Sv: Hur går det för era 03or
har inte varit alls särskilt aktiv här eftersom jag mest hängt på "Världspremiär tråden - för oss med 03or" inne på gnägg.
Såg att jag hade gjort en halv taskig presentation på sida 2, vilket är 2 år sedan, har ju hänt lite sen dess.. så det blir en liten ny presentation
Hot stuff f.2003
Magini - Feliciano
Liten underbar tjej som har perfekt temprament, positiv till allt arbete.
Fick fång förra sommaren och efter igångsättningen bestämde jag mig för att sattsa på dressyr och få henne lydig och bärig.
Så jag sålde den urvuxna hoppsadeln och köpte dressyrsadel, tränat för tränare och vi har fått bakslag så fort det tar för lång tid mellan lektionerna men sedan mars har det hänt så otroligt mycket med hästen, framför allt att hon har gått ner i vikt och bukigheten är i princip borta.
Har hoppat några skutt kanske 1 gång imånaden sedan januari (jag är ju igentligen hoppryttare och hästen ska ju bli hopphäst, så hoppning är verkligen något jag saknar)
Men jag upptäckte i februari att hästen är för olydig och det blir för svårt för mig, så jag la hoppningen ännu en gång på hyllan.
men i går gick jag ner till grannens ridhus och hoppade lite igen och det var en sån skillnad på henne så det var inte klokt så jag blev lite lättad att jag gjorde rätt beslut att avvakta med hoppningen.
Har en hoppsadel som jag ska köpa, ska bara åka iväg och hämta den, sen blir det hoppning 1 gång i veckan och dom 2 sista tisdagarna i juli tror jag faktist vi ska våga åka iväg på våra första pay and jump'er.
Slutsnackat här kommer lite bilder..
huvudbild
så här såg hoppningen ut i februari (det var då jag bestämde mig för att vänta yttligare lite med hoppningen)
hoppning februari
kan också skriva att anledningen till att jag la hoppningen åt sidan inte bara för att hon var så pigg och blev svårriden till max var också att jag hade det svårt ekonomiskt att få det att gå runt, så jag la mer pengar på dressyren.
det va lite om oss... blev iofs ganska långt men jag hopaps någon orkar läsa