Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Kl

Idag fick det lilla monstret följa med ner till stallet och springa några varv med sadel i korallen. Sprang snällt runt där några varv och lyssnade bra på avsakningarna. Ignorera att han inte har schabrak under sadeln, jag glömde det och var för lat för att gå och hämta:D
28733136.jpg

28733154.jpg

Och ja, han är lite tjock!

Idag mätte jag Amazing och hon ligger runt +- 159cm! :d Men hon är GRYMT överbyggd bak och man ser att hon ska bli en hel del större :crazy: :p Jag och uppfödaren gissar på ca 172cm + nånstans! (U: 170cm E: 169cm)

Väntar också på att Bionix skall närma sig 160 cm med, bara 155 än. Börjar misströsta. Det blir till att ligga i och växa för Amazing om hon skall hinna komma över 170, men det är ju så oförutsägbart. Fast rejält överbyggd är ju alltid en fingervisning, som lovar mer.

Tyvärr är Bionix inte alls överbyggd just nu, men då kan jag ju å andra sidan med lite gott samvete börja sitta in honom, nu när jag hinner. Jag brukar mäta rumpen med när jag ändå är igång för att veta HUR stor skillnaden är. Har haft unghästar som skiljt så mycket som 5 cm, jisses det ser roligt ut.

Hälsning Maja

Jag mätte Miragon idag och hon var 162 cm, hon har vuxit 3 cm sen hon kom hem till mig i maj från lösdriften. Hon har hela tiden vuxit jämt fram och bak. Men tror du att de kan växa så mkt till som 13 cm! Då blir jag nervös om min riskerar att bli så stor....

Idag har vi provat rundcorall för första gången, vad mkt lättare det är än att longera i en stor hage. Hon hade hoppsadel och träns på sig och vi tränade på trav och halter. Sen hängde jag lite på henne samt stod och hoppade lite i stigbygeln.. kolugn. Så duktig så! Hon står för tillfället hos en kompis till mig då min andra häst är på foder på prov. Jag planerar att sitta upp på henne under den här veckan!

För några dagar sedan när jag longerade henne i hagen så styrde jag upp mot ett hinder gjort av liggande oljetunnor. Hon hoppade både en och två och tre gånger :laugh:

Roligt att höra att det är fler som tänkt sig att sitta upp nu. Har också planer inför denna vecka, med uppsittning. Men en får väl se om lugnet håller i sig och han verkar helt mogen. Hoppas du skriver under veckan hur det går.

Hälsning Maja

Kl

Idag fick det lilla monstret följa med ner till stallet och springa några varv med sadel i korallen. Sprang snällt runt där några varv och lyssnade bra på avsakningarna. Ignorera att han inte har schabrak under sadeln, jag glömde det och var för lat för att gå och hämta:D
28733136.jpg

28733154.jpg

Och ja, han är lite tjock!

Inte är väl hästen ett monster om han uppför sig så bra under sadel. Inte är han tjock heller. Lite hull behöver ungdomarna för att ha och bygga muskler av. Min Bionix är prima fet nu. Fast inte så bukig, mer rund överallt.

Önskar att jag hade en roundkorall.

Hälsning Maja

Ne kanske inte:D Han var ju duktig och brydde sig ingenting om när stigbyglarna åkte ner. Men jag ser att den knubbiga magen och att matte spänner sadelgjorden dåligt resulterar i att sadeln glider fram:p

Även fast jag inte använder korallen överdrivet mycket är den väldigt bra att ha:)

Vi vill ha bildbevis när ni sitter upp på era små:D

Vi vill ha bildbevis när ni sitter upp på era små:D

Tja, kom ut och fota då... :p

Jag lär dock vänta ett tag med att sitta upp på Ariel. I och för sig har jag snart alla attiraljer (smidig säkerhetsväst, ny pall, sadel), men det känns som vi skall bygga lite mer ryggmuskler för säkerhets skull. Har planerat in en klättringsrunda per vecka och börjat stödfodra med lite sojamjöl. :laugh:

Jag kommer med detsamma! :p

Äh det enda du behöver är pallen! Kasta dig upp bara! Sitter du bara på henne lär hon ju inte gå av på mitten:D

Duktigt du är som är ute och går och klättrar. Mitt lilla skräp aktiverades i hela 7 minuter igår och nu kommer han inte få göra många knop eftersom matte ska åka ner till Grekland en sväng:D Han får veta att han lever i höst istället när han kommer in ifrån betete:)

Ja jag har en kö på 8-10 pers som vill filma när jag ska sitta upp på min (dock mycket snälla och underbara) vilding! :banana: ;)

Tänkte ta mig i kragen nu och köpa väst och sadel så att jag fått sitta upp nu i slutet av Augusti :) Då har man ändå 3-4 månader på sig att komma upp i alla gångarter, borde bli fin fint det! :d:D

Föresten, vilken tid och dag är din löshoppningsgrupp?

varannan tisdag kl 20!

Ja det e på tiden att du kravlar dig upp på henne :D

Jag kommer med detsamma! :p

Hehe, det räcker om du åker ut när jag är där. Annars blir det lite ensamt. :rofl:

Äh det enda du behöver är pallen! Kasta dig upp bara! Sitter du bara på henne lär hon ju inte gå av på mitten:D
Hrm. :o Du har uppenbarligen inte hört talas om fällknivsrörelsen min fröken gör när hon studsar omkring i hagen. Jag har dessutom suttit på en gång när hon gjort så och man behöver både sadel och säkerhetsväst då. :crazy:

Duktigt du är som är ute och går och klättrar.

Nä, nu tar du i lite... Jag skall börja klättra om en vecka, när Ariel fått tillbaka tillräckligt flås och kommit ihåg vilka regler som gäller. Återkom då får vi se ur det går. :rofl:

Hrm. :o Du har uppenbarligen inte hört talas om fällknivsrörelsen min fröken gör när hon studsar omkring i hagen. Jag har dessutom suttit på en gång när hon gjort så och man behöver både sadel och säkerhetsväst då. :crazy:

Hallå har du inte sett när cowboysarna rider in sina hästar. Rodeo är det bästa sättet:rofl::rofl: Bra balans får man också:D:banana::banana:

Idag tog ja o sambon med hund och häst o gick en promenad :laugh:
Han e så duktig min pärla Princen..
Här kommer lite bilder från färden..

Vi går lite i förväg för vi va lite snabbare :D
001.jpg

Sen stanna vi för lite posering :angel:
009-2.jpg

Vi gick vidare..
017-1.jpg

forts..

Lite posering till :angel:
052.jpg

Sen kom vi till en läskig bro som inte va läskig alls :D
076.jpg

Mamma glad som attan :p
080.jpg

Snart hemma...
095.jpg

forts..

Hemma igen :laugh:
137.jpg

En liten trött hund kom oxå med på bild :p
133.jpg

Allt från oss denna gången...

Härliga bilder!
Matte såg väldigt stolt ut över sin häst som undrade igentligen hur läskig bron igentligen borde ha varit;)

Idag har Syria varit med ut som handhäst igen efter uppehåll på en vacka då jag varit på andra äventyr, provade på galopp med henne idag o det gick så bra så! Jätte nöjd över min lilla dam!
Sen när vi kom tillbaka så hängde jag lite på henne o Sara (mitt ridsällskap) sa, jag kan hålla om du vill sitta upp!
Okej!
så nu har jag suttit på min lilla lilla ponny häst (ska mäta henne i veckan, lovar)
dåligt bildbevis, MEN bildbevis!
28745172.jpg

bry er inte om min skyhöga min, men det var så härligt, hon brydde sig inte alls, undrade lite bara i början om det verkligen var ok att gå trotts min placering, men sen skrittade vi en 20 m innan jag darrigt fick hoppa av!
Stolt matte som nu ser en framtid för Syria på galopp banan trotts allt!

hahaha ja den där bron blir nog inga problem o rida över sen...:D

Va skoj att du suttit på henne...Jag såg lika snygg ut när ja satt på Prince..smajlet går från öra till öra..hahahah. men det e ju våra bebisar så man e ju lycklig bara :laugh:

En sak som slog mig när jag såg bilderna. Du har benskydd runt om på din sötnos, hur resonerar du kring det? *mycket nyfiken* Ni andra får också gärna svara, själv har jag fått höra så olika saker genom åren, allt ifrån att unghästen inte skall ha skydd för att "härdas" till att ha skydd för att inte skadas när de är obalanserade. :confused:

;) klart ja svarar..jag brukar inte ha skydd på honom..dom e hyffsat nya så jag va lite nyfiken på hur dom va..lite stora än men han har ju tändstickeben..hahaha.
men ja hörde under turen vi gick att han slog i en del. men det va säkert för han hade dom på, fick nog lite annan gång kanske.
Men han brydde sig inte nämnvärt över dom...dottig pålle. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 747
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama