Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Mmm, om vi nu kommer dit. Hon var halt i måndags och har nu varit halt sedan dess, tror hon dragit på sig en vrickning så jag hoppas hon blir bra snart... :(

Uppdatering: Blir ingen tävling i Vikbolandet, hon får Finadyne from idag

Knapp

Till helgen börjar vi kvala till Scandinavien Open, har inte blivit inna eftersom här inte har varit några 1.20 på 5 veckors tid, så vi får väl se om vi hinner.

Önskar dig lycka till :)
Själv ska jag iväg o starta en 1m imorgon med den 5 åring som jag rider.

för övrigt kan jag passa på att fråga dig, du verkar ha koll ;)
När man kvalar till breeders (semifinalen för 4 åringar) vem är de som ska skriva på att man fått en nollrunda? Domaren?

Knapp

Var på hippo och tävlade idag med lilldonnan.

Fick ett "stopp" på sista hindret i grunden i 90n. Hon stoppar inte utan man bara tappar styrningen och så smiter hon på sidan ett par glp. språng innan. Speciellt då jag tenderar att bli kvar lite i innerhanden.

Nollade 1 metern, hennes första nolla där :)

Ingen av rundorna var sädår jätteprydliga, men hon var riktigt grisig på framhoppningen. Kastade sig åt alla håll och skenade mot hindren, så jag vågade inte riktigt lita på henne inne på banan heller...

Kul att de gick bra, alltid roligt med nollrundor.

Själv var jag o startade bara en 1m och som vanligt rev vi ett hinder. blir vansinnig på alla dessa 4 felsrundor som jag har i år.
Stolpe ut hela tiden.

Är 1½ månad sen evert startade sist och vi har jobbat mkt styrka och kontroll och de märktes idag. Han var superfin att rida och sprången riktigt bra men så kom vi lite nära på en mur och han tittade till o tappade ena frambenet TOTALT!
Vi får se när nästa start blir.

*KL*
Min Nea har blivit jättefin, har hittat bjudningen igen, helt underbart!:banana::banana:
Tränade bla fattningar idag på rakan, hon är van att jag låter henne galoppera på så hon var ganska missnöjd över att jag saktade av hela tiden och fattade ny:D Hur som helst satte hon alla fattningar:banana:
tog sen ett varv åt vardera håll på vändplanen, och fin framåt galopp hela tiden då med. Jag är så stolt över min fins tjej :love::love:
Ska på hoppkurs 2 el 3 dagar i sommar, hoppas få plats i juni, annars blir det slutet av augusti. Måste komma iväg och hoppa någon gång mer på Nickbo oxå:bump:

Äsch då, att det alltid ska ramla en bom! Men det vänder tillslut :)

*Knapp
Nu får ni ha det så bra utan mig en vecka, jag far till Mallorca idag och solar mig lite ;)

Grattis till nollrundan, det är ju alltid roligt även om inte allt annat känns hundra!

Ja, man behöver lite bra perioder oxå:D Ne, nu hoppas jag att det kommer ligga stabilt positivt ett bra tag framöver.
En gång när jag skulle på FTläger, blev min häst dålig 2 dagar innan, och en gång innan lång hoppkurs fick vi kvarka i stallet (inte min häst, men jag kom ju ingenstans), dessutom fick jag inte en krona tillbaka från hoppkursen :mad:...

Det behöver man verkligen :p.. Usch då, låter lite jobbigt med inställda grejer. Kvarka är inte alls roligt!

Själv kom jag precis från stallet, hon går på Metacam nu, men såg mkt mkt bättre ut idag. Metacam-doserna gör ju sitt till, så jag vågar inte hoppas för mycket, men det är ju iaf ett steg i rätt riktning.

Idag såg hon dock sämre ut igen :( Ska ringa vet imorgon igen och höra vad han säger

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka