Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Här är min 5 åringa hingst!
e.Focker ee.Marinier KWPN u.Isolde (42) ue. Anart
Han är riden i ett år nu och visar sig vara en riktigt fin häst.
Vi har inte tävlat något ännu utan vi jobbar på med träningen :)
Ska man säga en utbildningsnivå, så är han väl klar för LB i dressyren..
Han har verkligen lärt sig allt man kan begära under ett år:)
Så för oss går det bra!
21138536.jpg

21141055.jpg

23045696.jpg

Min ska till Flyinge, fast På kvalitén nästa helg:bump:

Spännande värre:crazy::laugh:

Knäppte nga nya bilder på W idag. Hon har f.ö haft en lugn vecka, även om hon motionerat själv i hagen.. ffa idag då kompisen var borta på kurs, trots hästar i hagen brevid så var hon dyngsur i svett när hon kom in....

23386111.jpg

23386113.jpg

Vad är det för stam på den?

Ganska lik mitt sto:)

magicaX_2124.jpg

Här är hon iofs baraett år, men ändå.
Fast det var verkligen inte en siffra rätt i stammen:rofl:
Biggles - Maximilian :D

4½ här, måste ta lite nya nu när hon är mer igång...
riderMagica02_5711.jpg

Nu är vi i full gång med hoppningen. Nea är mycket ambitiös, och tvekar aldrig. Tyvärr har hon noll koll, kan inte taxera och hamnar alltid i botten. Vi jobbar nu med det, och hoppas det ger resultat. När hon kommer så nära får hon ingen teknik alls:eek:, men kommer hon rätt och gärna lite höjd, så hoppar hon riktigt bra :) Hoppas komma iväg och löshoppa lite oftare, idag så longerhoppade jag henne över en sockerbitscavaletti, i vänster varv kom hon på mycket bättre än tidigare, men i höger varv så var hon i oftast botten.

Jag är inte heller så långt framme med min -03a. Köpte honom i slutet av februari och då var han endast sutten på. Eftersom han har haft många ägare kan han någon gång tidigare varit riden. En bestämd herre som förra ägaren hade blivit rädd för och inte vågade fortsätta.
Vilade och fick komma till ro 1 månad innan jag började med honom.
Inte alls så stora problem som jag hade förväntat mig, men visst har jag åkt av ett antal gånger. Han brallade rätt rejält i galloppen i början, men nu blir det bara ett glädjeskutt ibland.
Kan tillägga att hans mun var bedrövlig när jag fick hem honom. Vargtand som drogs ur och mjölktänder som inte hade lossnat utan stod ut mot kinden.
Tränar nu för instruktör varje vecka och det går jättebra. Han tycker det är så roligt och vill verkligen göra sitt bästa.
Har även hoppat en del med honom och i morgon ska min medryttare starta honom i en clear round i klubben för första gången. Bara 50cm, men det är ju en början i alla fall.
Jag har haft en sån tur när jag hittade honom och han är den goaste som finns att hålla på med.:love:

kvalitemagic_14586.jpg

Här kommer bild från Kvalitén igår på Flyinge.
Magica skötte sej super!
Fick 7,2 som lovande dressyrhäst och lika på hoppningen.
Kan tycka att poängen som gavs (överlag till alla) var snåla.

Endast en 9:a delades ut på gångarter, galoppbetyg för en häst, av närmare 40 bedömda!?

Ska lägga in film sen så ni får se :idea:
Men den kameran har min hästskötare visst...
kvalitemagica18_14586.jpg
kvalitemagica19_14586.jpg

kvalitemagica21_14586.jpg

Nu har vi hopptränat igen, och Nea taxerade så himla mycket bättre. Endel av problemet är att jag är van att rida i lättare sits, och hon behöver mig lite längre bak, att jag rätar på mig mer. Hur som helst gick hon som en klocka igår, min tränare gillar henne skarp och har erbjudit sig att tävla henne i högre klasser så småningom om jag inte vill :banana: Stolt matte :D Nu måste jag bara bestämma mig för vilken klubb jag ska gå med i, så vi kan börja tävla..:D

LIstaHekk14.09.jpg

Vi fick en super plac. i 90cm FT i söndags, dressyren har varit bättre, men första pri var en feilfri runda i terränget, och det blev det! Hon kändes hur fin som helst, och jag är nöyd med min egen ridning (inte ofta det händer nu för tiden:()! Det var bara jättekul! 1 tävling til, så breedersfinal!

Senast ändrad av en moderator:

Tittar in på alla fina -03 och konstaterar att jag och min gumma ligger ljusår efter. Vilket jag iofs var medveten om. :)

Köpte henne i juni i år. Då hade hon aldrig blivit riden, sparsamt hanterad senaste 3 åren. Inkörd som 2 åring under 10 veckor där de passa på att misshandla henne lite. När hon kom till mig kunde hon knappt gå 2-3 meter från hagen utan att bli orolig. I dag går hon att rida ut själv och vi har skrittat och travat. Tar det superlungt eftersom det dessutom visade sig att hon fick panik när hon skulle trava. Så just nu rids hon ungefär 3 ggr i veckan och vi jobbar på att få till en avslappnad trav.

Snart har vi paddock och då ska jag introducera bommar tänkte jag.
Hon är nu riden 11 ggr och sista gången nu bestämde hon sig för att bocka och gjorde små lustiga hopp med alla fyra samtidigt som hon kosparka med ena bakbenet. En dam med humör men jag tycker vi har kommit otroligt långt på denna tid.

Jag är så stolt över min underbara häst:love::love:.
Startade sin första clearround i söndags. Höjden var bara 50 + 60 cm.
Han har aldrig varit ute ihop med andra hästar och var lite nervös och gnäggade en hel del, men lugnade ner sig.
Tittade en del första klassen, men gick felfri:banana::bump:. Rosett.
Andra klassen fick han ett nedslag på sista hindret.
Vi har endast hoppat några gånger innan och bara bana en gång tidigare.
Tycker han var enormt duktig och var bara tvungen att skryta lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka