Lyan
Trådstartare
Lilla gumman, det är synd om dig, du mår dåligt och det är faktiskt okej att må dåligt. Att din mamma reagerar som hon gör är ju ytterligare att lägga en sten på din börda som inte är snäll. Tyvärr är sådana reaktioner inte helt ovanliga. Du har oss på Buke och du har marsvinen, en del som mår dåligt har inte ens det. Du är i alla fall inte ensammast i världen. Har du fungerande internet? Kan du inte gå ut på någon kompissökarsida och låtsas vara någon annan? Vem skulle du vilja vara om du fick välja (ingen kändis)? Var den personen! Skit i att det inte är sant. Ge dig själv andrum, var en annan ett tag. Ibland behöver man paus från sig själv. Fake it till you make it och blir den personen.
Du är inte ensam!
Jag tror inte mamma menade illa, tror bara att det råkade slinka ur henne. Jag tycker egentligen inte om att skriva på nätet så att hitta kompisar och låtsas vara någon annan är inget jag kommer få ut något av. Har lite marsvinsmänniskor på facebook som jag pratar med ibland men jag tycker det också är jobbigt för jag är rädd att säga fel saker.
Ibland när jag försöker sova ligger jag och hittar på lite historier om en gammal serie jag såg när jag var liten, men det funkar sällan längre för jag har fått koncentrationssvårigheter