Hade du mått bra av att vara hemma, då hade du ju heller inte försökt ta livet av dig heller, eller menar du att det är det bästa av två dåliga alternativ? Sen är det nog inte ovanligt att känna sig överkörd när vården tvingar på en hjälp man känner man inte vill ha men samtidigt så går man ju dit för att få hjälp.
Ibland kanske det är bra att inte läkare respekterar det som patienten vill alltid, isåfall menar du lite att läkaren ska respektera ifall patienten vill ta livet av sig också? För trots allt så är du ju såpass självmordsbenägen att du tagit dödliga överdoser nyss och ändå menar på att läkaren ska respektera din önskan att få komma hem.
Jag hade haft lite mera förståelse för hur du tänker där om det inte var ett allvarligt försök du gjort. Jag har gjort många saker där tanken aldrig var att jag skulle dö utan det har gjorts i något desperat skrik efter hjälp bara, dock svårt att övertyga läkare om det när det gäller allvarliga överdoser.
Hur menar du att din läkare gör att du känner dig sedd? Vad jag läser så låter det mera som en läkare som inte riktigt tar ditt mående på allvar då du trots allt försökt ta livet av dig så många gånger och du dessutom känner att dom har gett upp och dessutom tycker du kan gå hemma med allvarliga självmordstankar.
Vet att det är komplext och svårt och olika överallt men när jag läser såna här trådar blir jag lite mörkrädd faktiskt över hur vården fungerar. Lätt för mig att sitta och tänka så nu när jag inte är nere i den värsta skiten, då ser jag vården på ett litet annat sätt än när jag är som sämst. När jag är som sämst så tycker jag iofs också att vården bara ska respektera mig när jag vill hem efter dödliga överdoser, nu ser jag lite mer klart på det och är glad att dom inte släppt hem mig i det skicket.