Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Så roligt att många här har börjat sitta in sina hästar :)
Själv får jag hem min från betet i slutet av augusti och då påbörjas arbetet! Längtar...blir ju inte bättre när man ser bilderna på era framsteg, hi hi.

Jag glömde ju...

Lanzelot uppförde sej exemplariskt.:love: Fjärde gången jag sitter på honom. Fick mycket beröm av mellansystern för att han var så lugn och väluppfostrad.

Sambon får godkänt. Det är svårt för män att göra två saker samtidigt..:angel::D

Och anar vi samma saliga leende som flera andra här har haft vid första sittningen? :laugh:Kul att det gick bra!

äääntligen har jag hittat en bra sele till apollo som passar kalasbra, så efter helgen börjar inkörningen på allvar! :) i morrn blir det lite tömkörning och småjobb för att sedan vila under helgen medan jag är på axevalla på tävlingar :)

Jaaaa bildbevis såklart :D vi andra kanske tror du har slängt över benet på en gunghäst :angel: man måste visa bilder..:laugh:

Jamen, det hade ju varit en långt säkrare variant. :D Kanske man skall gå över till.

Hälsning Maja

Duktig liten häst du har :)

Ne, för smal det är den då rakt inte:) Men när man får in mer än två handbredder mellan häst och sadelgjord då är det inte många sadlar som inte glider:D Den brukar ligga helt still:)

Jamenvisst är han duktig. Jag är förvånad. Har alltid tidigare haft sådana yrhättor till hästar.

Två handbredder mellan häst och sadelgjord. Det skall du väl inte ha. ;)

Hälsning Maja

*Uppdaterar*

Raketen har åter jobbats i corallen. Idag iförd repgrimma och longerlina. Det gick inte som smör i solsken, nej...han körde med det mesta för att inte behöva lyssna till en början. Dra i full fart, vägrade lyssna samt stängde av och låtsade som om jag inte fanns. Dock, det var bara att jobba igenom hans protester och till slut befann vi oss på samma våglängd =Kontakt:bow:... och han fattade vad som förväntades. Nu begär jag inte så mycket, skritta på kommando, gå upp i trav och stanna. Men, han är i en liten trotsig period med mycket egna idéer, vill titta på saker själv, kan själv o.s.v. Det är en spännande period nu när han introduceras i livets allvarligare delar;)

Första uppsittning på Bionix

Knapplån

Så var det avklarat.
6180_108947222347_585242347_2104246_929029_n.jpg

Upp sakta och fint och gled in med min vikt över ryggen.

6180_108947237347_585242347_2104247_2867754_n.jpg

Och så över med benet med. Sadeln var dock lite lös och halkade lite. Ville inte rätta till det från hästryggen i det läget. Kunde blivit en kul erfarenhet för honom. Så jag hoppade snart ner, rättade till felet, och satt upp igen.

Det fick räcka för dagen och han var så lugn och fin. Blev lite longering efter det.

När det var dags att sätta ut honom i hagen, så gnäggade hagkompisarna välkomnade en bit innifrån hagen. Men Bionix stannade kvar vid ingången. Försökte följa med oss ut igen och fick sedan nöja sig med att bli kvar på andra sidan öppningen. Vilken raring.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Jaha, eftersom det var sånt tjat om att det krävdes bildbevis för att uppsittningen skulle gillas var jag ju tvungen att kravla mig upp igår. :angel: Jag hade dock ingen tanke på klädsel, bara att min stallkompis skulle ta en bild nu när vi äntligen var i stallet samtidigt. So here comes stallmode 2009. :rofl:

090729-005_47353002.jpg

Yeeahhhh:banana: duktiga ni e...Snart har vi ju suttit på småttingarna allihop :D fast det måste bli mer bilder i tråden..Skoj o se er andras pållar och hur dom växer..:laugh:

gärna bilder på vad ni hittar på med era hästar..lite tömkörningsbilder hade varit skoj. Ska börja tömköra princen nu tänkte jag..:D

Ja, det där med simultankapaciteten funkar ju inte hos det manliga könet ;)

Jag har nog ett halvt ;) mega flin, det här var 5:e gången jag satt på honom så du kan du ju tänka dig hur jag såg ut 1:a gången = MEGA FLINET HUGO :p

Sätter in några foton på vad pojken pysslar med när han inte bär omkring på sin mamma :laugh:

bild3.php

bild3.php

bild3.php

Är du säker på att det inte är en förvuxen spaniel du har i hagen?:idea::angel:

Dom är ju också söta, fläckiga och gillar att bära runt på pinnar. :rofl:

Leka med pinnar är för macho för min fjolla.

Här pyntas det med blommor och granris i manen istället....:crazy:

Ja men han är min stora idol, finns inga roligare inlägg än om hans bravader :bow::love:

Bara hans namn genom trådarnas delar är ju underbara:

Ann-Charlotte
Fjolle-Lott

Och det snyggaste nu då, Tjocke-Lott ;) ;) ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 751
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama