Lyan
Trådstartare
En som sa att han var tvungen att supa för att stå ut med livet för att jag fanns där. Förutom det är det nog ingen som har sagt exakt att jag förstör deras liv men har fått höra en hel del om hur jobbig jag är, att jag är lat osv. Vet att jag många gånger tar åt mig allt för mycket men ofta är jag som en elefant i en porslinsbutik utan att hjälpa det. Blir medveten om det först efteråt. Med denna killen så är det verkligen på riktigt att jag riskerar att förstöra hans liv för han har redan så mycket jobbiga händelser med bland annat självmord i bagaget, samtidigt tycker jag om honom så det gör ontExakt hur har någon sagt att du förstör dens liv?
Jag har en nära anhörig som påminner om dig, som också tror att hen förstör alla andras liv. En gång kom det dessutom fram att hen tyckte att hen hade förstört mitt liv, för jag ville ju inte ens att hen skulle finnas. Jag kände mig som ett frågetecken för det stämmer ju inte alls. Till slut fick jag förklaringen att för länge sedan, i tidiga tonåren, hade jag sagt att "Om du skvallrar för mamma så dödar jag dig!".
Jag själv har inget minne av den här händelsen, men för hen har det funnits med ända sedan dess att jag inte vill att hen ska finnas. Jag har väldigt svårt att förstå hur den känslan har funnits med hen så länge då vi faktiskt har så pass bra relation som vi har. Men så kan det vara, och det dyker fortfarande upp den känslan för hen ibland. Men då vi har pratat om det en del så kan hen putta undan den känslan innan den blir för stor, som tidigare.
Jag håller verkligen med övriga som skrivit det: Det är ett sjukdomssymtom.