Det tror jag också.Sen tror jag att män generellt har svårt för kvinnor som är självständiga och klarar sig på egen hand. Oavsett vad de säger i början, så brukar det ofta sluta med att de stör sig på att kvinnan har ett eget liv och egentligen inte behöver mannen. De har svårt att finna ett värde i att kvinnan vill ha mannen, fast hon inte behöver honom. Självklart finns det undantag, inte alla män osv, men jag har upplevt att det är vanligt förekommande.
Självständighet och styrka kan vara attraktivt på avstånd men så småningom så skaver det hos mannen.
Min exmake drabbades nog av det. Han gillar starka kvinnor men med mig så gick mycket energi till att övertrumfa och kuva. Han lagade maten för att han inte gillade min mat. Han var till och med känd i bekantskapskretesen för sin goda mat. Sedan vi givk isär har han knappt lagat mat en enda gång på de här 13 åren. Han hade ständig skäggstubb under våra 20 år och jag muttrade för hans stubb är vass som nålar. När vi gått isär rakade han sig varje dag i flera år.
Han la helt enkelt mycket energi på att kämpa mot mig.
jag har sett det hos flera män. Deras starka kvinnor får nålstick och pikar för sin personlighet.
Varje gång jag ser starka personer som lever synbart harminiskt med varandra blir jag glad. Det är sällsynt.
Generellt verkar det som om par som inte engagerar sig så 100%-igt i varann verkar leva stabilare? Där partnern inte fyller mer än en liten del av den andres behov. Socialt, vänskapsmässigt och intellektuellt.