Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter att hålla mig avstängd så mycket det bara går och det lyckas rätt bra, fortfarande massor av ångest men jag klarar iallafall att göra lite mer för så fort jag börjar tänka på något så bara skjuter jag bort det. Allt med killen har jag lagt på is tills vidare, om jag sedan klarar det i längden är frågan men just nu är det lättast så. Lyssnar på musik för att kunna gå lite längre med hundarna och idag var vi faktiskt ute på en riktig långpromenad. Jag har ätit en massa skit sista dagarna men samma sak där, trycker bort och försöker tänka att även om jag vill gå ned i vikt så kommer jag iallafall inte att gå upp så därför är det onödigt att ha ångest för för jag kommer troligen aldrig gå ned i vikt för i fall hade jag redan gjort det. Allt är bara bort bort bort. Minnet blir sämre och sämre, tappar ord och namn och minns inte vad jag har gjort. Förra utställningen kommer jag ihåg att jag hade roligt på men jag minns nästan ingenting av den, några små brottstycken har jag lyckats minnas efter mycket funderande. Igår kunde jag inte komma ihåg vad mammas katt heter.

Utställning på lördag iallafall. Funderar på att ställa i maskeraden men får se om jag orkar fixa maskeraddräkt till Ballerina. Har satt ihop två kärlekspar trots att jag egentligen inte vill ha två kullar på en gång men det krisar lite med honornas ålder och hanarna är korkade som attan och lyckas inte pricka rätt så jag får se om någon blir dräktig alls. För övrigt är det bra med marsvinen, alltid något.

Hundarna strular som bara den, så fort den ena är frisk så blir den andra dålig igen

Utställning på lördag iallafall. Funderar på att ställa i maskeraden men får se om jag orkar fixa maskeraddräkt till Ballerina. Har satt ihop två kärlekspar trots att jag egentligen inte vill ha två kullar på en gång men det krisar lite med honornas ålder och hanarna är korkade som attan och lyckas inte pricka rätt så jag får se om någon blir dräktig alls. För övrigt är det bra med marsvinen, alltid något.

Hundarna strular som bara den, så fort den ena är frisk så blir den andra dålig igen
biteme_bigarmhug.gif
biteme_bigarmhug.gif

Hundarna fortsätter att strula. Måste iväg och köpa veterinärmat till Poppy idag för jag orkar inte längre med två dagar fint bajs, två dagar slem, två dagar fint osv. Hon kan knappast må bra hon heller av att vara dålig i magen så ofta. Pälsen ser fortfarande ut som skräp trots att hon har ätit bra mat ganska länge nu men kliandet är mindre.
Ping har mått bra sista tiden men nu börjar det ju bli höst och så fort det är blött ute så får jag bokstavligen släpa henne med mig, även om vi bara ska gå runt kvarteret för att kissa.

Marsvinen mår iallafall och dubbelutställningen gick helt okej! Jag var konstigt avstängd hela dagen (fast det är jag hela tiden) men hade ändå rätt så kul. Yokan blev BIS pet 1 i den ena utställningen :bump: Båda domarna var helt tagna av hur fin han är för sin ålder.

Jag har upptäckt att jag har börjat glömma att ta lamictal. Vet inte hur många dagar jag glömt innan jag insåg det men med tanke på hur speedad jag blev när jag tog den så gissar jag på flera dagar. Har fortsatt att missa den så måste komma på hur jag ska göra för att lösa det. Kan vara det som gjort att jag är ännu mer avstängd och borta i huvudet än vad jag brukar

Hur funkar det om du ställer in larm i mobilen? Jag har ett larm på förmiddagen och ett på kvällen för att komma ihåg att ta mina mediciner.

Trevligt med en uppdatering, tänkte precis skriva i går och fråga hur det gick, @Lyan . :)

Grattis till BIS på Yokan! :bow:

Hoppast Poppy blir bättre med nytt foder. Har ni dåligt väder nu? Vi har solsken och helt torrt o vindstilla, härligt.... hoppast det håller i sig länge (och att det blir så hos er med).

Hur funkar det om du ställer in larm i mobilen? Jag har ett larm på förmiddagen och ett på kvällen för att komma ihåg att ta mina mediciner.
Jag har brukat ta dem på kvällen när jag tar mina sovmediciner men nu har jag delat upp dem för jag har märkt att jag somnar lättare då och då glömmer jag att ta lamictalen för den kan jag inte ta så tidigt. Tänkte lägga den vid tandborsten för det är det sista jag gör innan jag går och lägger mig och om de ligger precis vid tandborsten så borde jag inte kunna glömma dem

Trevligt med en uppdatering, tänkte precis skriva i går och fråga hur det gick, @Lyan . :)

Grattis till BIS på Yokan! :bow:

Hoppast Poppy blir bättre med nytt foder. Har ni dåligt väder nu? Vi har solsken och helt torrt o vindstilla, härligt.... hoppast det håller i sig länge (och att det blir så hos er med).
Tack! Han är duktig min Yokan :heart
Jag har varit och fixat ny mat till Poppy och (peppar peppar!) så åt hon den direkt när jag provade att ge henne så jag hoppas att hon ska acceptera den. Hon är ju så förbaskat kräsen. Innehållet ser inte ett dugg roligt ut men om det funkar så får det vara så. Nu gäller det bara att hoppa att hon mår bra på den också!
Igår ösregnade det hela dagen men idag är det jättefint. Ska försöka gå en promenad om ett tag tänkte jag, men har precis varit hos mormor och ätit så jag är så mätt att jag har ont i magen :crazy:

Jag funderar på att sluta med lamictal ett tag och se vad som händer. Nu när jag har tagit dem igen så sover jag så fruktansvärt illa, drömmer som en idiot och vaknar och är som en zombie för att jag inte har fått sova. Vill ändå inte försöka vara glad längre

Jag funderar på att sluta med lamictal ett tag och se vad som händer. Nu när jag har tagit dem igen så sover jag så fruktansvärt illa, drömmer som en idiot och vaknar och är som en zombie för att jag inte har fått sova. Vill ändå inte försöka vara glad längre
Har du pratat med läkaren om det? Vet inte om det är pga bipolär sjukdom du tar den och i så fall är det inte så bra att sluta och se vad som händer.

Har du pratat med läkaren om det? Vet inte om det är pga bipolär sjukdom du tar den och i så fall är det inte så bra att sluta och se vad som händer.
Jo, det är pga bipolär. Jag vet ju troligen vad som kommer att hända och det är att jag går ned i en riktigt djup depression, men förhoppningsvis dröjer det så länge att toleransen mot medicinen försvunnit och jag kan börja om på 25 mg igen och slippa mardrömmar och tappa håret. Mitt hår har gått från 6 cm i omkrets till 5 cm, om inte ännu tunnare nu, så det är verkligen massor av hår jag tappar. Om jag skulle börja må skitdåligt så räcker det förhoppningsvis med ett uppehåll på ett par veckor för att jag ska kunna gå ned till 50 mg. Jag har inte pratat med min läkare men jag får i princip göra vad jag vill med mina mediciner utan att konsultera henne

Jag läste för ett tag sedan att det blir allt vanligare att behandla psyk-patienter utan mediciner, åtminstonde här i Norge, men gissar att det är samma sak i Sverige med?

Du kan ju kolla upp vad för alternativ som finns till medicinarna (lamicilen)? Jag tycker det låter som en bra idè att försöka göra något annorlunda iom att de har såna biverknader, men skulle absolut försöka undvika att du hamnar i en djup depression, det lär ju inte hellre vara bra.

Ta hand om dig!
Tack :heart
Jag läste för ett tag sedan att det blir allt vanligare att behandla psyk-patienter utan mediciner, åtminstonde här i Norge, men gissar att det är samma sak i Sverige med?

Du kan ju kolla upp vad för alternativ som finns till medicinarna (lamicilen)? Jag tycker det låter som en bra idè att försöka göra något annorlunda iom att de har såna biverknader, men skulle absolut försöka undvika att du hamnar i en djup depression, det lär ju inte hellre vara bra.
Utan medicin lär jag aldrig klara mig, iallafall inte om jag utgår från hur det har varit tidigare när jag varit utan medicin.
Jag vet inte om jag vågar prova någon annan. Men lamictal vet jag iallafall vad jag har att vänta mig. Biverkningarna kommer när jag kommer upp i högre dos, upp till 100mg så har jag inte så många biverkningar. Jag tänkte först att jag skulle försöka komma upp till "normal" dos (200-300mg) och se om allting jämnar ut sig men nu när jag glömt den och kunnat sova någorlunda bra så har det blivit tortyr bara med de få nätter jag tagit den igen. Jag hatar att drömma och jag drömmer helt sjukt mycket och sjuka drömmar. En natt drömde jag att jag drömde och vaknade fyra gånger i samma dröm, vaknade för att inse att jag drömde, för att vakna och inse att det förra uppvaknandet var en dröm, för att vakna och inse att även det uppvaknandet var en dröm för att vakna och inse att allt var en dröm och må skitdåligt hela dagen.

Jag drömmer också mycket, och intensivt. Ibland kan jag känna mig helt utmattad när jag vaknar :meh:

Kul att det gick bra på utställningen! Är det utställningar året runt eller är det säsonger för det?

Jag drömmer också mycket, och intensivt. Ibland kan jag känna mig helt utmattad när jag vaknar :meh:

Kul att det gick bra på utställningen! Är det utställningar året runt eller är det säsonger för det?
Jag hatar att drömma! För det mesta så brukar jag sälla komma ihåg mina drömmar utan det har kommit sedan i somras, troligen för att jag halvt stressade ihjäl mig då, och så nu när jag höjde medicinen så blev det extremt. Precis som du säger så är man helt utmattad redan när man vaknar för hela natten har ju gått åt till att stressa runt bland alla drömmar utan en chans att få vila.

Ja, det var kul! Han är så fin och duktig min Yokan :heart Detta var hans tredje BIS pet 1 :laugh: Just nu har jag ingen superstjärna så det har inte blivit så många placeringar sista tiden. Utställningarna är året om och det brukar bli ca 10-12 utställningar om året. Jag åker mest på de som ligger närmast så det bara blir över dagen. Nu har min syster flyttat ned hit men innan så brukade jag också åka till dem som låg där hon bodde och så åker jag till några av dem som ligger i närheten av Örebro för där bor min bror.

Nu har jag inte tagit lamictal sedan i måndags och än så länge känner jag inte så mycket av det mer än att jag är ganska trött. Jag drömmer mindre vilket är väldigt skönt! Nu hoppas jag bara att håret ska sluta rasa av för nu är det så tunt att jag mår dåligt och blir ledsen varje gång jag borstar det för hela borsten och handfatet blir fullt av hår. Om jag sätter upp håret i en hästsvans så har jag tappat över 1cm i omkrets på bara ett par månader :cry: Jag har dessutom ett ärr i hårbottnen där jag har en ganska stor kal fläck och den börjar synas nu för att håret är så tunt

Jag har upptäckt att jag har börjat glömma att ta lamictal. Vet inte hur många dagar jag glömt innan jag insåg det men med tanke på hur speedad jag blev när jag tog den så gissar jag på flera dagar. Har fortsatt att missa den så måste komma på hur jag ska göra för att lösa det. Kan vara det som gjort att jag är ännu mer avstängd och borta i huvudet än vad jag brukar
Oavsett vilken medicin du inte vill glömma så..
Påminnelselarm i mobilen?

Jo, det är pga bipolär. Jag vet ju troligen vad som kommer att hända och det är att jag går ned i en riktigt djup depression, men förhoppningsvis dröjer det så länge att toleransen mot medicinen försvunnit och jag kan börja om på 25 mg igen och slippa mardrömmar och tappa håret. Mitt hår har gått från 6 cm i omkrets till 5 cm, om inte ännu tunnare nu, så det är verkligen massor av hår jag tappar. Om jag skulle börja må skitdåligt så räcker det förhoppningsvis med ett uppehåll på ett par veckor för att jag ska kunna gå ned till 50 mg. Jag har inte pratat med min läkare men jag får i princip göra vad jag vill med mina mediciner utan att konsultera henne
Tappar också hår i perioder, visst är det kanske medicinen, men de hittade också B-vitaminbrist vid blodprov i annan ärende, med b-vitamintillskott blev det bättre.
Tänker om du också kan ha det, brist alltså.
Har inte sett någon info någonstans om att lamictalet skulle hindra B-vitaminupptag men de tkanske ändå hämmar lite på något sätt?
Jag hade inte vågat sluta ta lamictalet..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 134
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar