Sv: Hur går det för era 03or
Som motvikt till era 03: or som går tävlingar och dylikt
vill jag uppdatera om "min" som nu äntligen börjar komma igång så smått. Han har varit med till ridhus några gånger och löshoppats ett par och tömkörts ett par av sin matte.
Löshoppningen är verkligen på bebisnivå men han impar på mej, han har fått hoppa tillsammans med B-ponny-russet och hoppar då på avstånd lämpliga för den lilla. Kortar lätt ihop sej och hoppar med luft över. Inga höjder alls men han är verkligen inte klar för att ställas krav på, så att säga.
Han är väldigt mycket bebis i huvudet och fick en chock sist vi var till ridhuset och där var en annan häst därinne som dessutom HOPPADE.
Hans mun/bett/tänder artar sej ok och han är vad jag förstår nu reglerad för andra gången. Det kommer ta i alla fall ett år av tandreglering var 3:e månad innan man kan räkna med att han är "så bra som han kan bli".
Jag har ridit honom några gånger nu och även om jag anser att han är alldeles för tunn och omusklad över ryggen för några långa pass så känns det som om han har mognat in i signalsystemet lite bättre och igår började jag äntligen känna att han förhöll sej till handen på ett bra sätt och fick en ok överlinje. Glad!
Första traven sedan i höstas också, tog vi igår. Han undrade om det verkligen var meningen att han skulle göra så.
Några bilder kan jag lägga in en annan dag