Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Löshoppade min 03 i måndags, fösta gången i år. Måste göra det fler gånger för han tyckte det var så kul!

20338708.jpg

Det går super bra

Min dam reds försiktigt in i Nov 07 och i Slutet av Jan kunde hon trav skritt och en galopp hade vi tagit.
Sen åkte hon iväg 2 månader på tillridning och efter de fick hon vila ett tag.
Nu tränas hon igen för dagen skadad efter bett från häst i hagen rakt över rygg/manke:cry:
Ev om allt går som de ska blir de första distanstävlingen i Sep 08

Den 5 åringen som jag har ridit in och tävlat åt Stuteriet ska nu också betäckas med Tornesch. Väntar bara på att hon ska brunsta.

Vad kul med distans! Har oxå tänkt att starta den första distansen till hösten. Vart ska du starta?

Tack tack.. ja hon är fin till färgen kanske inte just nu när hon mer ser ut som en prickekorv till pälsen.Hon De mörka är sommarpälsen de ljusa vinterpälsen:D

Det var en distansritt inom isisklubben här i västerås har för mig att ritten gick i stockholm
Gå in på www.sleipner.se

KL

Idag har Wepzan varit o tävlat igen.. 0a i 1m och ett ner i 110n, såklart på det hinder där jag tyckte att jag låg allra bäst.
Körde på lite "ny" taktik på framridningen, dvs rida med minimala krav, hon fick mest lulla på, och det verkar funka bra, hon knäppte inte alls av lika mkt i hoppningen som förra helgen på träningen. Vi får nog försöka hitta en mellannivå helt enkelt som passar henne :)

Idag har vi haft vår första riktiga hoppträning!!:banana::banana:
På lätta terränghinder, dike, bank och stockar. Hon är så fin, min lilla häst:love::love: Hon har tyvärr inte så mkt ork, men jag gjorde "Kolla Masken", och hon var full:crazy: Ni får hålla tummarna att orken kommer tillbaka:laugh:

kl

Jag och min lilla har varit med tidigare i tråden men det var länge sen. Hon har stammen Camro M - St Gotthard och föddes 4 juni -03. Hon var utlånad på foder ett år men kom tillbaka i november, men nu ska hon inte åka någonstans :)

Vi har startat lite clear rounder under vintern och nu två 0,90 och tre 1,00.

Senaste tävlingen var i söndags, felfria i både 0,90 och 1,00 :)

Detta är min, hon har varit skadedrabbad i ett halvår och sedan lyckats slå sig igen.. så det tog sin tid. Tappade muskler men är på gång igen.

Några färska bilder på film.
http://www.youtube.com/watch?v=5Cmhj17Wtvs

e. Nactus u: Nagila- Master

160 cm

De små dressyrtävlingar vi hann med förra våren har hon ridit med godkänd procent.

I nuläget vet jag inte vad jag ska göra.. låna ut eller sälja det sista året jag pluggar..:cry:

Ps. jag VET att inte kasken är på.Ds

Senast ändrad:

Här kommer lite bilder också:

P5110029.jpg

P5110034.jpg

ursäkta de storleken

Senast ändrad:

:banana::banana::banana:

Vi har vunnit vår första tävling!!!!

80 cm FT (har denna klass här i Norge) lørdag 10.mai.

Nästa lördag skal vi deb i 120 hoppning!

:banana::banana::banana:

KL

Nu har vi tävlat igen. Igår var Wepzan felfri i både 1m och 110. Kändes riktigt fin så det var skoj. Dagens 110 var väl inte riktigt lika lyckad, då varken jag eller häst har sovit nåt vidare mycket.. Visserligen var W pigg o glad, men hon kändes lite matt och knäppte av lite mellan hinderna vilket inte alls gjorde det lika ridbart som igår. När jag inte heller var 110% fokuserad så sket det sig helt enkelt. Två pet och ett missförstånd som resulterade i att vi hamnade förbi ett hinder..:angel:
Dock så var flera språng riktigt, riktigt bra. Så jag får väl glömma det och komma ihåg gårdagen helt enkelt :)

Ja visst är hon söt :)

Stämmer bra att det är uppe på Åtvid.. Ska förhoppningsvis komma till Vikbolandet 6/6, såg att du bor där..

min tjej var tyvärr inte dräcktig. Så nu gör vi ett nytt försök-

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka