Vi har inte haft nån super-passion (vilket jag haft i andra relationer och kommit fram till att det man tolkat som passion har mer varit berochdalbana, kaos och tumult pga man inte passat ihop) men såklart nykära och det har liksom djupnat och blivit mer allteftersom. Sen har vi såklart haft svackor, eller bara jag ibland men kan man sätta fingret på vad det är så blir det lättare. Relationen blir ju lidande av att jag är trött, sliten och vantrivs å mitt jobb eller annat, det gäller ju att man kommer på sig själv med att ta ut saker där som egentligen hör hemma nån annastans.
Jag är inte en passionerad personlighet överlag, jag är väldigt rationell. En kompis till mig som är helt styrd av känslor och kärlek, kan tycka att jag är alldeles för robotlik vilket är en rolig jämförelse. Men vi är ju olika. Jag har aldrig styrts av kärleken enbart, för mig är det viktigt att mer konkreta saker fungerar i ens vardag än att det rosa molnet ska vara ständigt i luften.
Jag känner igen mig precis i din beskrivning av passionen, jag har haft en relation där det fanns en stark attraktion som med facit ihand var anledningen till att vi ens blev ett par, men samtidigt fungerade inte vardagen öht. Vi hade inget alls gemensamt utom yrket vi delade. Rent krasst var det nog även yrket som höll oss ihop i 2,5 år, då det hade blivit olidligt på jobbet om vi gjort slut med dunder och brak.
Det senare i stycket är nog där jag är idag i mina funderingar. Jag försöker identifiera var denna irritation som jag nu börjar känna igen av tidigare relationserfarenheter, egentligen hör hemma. Är det i min komplicerade relation till livet självt, eller är det i relation till partnern? Jag har ingen aning. Men vi har lite kört fast i att vi inte kan kommunicera. Vi lägger mer tid på att förklara vad vi menade med nåt vi sagt som den andre hängt upp sig på/tagit illa upp av/inte förstår än vad vi lägger tid på att faktiskt prata med varandra. Min partner är ganska tystlåten av naturen, och då jag just nu känner att allt jag säger bara tas illa upp av, så kan jag lika gärna vara tyst. Så vi sitter och är tysta på varsitt håll men av olika anledningar. Det är ju inte så himla konstruktivt...