom jag inte klarar det. Om jag inte har ätit godis och är stolt för det så känns det som att det ändå inte duger för det är för lite. Jag vet inte om det är så eller om det är jag som överreagerar, men jag känner mig så oduglig som inte klarar att äta som han vill att jag ska göra
Skriver gör du för att du vill - inte för att visa att du är "duktig". Vi behöver inte få nya stordåd från dig - vill vill bara veta hur du har det.
Precis HUR du har det. Oavsett mående.

"Killen" vill sker väl men du ska inte göra honom belåten. Du ska göra saker för dig själv. Låter klyschigt men så är det.
Du ska inte äta som han vill. Du ska äta som du vill och klarar av.

Varma tankar
/tanten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30