Sv: Hur går det för era 03or
*knapplån*
Jag får väl lägga mitt bidrag till den här tråden. Jag rider ett jättefint litet Haflingersto som jag ska tävla lite ungponnyklasser med innan hon sätts i avel.
Hon ligger otroligt mycket efter i sin utbildning på grund av en tjuvbetäckning som nybliven två-åring vilket resulterade i ett dött föl, tarmvred och skador på livmodern = låååång konvancelens.
När jag väl började rida henne visade det sig att hon var en riktig liten naturbegvning
Gick i form i alla gångarter redan från början och hoppade som hon aldrig gjort annat. Första tävlingen var inplanerad när hon hastigt och lustigt lånades ut ( det är inte min egen ). Ja, ja tänkte jag, jag får väl skjuta upp debuten tills hon kommer tillbaka.
Så för en månad sen kom hon äntligen, men någon glädje var det inte. Efter första ridturen var jag nästan i chocktillstång. Denna fina, underbara ponny var näst intill oridbar. Inte så att hon bråkade men det gick inte rida framåt
Försökte man få henne o trava lite fortare än skrittempo slängde hon upp huvudet, la öronen bakåt och visade vitögonen. Likadant om man gjorde en ansatts till o ta i tyglarna.
Så det var bara att börja om från början igen, samt ge sig ut i skogen på långa tyglar och försöka hitta den fina bjudningen hon hade innan. Så just nu är jag inte allt för lycklig på hon som lånade henne
Jag ber om ursäkt för en antagligen rörig text