Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Tråkigt, men vi håller tummarna för att hon ska bli bra!

På grund av, eller kanske rättare sagt tack vare:D att mina korsband i knät är av, bestämde jag ju mig för att köra in Nea. Nu har vi varit på en 2 dagars kurs, och Nea är så himla cool. Hon reagerade inte på någonting:bow: Hon vinglade endel vid motstånd i draglinorna, men inte mer än så. Så förhoppningsvis ska jag fortsätta träna i helgen, så jag kan få på en vagn så småningom, man måste ju hålla igång kunskaperna:) Jag längtar till att jag kan rida igen:( Jag tror iofs att det skulle gå, men skulle vilja träna på något mer "säkert" innan jag hoppar upp, men jag vet inte vad...

Heej allihopa!

jag är ny på denna tråd och tänkte att det kanske vore kul att berätta om min -03:a.

Han importerades från Ungern i höstas och var då fortfarnade hingst. Han kastrerades nästan omgående och efter det blev han tränad för att kunna gå falsterbo i sommar. (dvs 120 hinder. ) Sen köpte jag honom i början utav året. Då kunde han inte så mycket annat än att just hoppa. Så jag satte i gång med ordentlig dressyr träning ifrån grunden och går hos tränare två gg i veckan. Håller även på lite med NH och sånt med han.

Jag har tagit det lungt fram, ingen idé och skynda. Jag vet redan att han kan hoppa hus., :P men det är allt där emellan som ska klaffa. Så vi gick faktiskt våran första tävling i Torsdags uppe i Filipstad. Där gick vi nolla, på en Bra tid så jag är suuuupernöjd!

Namnet på min herre är Guyrci, men kallas Gunnar. Han är brun med svart man och svans och är 171cm i manken. Väldigt tunn (hoppas att han blir lite bredare ) , med lååånga ben. Han har kroppen för att kunna gå höga klasser i framtiden.

För tillfället tränas det inte så mkt, han går mest i skogen och lite på träningar då och då. Jag antar att han växer mkt nu så jag tar det lugnt. Men till hösten ska det sättas igång ordentligt och då ska vi vara med i hopplaget !

Han är absolut den jobbigaste häst jag någonsin haft. Mycket jobbigare än 3,4 åringarna som jag ridit in. Men också den hästen jag tyckt bäst om och jag planerar att behålla honom lääänge!

Kanske kan slänga in en bild på oss, bara jag kommer under funn med hur man gör :P

Nej det får man inte, 6-åringar får gå om de har minst 2 felfria rundor på den höjden.

en 5 åring i hopplag??!!
Får man ens starta i hopplag med en 5 åring?

OJ , jag kanske skrev lite otydligt . Självklart bli det efter årskiftet vi kommer att vara med. Kommer bara sätta igång med träningen ordentligt till hösten för att sedan bli med i hopplaget.

kl

Jag har en -03
Hannoveranare
imp. tyskland
e.Wordly
Har haft honom sen 6 April i år. och då hade han bara vart i sverige 1 månad eller så tror jag.

Jag köpte honom utan att ha sett honom irl , utan bara en bild och en film.
Det var en chasning som verkade ha varit rätt val.
Han är ganska liten han är väll runt 163 men han växer.

Nu har han vila på bete och passar på att gå upp lite i vikt då han var ganskan tunn när jag köpte han.

Men innan han gick på bete har han hunnit starta en hopptävling iår , det var en 70 clearound vilket han gick felfritt så det var jätte kul:)

Vi får helt enkelt se vad det kommer bli av han!

Lite bilder:
Hindret var lite läskigt så han hoppade va lite tidigt därför den dåliga eftergiften..
20772472.jpg

20772474.jpg

Min 5 åring i ett nötskal:P
21677330.jpg

Vad är det för stam på den? Har du köpt den eller rider du den åt någonannan?

Camaro M - Looping.

Jag har henne på prov.

Hoppade förövrigt här om dagen. och hon är jättetrevlig. hon förstog fort att det var jag som är ledare. och har sedan dess inte varit några problem alls.

Hoppa kan hon verkligen :love: Och jag älskar hennes galopp, den är väldigt luftig och hon är väldigt lätt i fram. och sprången är helt :love:

Haha ni kanske förstår att jag har fallit pladask för henne. Hon påminner ganska mycket om sin fader faktiskt, både i ridningen och i utseéndet :)

Hon påminner ganska mycket om sin fader faktiskt, både i ridningen och i utseéndet :)

Jag har också en Camaro M 03:a, och det verkar som pappa pränglar dem mycket. Min är också mycket mer lik pappa, och hoppar grymt bra samt galopperar med fin luftig galopp i uppförsbacke.

kl.

jag har för tillfället med mitt sto. Planerat in breederskvalet den 11 sept.

Hon ska lejas ut till "namn" ryttare som kan det där.

Usikterna är goda, det ska bli jättespännande.
Nyligen var kiropraktorn ute för att rätta till bäckenet så vi satsar mest på stabilitets träning nu.

Men hon bättre än någonsin.

Hon kommer nog klara kvalet om hon håller sig i skinnet och kanske längre än så. Fast hon kan inte slåss med de unghästar som är överrörliga och flashiga.

Hon har istället stabila hållbara gångarter som är genomgående väldigt bra.

Dock är jag skeptisk att hon kan klara 6 års kvalen nästa år med de kraven som är ..
Men det visar sig. Hon har ju utvecklat sina gångarter betydligt mer sen hon blev rak i kroppen. Får se vad det bär med sig för godis framöver ;)

Det har iallfall visat sig vara en häst med väldigt hög ridbarhet (fast det visste jag :D) och iallfall 8 mässiga gångarter. (enligt ryttarens bedömning)

Så allt hänger bara på att hon håller sig hel i benen och inte slår på sig som hon är fenomenal på... suck! Pansarutrustning..:angel:

jag bara väntar på att hon ska växa i sin kropp och sin långa ben, de är iallfall för långa för henne..

Fler som har bekymmer med olyckshästar som är sena i kroppen och allmänt snubbliga, klumpiga med mängder av överben på de konstigaste ställen...???

En kompis har en Loopingkille som var sjukt snubblig som unghäst. Vad är det för stam på din?

*kl*

Jag har börjat rida igång min 03:a efter fölledighet nu. Hon ska visas sista augusti för stamboksföring.

22075889.jpg

Några kilo måste bort och så måste vi få lite 'go' i gångarterna, så hon visar sig från sin bästa sida ;)

Hon är efter Nactus- Master

Tydligen ska Nactus avkommor vara sena i utvecklingen.

Hennes mamma som jag även har är raka motsatsen, säker på foten och stabil.nåja...:grin:

Ja, min "darling" är stor och leker llite väl mkt i hagen ibland...:crazy:

Lindar "massor" vid ridning för att hon inte ska hitta på nåt.
Hon fick föl förra året och ska gå kvalitén nu i september.
Hon har varit väldigt valpig lääänge, men börjar äntligen växa i sej lite.

Hon är hög och lång.
Nu har jag precis satt i gång henne efter en operation (knöl mellan ganascherna) Vilan blev lite längre än tänkt då hon brallade av sej en sko i hagen och svullnade upp ovanför kotan.

Men nu "peppar peppar" är vi på gång!

Undrar om inte ue. var just Nactus på henns! Jag får ringa och kolla, det var ett tag sen vi hördes:p
Han är en EXAKT kopia av sin far, så det är lätt att "glömma" mödernet...

skönt att höra nån som oxå lindar in hästen.

Jag hatar det och hur mycket jag än vill så kan hon inte gå i den fina kuperade hagen- för dyrt med veterinär kostnader.
Alltid ha skydd i hagen, i den plana hagen.

Rider alltid med skydd/ lindor oavsett arbete.

Jag har alltid kört med: Bra med kuperat då lär hon sig, men när hon gick över en stor sten (60 cm hög och rätt bred) och ramlade. OBS! GICK och ramlade:crazy::eek: så sjönk min förhoppningar snabbt.. mamma var ögonvittne och fick plåstra om henne efteråt.

Med tanke på att hon stått avställd jäkligt många perioder sen 4 års ålder pga av olika blessyrer så orkar jag inte mer. Nu är vi äntligen på gång igen.

Hon är varken stor eller lång. Bara otroligt snäll och lite för mycket dumdummare ibland..

JAG HAR EN PORSLINSHÄST!:crazy:
Men ett stort hjärta!:love:

Idag har vi kommit överrens med uppfödaren att vi ska köpa henne. så nu kan jag bjuda på några bilder :)

21556518.jpg

21578874.jpg

21556443.jpg

Håller på och kolla kvalitétsbedömning nu, och ska ta och anmäla henne

Jag har nog oxå lite av en porslinshäst...:crazy: Hon gick omkull härom natten i sommarhagen, inget allvarligt som tur var. Men hon var väl inte helt hundra, för nu är hon svullen på höger framknä, och på insidan under knät. Varm men inte trycköm, och inte halt. Hon fick gå i skritten igår, men såg lika ut. Stod inne från igår em till imorse, likadant... Masserade Radital igår och idag. Hon får vila nu i hagen hemma nu med Biscotto på dagarna, in på nätterna, tills svullnaden lagt sig. Har den inte lagt sig kommer dist. på fredag, och jag har bokat hos "min" vet. den 25 aug. :(

Vad fin hon är :)

Ser väldigt positiv ut också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka