Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns hästar som är så laddade även utan ett dugg havre. Det är en personlighetsfråga många gånger.
Är det bättre såhär?
Glöm inte att unga hästar kommer in i olika faser, det är upp till ryttaren att försöka läsa av vilken fas de är inne i och göra det som behövs.
Man brukar ju märka när den behöver vila, likväl får man fundera ut om springandet är protester och olydnader eller rätt och slätt överskottsenergi.
När något blivit galet - backa tillbaka! När förtroendet finns där brukar man kunna tuta på som innan.
Hm, jag har inte bestämt om jag ska prova att longera henne lite innan jag rider, det gjorde jag ju alltid i våras, och då var hon ju lugn att rida (trots samma havremängd) Jag gör nog det i alla fall 5 min.
Fast sista gångerna jag longerat henne så satte hon iväg i full galopp med en gång, så jag tycker jag har svårt att få henne att lyda där, men det gör kanske inget? Bättre hon busar av sig lite i linan och sen lyder vid ridningen? Jag har aldrig haft henne inspänd vid longering, vet inte riktigt om man ska göra det och i så fall hur?
Men jag har redan dragit ner på kraftfodret ordentligt och dessutom är två vargtänder nyligen bortdragna på henne.