Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Jepp:cry: Vi har kun "avd A", inte B... Men det är ju klart at man inte rider omhoppningen på samma vis som med en äldre häst;)

Det är inte min häst egentligen utan bara en som bor hos mej för mej att utbilda typ. Men han har dragits med problem sedan i höstas då han har glesbett och inte får i sej maten som han ska.

Nu har Vet börjat reglera tänderna med målet att glesbettet ska bli mindre och framförallt orsaka mindre problem för honom. Men han är svår att få upp i hull, äter extrema mängder kraftfoder och är ändå fortfarande rätt tunn.

Men innan dess så var han galopperad första gången under ryttare i höstas. Uteriden några gånger, men inte så mycket mer utbildad.

Det är ett halvblod efter Davinci-Maraton-Phaeton x. En trevlig häst både till psyke och kropp, tycker jag! Ägaren väntade dock länge med inridning och jag tror det var klokt, eftersom han är såpass omogen i huvudet ÄN. Målet är inte heller en vanlig dressyr eller hopphäst egentligen, ägaren tar lite inspiration från klassiker/AR-hållet och vill bara ha en häst som är rolig att rida och håller länge, typ.

Sedan i somras;

11315736.jpg

11315738.jpg

OjOj vad lik han är , Mitt sto jag hade som gick bort 06
Maraton utrillo vagabond , vad det i henne
skall se om jag har nogon bild

Nej det är klart man anpassar det efter hästen. Men ändå konstigt att de inte har avd B, framför allt om det är väldigt oruttinerade ryttare som vill ha rosetter. Kanske lätt att de gasar på lite när de blir omhoppning.

*KL*

Min 5 åring har precis debuterat 110 med två felfria rundor!:laugh: Jag vet inte helt säkert om vi skall ta och debutera 120 snart eller om jag ska vänta ett tag.. Hon är en känslig dam så jag vill inte skrämma henne.. men sen hade det ju samtidgt varit kul att kvala till falsterbo.. men jag tror att vi tar det lungt istället.

Här är en bild från idag!

IMGA0808.jpg

vad kul att de går så bra med henne, visst var de den där du köpte som väldigt rå och med lite olater för sig?

Ser jätte fin ut. 1.20 blir nog inga problem för henne.
Var var det nu för stam på henne? (Förlåt orkar inte leta igenom tråden)

är hon så bra att du behåller henne eller är de fortfarande tänkt att sälja ?
Du verkar ha bra öga för hästar, alla dina är superfina ju :love:

Tack:laugh: Hon är efter No Limit-Zuidhorn (Holland).

Läste att du hade vari felfri med din i 120 så kul:laugh: Har du inga bilder på din lille?:laugh:

Jag behåller ett tag och som jag sa så ska jag ju till Holland, och det är isåfall därför jag säljer henne för att jag inte kan ha med fler än 2 hästar dit..

Ja bra öga för hästar, jag tror faktisk att jag har det:p Vilket är väldigt bra för jag ska ha försäljningsstall sen om några år. Jag älskar att åka och leta hästar, se dom utvecklas, sälja o köpa;) jag har redan "tränat" lite genom att hjälpa dom jag jobba för att sälja lite hästar hehe..

I fredags var Anders här och tränade och min lilla dam gick felfri 120 bana. :D stolt matte.

Om 1 vecka börjar hon betäckas med Tornesch 1042, Detta har min kära mamma bestämmt. Kan bli intressant. + att jag har en ny 5-åring på gång. :)

knapp

Wella nollade 90 cm idag, kändes super!

Debuterade även 1 m med 4 fel. Vi kom in i botten på 2an och tog bakbommen. Men hon var så trött, så himla trött!
Först gången hon gick två klasser, dessutom höll hon på och spökade på framridningen...
En annan häst höll på och dummade sig jätte mkt. var mer i luften än på becken, helt plötsligt exploderar den och landar typ på W, vilket resulterade i att jag inte kunde rida nära ngn. annan häst över huvudtaget utan att hon kastade sig åt sidan. Detta tror jag tog mycket på henne. Är dock jättenöjd med henne i övrigt!

Jo, nu är ju debuten avklarad, synd att hon skulle vara så trött bara, 90n var kanon kändes nästan som att sitta på gammeltanten :p

Vi var på Södra umeå ryttarförening.

ja de tar mkt på dom gå två klasser. inte så mkt fysiskt egentligen utan dom blir så trötta i huvet.

Jo verkligen!
Tror det var mkt. därför hon var så spökig på framridningen också. Det är liksom inte hindren som är problemet, det är ju allt det runt omkring.
nu blir det dock en veckas vila för donnan, tror hon behöver det efter allt nytt som hänt de senaste månaderna.

Så jäkla konstiga banor var det idag också, ska försöka se om jag kan komma ihåg dem och isf. lägga upp skisserna.

Hur gick det med de som var och tittade på din då?

Bäbisens banor:

bild1_1208715523.jpg

Nu fattas det ju ett par hinder från omhoppningen i avd. A.

vet inte om jag tycker att jag är tjinkig, men med tanke på att det här ska vara det lättaste man kan hoppa så...

Fanns en del kaxiga svängar, en riktigt häftig en i 110n...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka