Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

KL

Jaha, i helgen har det hårda och orättvisa livet börjat, åtminstone om Wepzan får säga sitt ;)
Hoppträning hela helgen och nu är det slut på att "få göra lite som man vill", dvs att gå på ett mindre på alla distanser och dra på lite efter alla hinder.
Problemet har vi väl skapat lite medvetet eftersom att hon har knäppt av så mkt tidigare, och jag är uppriktigt sagt GLAD att få komma i det här läget istället, och att dessutom få min tanke om att det borde vara dax att göra nånting åt det här bekräftad.

Mycket halter blev det igår, och det gav resultat redan idag på en häst som väntade mycket bättre och tog (för det mesta..) förhållningarna bra!

Nästa helg blir det 120-debut om allt känns bra! (Så håll alla tummar ni har;))

Första hoppträningen i Gävle idag. Gick sådär, W var duktig men jag red skit ibland.
Ws ägare var där och knäppte en del kort;

21209554.jpg

21209525.jpg

21209476.jpg

Min lilla 03a var det länge sedan jag skrev något om. Men vi har kommit ganska långt nu! Förutom att hon vuxit i en vuxenhästkropp så har hon oxå mognat mycket, odlat framåtbjudning och såklart lärt sig mycket mer. För två veckor sedan åkte hon till tränare och på dessa ynka två veckor så lärde hon sig tölta -o det ganska bra oxå! Hon töltar lätt och länge, något jag absolut inte trodde! Trodde jag kanske skulle få hem en häst som orkade tölta 20m... Tji fick jag, red lektion förra veckan o vi tränade tölt i 30min! Varv efter varv...

Ignorera mina höga händer, det är en del av början av töltsättningen inget vi skall jobba med sen.
toltbast.jpg

kvtolt7.jpg

Min 03:a Jolie har precis fått föl nu:

21178580.jpg

Föddes 9/6, blev ett sto som heter Jobelle och är e. Nobel 994.

Igår kunde jag inte hålla mig längre, utan red en sväng (är ohalt men lite stel nu, skulle eg. stått över helgen för att få 4v. sommarvila).

Skrittade bara, hon var pigg och framåt men skötte sig och flög nte i luften eller så :)

Åhh tack, ja hon blir rikigt vacker under sommaren. På vintern blir hon gräddvit/gul=)

Nä jag har sett några isabeller men inte är dom vanliga direkt

Uppdateringar om Caramell:

Hon är betäckt och dräktig med hingsten Tornesch. :) Jag har även varit på 3 dagars hoppkurs på Flyinge. Caramell ska gå på bete... under sommaren. ska bli skönt för både henne och mig. :)

Nu ni!
Var som sagt i Ö-vik i helgen.
I 110n igår så hade vi ett riktigt skitpet ut i kombinationen, blev lite trångt där inne...
Sen blev det debut i 120 för Wepzan och det blev en nolla direkt! En riktig kämparinsats av henne då jag, för ovanlighetens skull, var riktigt nervös.. Såg verkligen inga avstånd utan det vara bara att hålla om ha ett stadigt tag i tygeln ;) Blev egentligen ganska bra då hon måste lära sig att inte få gå av stort utan hellre komma lite inpå så att jag kan få tillbaka sen..
Men nu är första kvalet fixat iaf!

Idag gick hon bara en 110, nollade den och kändes superfin. Fick allt serverat dessutom, och det hade hon väl förtjänat.
Känns att hon blivit mycket, mycket starkare samt att jag fått tag på henne bara sedan förra veckan, det är bara att hålla i sig när hon får för sig att ta i..

Wepzan i bakgrunden, Kiki och "Qusen" får också vara med, fixade den 3e nollan och är nu färdiga för Flyinge :D
21347772.jpg

ni är så duktiga och jag måste nog bege mej till kungsnäs o titta på er.

Själv fixade evert en noll ai 1m igår..

Hihi ja du får komma och vara lite moraliskt stöd, istället för min sönderstressade mamma ;)

Roligt med Evert! :)

Läste precis resultaten på hemsidan. Grattis!

Såg att ni blev bästa unghästekipage också! Hejja!

Vi var också ut och luftade våra hovar på tävlingsbanan igår. Framgånga hade vi dock inte...

För det första var det jättekonstiga banor med tvära brytsvängar, främjade inte alls en mjuk och harmonisk ridning. (var är alla långsida/snett igenom/långsida?) Dessutom hade banbyggaren bara använt halva utebanan :confused: Men allt detta är bara bortförklaringar och ursäkter till varför det inte gick nå bra ;)

I 90 cm hade vi två stopp, eller inte stopp utan förbismitningar. Kom lite lite utifrån på båda la ner handen och mjuknade och väntade på ett sådant där perfekt språng, swooosch så piper hon förbi på vänster. (Hon tar alltid vänster). Hon är så fruktansvårt snabb så jag hann typ inte fatta vad som hände någon utav gångerna.

I 1,00 m hade vi också två stopp men nu red jag jävlaranamma! Hon pep på sidan på 2an, där fattar jag bara inte hur det gick till hade nämligen ett hinder vinkelrätt på vänstersidan så då tänkte jag att här behöver jag inte passa upp lika mycket, men tji fick jag för det fanns ju en lucka på typ en meter mellan de båda hindren... Sen fick vi ett stopp på trean också men det får jag ta på mig för hon hoppade iväg mig när vi kom andra gången på 2an och sen var det böjt spår (21 m) till 3an och jag hann inte med att komma tillbaka och styra.

Är ganska nöjd med 1 metern, ingen stilrunda (absolut inte!) men jag red för kung och fosterland. Nu gäller det bara att ta ur henne det här med att smita på sidan, för det är ngt. som hon har kommit på och som hon gör när hon får chansen.
Hon hoppade dock vågplank och grindar utan problem och utan att titta. Hindren som hon smet förbi var rena bomhinder...

Det som känns skönt är dock att hinderhöjden känns inte som ngt. problem utan det är styrbarheten...
Om två veckor tar vi nya tag!!!

Ja, det är ju bara att ta nya tag, det släpper förhoppningsvis ganska snart.. Kämpa på!

kl

Uppdatering om min med då:

Släpptes på bete i helgen efter att varit fräsch ett tag, kom in halt igår, så nu står hon inne igen. Hältutredning på onsdag för att se att det inte är nåt som ligger oh trycker.

Vi har även varit hos tandläkaren idag (TL) och fick lite förklaringar på varför hon varit lite orolig i munnen (foderinpackningar mm)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka