Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Vi har varit ute på lite programridningar i våras och någon liten lokal tävling mest för miljöträningens skull.

Nu har jag hittat en underbar tränare(helgonförklarad...:)9 så om en och en halv vecka ska vi på klubbtävling Lc/ Lb och tanken är ju att resultaten ska bli en aning högre nu än i våras...:)

Här kommer lite nyare bilder på min 03:a

23441336.jpg

23440953.jpg

och två kassa löshoppningsbilder från härrom kvällen då jag inte orkade rida :)
23608140.jpg

23608144.jpg

KL.
Min 03:a mättes idag för första gången sen förra sommaren.
Han är nu 147.5 cm (visst räknas väl det som stor häst?)
Bild från i våras
20111204.jpg

Vilken söting men han får allt sträcka på sig minst 6 mm till innan han räknas bland de "stora".

Aah, så dom är D-ponny upp till 148cm sträcket ? Har aldrig fått riktig kläm på det där ..

Får väl se om han klår det sträcket när det kommer mer muskler, annars så har jag ju en hemma på 149.

Nu har vi varit på hoppkurs igen, och Nea gick kanon! Jag har lyckats ändra mitt ridsätt som är annorlunda mot när jag hade min gamla häst. Han var liten, kort, snabb och alltid i uppförsbacke. Nea är stor, lugn och i nedförsbacke :D Hur som helst fick vi till det, har hoppat bana, en på 70, och en på 90. Fortfarande kan hon komma lite nära, men om jag är där och hjälper henne så klarar hon det ändå. Jag har beställt licens för henne, men jag kan inte ens bestämma vilken klubb jag ska vara med i...:grin:

*KL*
Min 03:a debuterade 1.20 i söndags med 1 pet. Han var felfri i klassen innan (1.10).

Knapp

Vi var ute i helgen och tävlade.

Lokal 1,00 m och 1,10 m

0 i 1m, blev dock lite fast i handen. Hon har ju sprungit på sidan tidigare och försökte göra det nu på ettan men jag hann med att korrigera henne. Efter det vågade jag dock inte lita på henne till 100%

5 fel i 110. Lite orytmiskt, men hon var trött och lite "springig". Hoppade iväg mig på 5an, 5 glp. språng till 6an och jag hann inte komma tillbaka och få igenom en riktig halvhalt = 4 1/2 glp språng. Blev ett "stopp", hon tänkte försöka, men jag lyckades avstyra det hela. Dock fick vi pris ändå.

Jag är så stolt över min underbara häst:love::love:.
Startade sin första clearround i söndags. Höjden var bara 50 + 60 cm.
Han har aldrig varit ute ihop med andra hästar och var lite nervös och gnäggade en hel del, men lugnade ner sig.
Tittade en del första klassen, men gick felfri:banana::bump:. Rosett.
Andra klassen fick han ett nedslag på sista hindret.
Vi har endast hoppat några gånger innan och bara bana en gång tidigare.
Tycker han var enormt duktig och var bara tvungen att skryta lite.

Kul att läsa att någon är på samma nivå som vi är! På söndag ska vi också hoppa 50+60 cm. Har hoppat två 50 tidigare. Min häst ska ju främst bli dressyrhäst men jag tycker att det är bra att de blir allroundutbildade och dessutom tycker han att det är roligt att hoppa. Återkommer med resultat.

Jag är oxå där, är i valet och kvalet om vi ska starta vår första CR eller åka och löshoppa på söndag. Borde nog ta ClerarRounden nu när det är en här:laugh: Löshoppa kan vi göra någon annan gång:D Isf blir det 70

Hopptränade idag inför tävlingen på lördag. Tänkte det kunde vara bra då vi inte har hoppat på två månader...
Han har aldrig hoppat så bra och jag var överlycklig!!! Nu känns det jättebra inför söndag.

Vad fin hon var!
Min 03:a var med på kvalitets i Umeå 21/9. Hon är utlånad på foder där sen ett år tillbaka och jag åkte upp för att kolla. Hon var jätteduktig, men är ingen gångartsstjärna så där visste jag att det inte skulle bli så mycket mer än 6:or. Galoppen fick hon 7:a på så det är jag mycket nöjd med. Totalt fick hon 6,93 som dressyrtalang och 7,40 som hopptalang (7 på teknik och 7 allmänt intryck) och där hade jag väl hoppats på lite bättre. Hon har en väldigt positiv inställning till hindren och vill väldigt gärna hoppa. Hon har gått 4 nollrundor på 1 m, i våras och somras, så egentligen skulle hon ju ha varit kvalad till semin, men pga att jag missade att man skulle lösa deltagarbevis innan starterna , så var det ju kört.
Jag tycker att de var rätt hårda här också i bedömningen. Ingen enda 9 på gångarerna av 15 st och bara en 9 på hoppning.

Här kommer lite bilder på henne. Har inte lyckats ladda upp nån film än.

http://pets.webshots.com/slideshow/567342811nwZblF

Första inomhustävlingen avklarad för hösten, nationellt i Umeå :)
W har varit spänd men ändå skött sig mycket bra. Felfri i 3 av 3 starter! 110,120,120.

Åh tack:o:)

Just nu ser hon ut som en julgris:) Hon fick lite vila efter kvalitén och vete 17 om betet har fått fnatt, men på bara drygt en vecka har hon blivit riktigt rund.
Men nu är vi igång igen, så det ska väl försvinna lika fort hoppas jag:cool:

Hon fick också 7 7 på hoppningen (fast lös då) men fick en otroligt retlig 6:a på benen, annars var betygen väldigt jämna så när som på 8:an på typ.

Vad var det för stam på din? Hur hög är hon?

Jeanette

KL.

Länge sedan jag uppdaterade om min 03:a :)
Han bedömdes på strömsholm i slutet på augusti och blev förstaklass för exteriör med hela 8.29 :D (gränsen ligger på 8.0) med 9 för benkvalité! Ridningen gick sisådär men han hade å andra sidan bara blivit tränad 9 dagar före visningen men totalpoängen blev iaf två hundradelar från godkänd hingst! Nu är han hemma på Ingarö, rids 5-6 dagar i veckan, främst ut i skogen i skritt, trav och galopp för att få fram viljan på honom ännu mer. Han ska visas igen till våren då vi hoppas att han höjer sig och blir godkänd!
23857221.jpg

23391927.jpg

19591144.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka