Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ingenting som rinner nu när huden är borta utan allt är torrt. Jag vill verkligen inte till doktorn :-(
Kollade upp brännskador och det stod att om de är på händerna så ska man söka vård Jag har ingen känsel alls i själva såren och de är vitgula vilket tydligen betyder tredje gradens brännskada, men det är rött, svullet och varmt i handleden och ovansidan av handen. Såren sitter precis över handleden
Har pratat med min syster via sms och visat bild och hon blev chockad men trodde inte att det behövde kollas eftersom det är torrt. Ärren kommer ju dock troligen att bli riktigt fula@Lyan: Snälla, försök låta din syster titta på det iaf så det inte blir något dumt med det
Kan du be någon ringa till VC och boka tid åt dig?
@Lyan Tänk, jag gjorde något liknande på en illerutställning. I vanliga fall när jag ställer så tar jag med allihopa vilket är sisådär 7-8 stycken. Men den här gången tog jag bara med två och det tycker en inte ska vara några problem med att hålla reda på....kommer fram till utställningen och förbereder mina två transportburar med nummerlappar. Efter lång väntan är det äntligen dags för vad jag tror är Seraphinas nummer...stoppar in henne i transportburen och hon kommer upp domarbordet. Eftersom det var en öppen bedömning så såg vi hur domaren börjar vända och vrida på henne. Domaren börjar se väldigt frågande och undrande ut...min vän frågar mig "har du stoppat i rätt iller i rätt bur?" Ja men visst, hur svårt kan det vara att hålla reda på två illrar??" svarar jag. Men för säkerhets skull så kollade jag i katalogen och visst hade jag lyckats stoppa in fel iller i fel bur......lyckades uppmärksamma personalen runt omkring vad jag lyckats med och dom berättar för domaren som lugnt byter till rätt protokoll och fortsätter döma Seraphina precis som om inget hänt Gissa om jag har snälla kamrater som gärna påminner mig om detta
Har pratat med min syster via sms och visat bild och hon blev chockad men trodde inte att det behövde kollas eftersom det är torrt. Ärren kommer ju dock troligen att bli riktigt fula
Haha På marsvinsutställningarna så ställer man sina egna djur och är med på bedömningarna så där är ingen risk att man råkar bedöma fel djur, men som i förrgår när det var dubbelutställning och jag ställde i både pet och klippt och det ska upp fyra djur på fyra olika platser samtidigt och sedan folk som vill köpa hus och fråga om färger ovanpå det så blir det rätt stressigt! För det mesta så har domarna överseende om man säger att man ställer många men jag har ett par gånger råkat ut för tjuriga domare som stryker djuret om man inte är uppe på bordet i tid trots att man sagt att man är på väg
Jag har en sak som jag ständigt blir påmind om och det är när jag totalt missade att göra rent Remas öron. De var så skitiga att jag bara fick 7p och då är det riktigt illa. Det är 4-5 år sedan och jag får fortfarande höra det nästan varje utställning! Remas öron har blivit lite som den blå mikron
Fantastisk film du gjorde Jättefint.
/läser i tystnad då jag tyvärr inte har något vettigt att säga då jag själv är sjuk
Skriver som @YlvaG här ovan,
Jättebra film! Intressant och sen var du så behaglig att lyssna på, tyckte jag
Så att man vill fortsätta se hela filmen, det är väldigt sällan jag orkar lyssna klart annars
Sen har jag inget vettigt att komma med i övrigt tror jag, men har följt tråden sen start
Ja, det är jättekul att träffa alla marsvinsgalningar Utställningarna är typ det jag lever för, det enda jag tycker är roligt. Till helgen ska jag till Eskilstuna. Jag ser fram emot utställningen men resan kommer att bli tuff då det blir 100 mil plus utställning på 1,5dygn utan sömn.Hahahaha...det där med skitiga öron känner jag igen....nu för tiden räcker inte glasögonen till för att få det där riktigt bra. Så nu får jag även be kamraterna med bättre syn att kolla dom Känner igen det där med att hålla reda på många saker samtidigt. Hade det lite så när jag hade illerbutiken. Som tur var följde alltid kärbon med och hjälpte till. Jag har mängder med roliga historier om illrarna och mina misstag...det är roligt att få komma iväg och träffa likasinnade en hel dag
När jag kom ned till marsvinen så hade Jackie fått sina ungar och båda är döda Jag fick avliva Pelle innan idag Färgade håret och det blev morotsfärgat och min läkare sket fullständigt i att medicinen inte alls funkade. Är så ledsen. Jackies ungar var så fina. Den ena hade navelbråck men den andra såg helt perfekt ut men hon hade inte gjort ren den och tagit bort fosterhinnorna. Jag vet inte om den föddes död eller om den kvävdes för att hon inte tvättade den. De sparkade och levde i magen i eftermiddags. Kan inte sluta gråta Stackars lilla Jackie
När jag kom ned till marsvinen så hade Jackie fått sina ungar och båda är döda Jag fick avliva Pelle innan idag Färgade håret och det blev morotsfärgat och min läkare sket fullständigt i att medicinen inte alls funkade. Är så ledsen. Jackies ungar var så fina. Den ena hade navelbråck men den andra såg helt perfekt ut men hon hade inte gjort ren den och tagit bort fosterhinnorna. Jag vet inte om den föddes död eller om den kvävdes för att hon inte tvättade den. De sparkade och levde i magen i eftermiddags. Kan inte sluta gråta Stackars lilla Jackie
Tack Jackie mår bra iallafall. Faran är inte över ännu men det ser positivt ut för henne.
Nathaleie skulle brunstat nu men det gör hon inte så det verkar som att Jet äntligen lyckats att para henne. Jag är både glad och skräckslagen.
Förberedelserna inför lördag är i full gång och jag ligger bra till på schemat än så länge. Jag vet inte hur jag ska göra med handen. Jag går utan förband för de är torra så förband behövs inte men jag vet inte vad som är minst uppseendeväckande, sår på handen eller ett stort plåster. Kommer inte att kunna ha tröja som döljer för den kommer att vara för mycket i vägen.
Såren ser ut såhär https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.ne...=bd22ef4eadfc33d37002a8021f6e0e9a&oe=58F8A86B