Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Tack:) Vi var och löshoppade idag. Jag var orolig att hon skulle vara sådär "av" som hon har varit tidigare i ridhus, oavsett om jag ridit eller vi har löshoppat. Men nu var hon pigg och glad, hoppade allt helt självmant och med fin teknik:banana: Sist satte vi 2 kryss, och dem ville hon inte sluta hoppa, hon for runt varv efter varv, och såg skitlycklig ut:D Nästa måndag blir det lektion, peppar peppar....

Knapp

Var evigheter sen jag skrev i den här tråden känns det som.
Sen har vi haft ganska många problem det senaste halvåret så jag får skylla på det :p.
Ställde av min 5 åring i början av juni pg. konstig hälta i bak och en muskelatur uppe vid ryggen som strula.
Efter 1 månads vila och behandling blev han okej. En vecka efter detta blev han akut jätte sjuk igen - resultatet var huggormsbett.
Efter några dagar i box och ännu mer vila mår han idag (2 månader efter avställningen) bra.

Satte mig för första gången upp på honom idag och det har verkligen blivit en häst av honom.
Så nu ska vi förhoppningsvis ta upp utbildningen vi la av med innan han blev dålig och komma tillbaka :)..

21668057.jpg

Roligt att läsa resultaten och framgångarna med era 03:er :laugh:.
Hoppas vi snart själva kommer upp på eran nivå :D!

Senast ändrad:

Första hopplektionen avklarad:banana::banana: Jag ÄLSKAR min fuxa :love::love:

Jag skriver ju och uppdaterar i "världspremiär tråden".

Men jag h ar också hoppat, var på hopp kurs i helgen!!:bump:

Häftigt! Var var ni, och för vem? Jag ska nu träna veckovis för en lokal tränare, men ska till Lotte Björe helgen 30-31 aug. så får vi se hur vi fortsätter i höst/vinter.

Hmmm, min häst har blivit så sjukt tittig! Är det normalt, typ 5¨års trots? Jag menar, den här hästen brydde sig inte om nått helt til i vintras, men nu är hun spänd som en stålfjäder, hoppar hit och dit for den minsta lilla fjuttgrej...
Eller kjenner hon sig så bra och har så mkt energi och det gör at hon blir så`???:confused:

Annars är hon jätteduktig!

Hmmm, min häst har blivit så sjukt tittig! Är det normalt, typ 5¨års trots? Jag menar, den här hästen brydde sig inte om nått helt til i vintras, men nu är hun spänd som en stålfjäder, hoppar hit och dit for den minsta lilla fjuttgrej...
Eller kjenner hon sig så bra och har så mkt energi och det gör at hon blir så`???:confused:

Annars är hon jätteduktig!

Min 5åring har också trotsat lite. Under ett par dagar gick han inte ner på kortsidan av ridhuset, han som är så orädd. Detta tittande varade bara några dagar och nu är han som normalt igen. Tror han tröttande på att hitta på bus;)

Så jag tror någ det är lite trots.

Ja, statsar på at det är 5års-trots:crazy: Jobbigt med häst som är rädd stenar etc i skogen og sånna dumma grejer!

Igår hade vi en hästviskare i stallen, hon "pratade" m pållen, og pållen var jättenöjd m sin tillvaro, älskade sin matte og tyckte det var många mes-hästar rundt omkring. :angel:
Matte och pålles personlighet var 100% match, det var ju lite kul!

Min 5-åring flyttade i helgen och igår var han hel nipprig min annars coole grabb.Finns det några bra tips på hur underlätta omställningen??:cool:

Min 5-åring flyttade i helgen och igår var han hel nipprig min annars coole grabb.Finns det några bra tips på hur underlätta omställningen??:cool:

När jag flyttade min för att jobba hos min tränade blev omställningen för honom väldigt stor. Han slutade äta och var nervös. Jag gav honom bara tid, utan någon press alls. Det tog visserligen ett par månader men sen blev han som normalt igen, om inte lugnare än han var innan flytten. Nu när vi bor över vissa tävlingar är han mycket coolare än han var innan flytten. Han äter nu bra och är hyfsat lugn när vi kommer ut. Flytten gjorde honom mognare och mindre beroende av andra hästar:)

Jag har inte haft 5-åringen hemma så länge. men allting går bra, hon blir lite kaxigare för varje dag. igår sparkade hon bakut och höll på och busade. ska prova hoppa henne lite imorgon. Och håller nu på att träna och förbereder inför kvalitén, som hon ska gå nu då hon fick föl förra året. :)

22708641.jpg

22846651.jpg

22778656.jpg

22999450.jpg

22999239.jpg

Provade knoppa här om dagen, för att se om hon klarade av att stå stilla i 15 minuter, och se hur resultatet blev.

Ja, min "darling" är stor och leker llite väl mkt i hagen ibland...:crazy:

Lindar "massor" vid ridning för att hon inte ska hitta på nåt.
Hon fick föl förra året och ska gå kvalitén nu i september.
Hon har varit väldigt valpig lääänge, men börjar äntligen växa i sej lite.

Hon är hög och lång.
Nu har jag precis satt i gång henne efter en operation (knöl mellan ganascherna) Vilan blev lite längre än tänkt då hon brallade av sej en sko i hagen och svullnade upp ovanför kotan.

Men nu "peppar peppar" är vi på gång!

Nu börjar hon verkligen komma igång! Riktigt kul att rida och musklar sej bra:laugh:
Lyckades ta en bild med mobben förra veckan då hon tränades. (för jag tänker inte visa själv på kvalitén)
20080810233440_Bild009.jpg

Sen lyckades vi gå omkull i skritt förra veckan. Hann inte mer än ut från våran infart förrän hon ryckte till för nåt och då snubblade med fram så hon dök omkull (jag med, men det var inte mer än en ½meters fall när jag väl åkte i backen:p)
Inga svullnader men två yttepytte små sår, typ mest bara rosa½cm, inget blod. Men det blev liten skrittvila efter det.

Men ser fräch ut som 1000 nu:)

Var iväg och löshoppade också och det kan hon bra, så nu blir det inget mer av den varan förrän själva testet.

Du har säkert helt rätt ,,Han har med sig sin bästa kompis men han har ju förlorat sin flock.Min var(är)flockledare. Han har börjat valla och det är inte likt honom dessutom så står dom själva i en lösdrift och kommer inte med i gänget så att säga..

Min 03a har nu kommit hem från Linda o har gått bra med nya ryttaren o redan kvalat in till Breeders efter att ha gått otroligt dåligt andra rundan på Falsterbo. fattar ej vad som hände men har fått en stadigare häst sen jag satte bettet med en rem ovanför så att bettet ligger högre i munnen. Nu har hon nollat alla 1.20 o 1.30 hon startat förutom falsterbo sista 9 tävlingarna. 5 årstrotsen har dock gjort att sista veckan var lite äventyrlig minst sagt med stegring o tjafs. Typiskt då en elev till MMB tittade på henne o skulle ha rekommenderat henne o visat henne om hon hade tyckt att hon var bra. Som tur är vet vi som känner henne att hon alltid uppför sig i banhoppning o speciellt på tävling. Hon får visas senare i höst efter Breeders.

Många som skall dit till Flyinge förresten?

Här är den enda träningsvideon jag har i datorn på henne. Hon hade hoppat högt dan innan o är lite trött men när det sänks lite o det är bana (1.20) så går det lätt.
http://www.youtube.com/watch?v=jLmDhoWEnS0

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka