Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Kul att de går bra för dig.
Hoppas kvalen går bra med E :bump:

Evert ska gå två 1 m i helgen o helgen efter kommer de spekulant.

En fråga till dig som är ute och tävlar mkt unghäst, får man rida fram på graman (inte hoppa utan bara jogga fram med den) ??
Jag ska iväg med min 4 åring på lördag o starta 90 men han kan vara ganska sprallig i början o nu är de nytt ställe så jag hade velat ha gramanen o iaf skritta fram på den så jag har en nödbroms utifall han gör ngt.

Det tror jag att jag vågar svara på t.o.m.. :)
På framridningen kan du ha den, flera som ridit fram unghästar på graman på de tävlingar jag varit på i år iaf.
(Och rätta mig snabbt ngn om jag har fel!)

KL.

Kommer inte riktigt ihåg om jag har uppdaterat i den här tråden men här kommer en uppdatering iaf :)
Jag har en islandshäst född i september -03, alltså 4½ nu. Han är en brun hingst men stammen lär nog knappast intressera er ;) (misstolka mig rätt). Han är inte mycket hingstig och har ett underbart psyke! Har står i småland och jag bor i stockholm vilket gör att jag bara hälsar på honom på mina lov från skolan och för två veckor sedan var jag där senaste. Sist jag var där, på mitt sportlov, kunde han skritta, trava och galoppera någorlunda i form. Nu när jag var där senast hade han börjat töltsättas och kunde tölta 4-5 meter eftersom han har fyra ben + mycket aktion att hålla reda på. Han står ju på träning där nere och än så länge har inte tränaren börjat med några dressyrövningar utan mest fokuserat på att han ska gå framåt och tölten då. Jag frågade om det var ok att jag lärde honom lite mer övningar och det var det. På fem dagar lärde sig Gimsteinn skänkelvikning och framdelsvändning för båda skänklarna! Han är helt otroligt lättlärd!
Ja, nu har jag skrivit en del och nu får ni se lite bilder :)

19436223.jpg

19436224.jpg

19436225.jpg

19436226.jpg

:love:

Hört att många och sett många QE som är tuffa, talangfulla men hårda och tuffa, alltså inte helt enkla att manöverera båda uppsuttet och i allmän hantering.

De flesta har dock varit ur läckra att se :smirk:

Jättefin:love: Jag gillar inte isisar över lag:o, men just hingstarna brukar vara snygga, och din är verkligen extra snygg:love:

TACK :love:
Bara undrar, men varför gillar ni inte isisar?

Man har väl sett för många "skräckexempel" antar jag.. Finns ett antal där jag bor och det är tråkiga, sega hästar med 0 gång eller utstrålning.. Skulle tro att det är därför för mig iaf..
Sen är det väl inte min "sorts häst", men det har ju inte att göra med att jag inte gillar dom (överlag..).

Hejsan :) Jag undra bara vad din halvblod/welsh har för härstamning. Jag har också en sådan nämligen.

Nu står evert i stallet , färdig för tävling imorgon, lillebror får ju följa med imorgon oxå, ska bli spännande.

Vi ses imorgon Linn ;)

Till er båda!

Vad ska ni hoppa för klasser? Lycka till imorgon

Imorgon ska jag tävla 3 hästar och en av dem är 5 år och ska hoppa 1 meter och på söndag är det i väg med 4 hästar och då ska Emsan förhoppningsvis göra sin första start i 1.20 om hon känns bra. Hon har ju varit lite trött förra veckan så vi får se hur hon känns.

Jag ska rida 2st 1m på min, ev. kan det bli 110-debut om allt känns bra i första klassen..Annars väntar jag med det till nästa helg där det är betydligt bättre förutsättningar.
Tack, Lycka till själv! :)

Har inte skrivit här tidigare har bara läst hur det går för andras 03: or.
Men nu måste jag skriva för jag är så stolt så jag håller på att gå åt. Vår lilla B-ponny startade sin första pay and jump idag han hoppade 40 hehe. han brukar se ganska loj ut för det mesta men inte idag. Tände till som tusan, hoppade, busade och galopperade med sök i blicken efter nästa hinder. Nu känns det riktigt riktigt kul med "riktig" debut i Maj:)
Här är dottern och Prins Bertil

(det var inte dottern som red han idag:))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka